weer een netwerkkaart vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik wil graag met vrienden wat gaan netwerken voor games enzo. Nu hebben we allemaal nog geen netwerk-kaartje. Het leek mij dus slim om 100 mbit kaartjes te kopen.
Maar een (andere) vriend van mij heeft thuis al een 10 mbit netwerkje, dus op zich wel handig om ook 10 mbit BNC te hebben (heb wel zo'n kaartje liggen, maar of die nog correct werkt weet ik niet zeker).
Maar mijn vraag: is het goed gamen op een 10 mbit netwerk? Het is een stuk goedkoper aangezien je geen ster-netwerk nodig hebt. peer-to-peer met (dus) BNC is hiervoor een heel stuk goedkoper (maar dus wel trager).

Iemand?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

10mbit is geen probleem met spelletjes, gaat prima.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Als je je Netwerk veel gaat gebruiken investeer dan in 100Mbit maar voor het spelen van een spelletje is 10Mbit snel genoeg en is het zonde om 100Mbit inversteringen te doen...

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben blij met mijn 100 mbit kaart met een 100 mbit internetverbinding :) :) :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
10 Mbit is genoeg

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Het meest praktische is om 10/100 te nemen.

Ik heb dat ook gedaan en was 70 per NIC kwijt en 225 voor m'n 5 poorts 10/100 hub. Tja, ik vind die 100mbit vooral prettig als ik even snel m'n bestanden op een andere pc veilig moet stellen, of met het installeren vanaf een andere pc.

Het voordeel is dat je met een 10/100 niet afhankelijk bent van wat de ander heeft. Nou ja, kijk maar, ik vond en vind het prijsvershil te doen.

Verwijderd

3com heeft de geniaalste kaart :
combo (dus BNC/UTP) en ook nog 10/100 mbit, kostwel wat , maar dan heb je ook wat, kun je als er een coax ligt gewoon coaxen en als je ff wilt rausen dan hang je /m aan een 100 mbit hub ....
Pagina: 1