[Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS/8xxS [deel 2]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ok

dezelfde samsung +R maar nu 2x lezen in kprobe :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fdirks/pictures/kprobe/samsung%20+R4x_dvddec(img%204x)_2xlezen.jpg

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:17:
Ok

dezelfde samsung +R maar nu 2x lezen in kprobe :

[afbeelding]
hmmm als je er van uitgaat dat de gewone dvd-speler er 1x doet... moeten ze toch prima afspelen?

zo niet zit ik met 50 kutschijven....

[ Voor 6% gewijzigd door Martinus op 26-02-2004 19:49 ]

no comment

Verwijderd

Ja , Ik weet ook niet zo goed hoe je dit nou moet interpreteren...

de fouten die er nu nog inzitten zijn dan dus wel hardnekkig denk ik...

weet iemand wat dan de normen zijn om een 2x 8ecc scan te beoordelen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Overigens *kan* 8X een betere score geven. Hoeft niet.

Opzich zijn deze resultaten nog niet zo slecht. Wel slechter als verwacht, maar opzich te doen. De PO is gewoon prima, en alleen de PI komt iets boven het maximale. (Met 750 pi speelt het meeste ook nog prima, ruim 2x zo hoog dus).

Dat de test op 2x lagere waarden geeft: Jazeker, maar dan is het maxiale dat je mag halen ook een stuk lager. Heeft dus geen nut, aangezien [de behaalde score <==> maximale score] een verhouding is; en die blijft hetzelfde.

Verwijderd

Xandrios schreef op 26 februari 2004 @ 20:16:
Overigens *kan* 8X een betere score geven. Hoeft niet.

Opzich zijn deze resultaten nog niet zo slecht. Wel slechter als verwacht, maar opzich te doen. De PO is gewoon prima, en alleen de PI komt iets boven het maximale. (Met 750 pi speelt het meeste ook nog prima, ruim 2x zo hoog dus).

Dat de test op 2x lagere waarden geeft: Jazeker, maar dan is het maxiale dat je mag halen ook een stuk lager. Heeft dus geen nut, aangezien [de behaalde score <==> maximale score] een verhouding is; en die blijft hetzelfde.
Op zich zijn de schijfjes hartstikke goed want eigenlijk moet je de KProbe test op 1x doen. Dat heb ik hier al vaker gezegd.

De enige reden waarom het op 4x gedaan wordt is tijdswinst, anders niks.

Blijft natuurlijk het feit dat bijvoorbeeld de Ritek G04 en G03 wel de lage waarden halen op 4x.

• Martinus
kreeg mail: komen morgen of zat.... zal dan ook eens testen op mn 811 sti

no comment

• Xandrios
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:28:
[...]

Op zich zijn de schijfjes hartstikke goed want eigenlijk moet je de KProbe test op 1x doen. Dat heb ik hier al vaker gezegd.

De enige reden waarom het op 4x gedaan wordt is tijdswinst, anders niks.

Blijft natuurlijk het feit dat bijvoorbeeld de Ritek G04 en G03 wel de lage waarden halen op 4x.
Jawel, maar de maatstaaf dat 280 Pi+/ 28 PO+ slecht is, is gebaseerd op 4X. Als je de test op 2x doet, dan zal de Pi mischien bij 20 al te hoog zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 26-02-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Dit is echt heel bagger.....
Kan ik ze terug sturen nar CDRWinkel?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/beall4x.png

wonderbaarlijk speelt de dvd tot de laatste hoge piek(1200) goed af daarna loopt die vast.... frapant

info: BeAll dvd-r gebrand op 4x met laatste firmware op 811 Lite-On

Nog een keer bagger op Plus (+)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/beall4x+.png

Damn-it ...... deze speelt wonderbaarlijk genoeg wel helemaal goed af......

maar eens op 2.4x proberen anders terug ???

nog een min (-) nu met dvd decrypter (4x) en anderen waren met nero.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/beall4xdecryp.png

[ Voor 59% gewijzigd door Martinus op 27-02-2004 15:25 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Beall DVD-R Spindel van 25 stuks
gehaald bij cdrwinkel.com

Lite-On 411S (unmodded) met FS0F firmwire

Op 4x speed gebrand met Nero 5.5.10

Apparaten
Xbox Thomson: pakt 'm
Toshiba DVD-rom: pakt 'm
Lite-On 411S: pakt 'm

code:
1
2
3
4
5
** INFO : Hex Dump Of 'Media Code'-Block Listed Below
** INFO : 4-Byte Header Preceding 'Media Code'-Block Discarded
** INFO : Format 0Eh - Pre-Recorded Information In Lead-In
0000 : 01 40 c1 fd 9e d8 52 00  02 56 0e 12 87 88 80 00   .@....R..V......
0010 : 03 42 65 41 6c 6c 20 00  04 47 34 30 30 30 31 00   .BeAll ..G40001.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martyjim/BeAlldvd-r1.jpg

Mijn resultaten zien er juist goed uit?

[ Voor 47% gewijzigd door Hamlet op 27-02-2004 13:38 ]

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
wat een verschil hè.... snap daar niks van....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Hamlet schreef op 27 februari 2004 @ 13:10:

Beall DVD-R [Spindel 25 stuks]

Gehaald bij cdrwinkel.com

[afbeelding]

Mijn resultaten zien er juist goed uit?

Lite-on 411S (unmodded) met FS0F firmwire
op 4 of 2 speed?

BeAll's geven idd erg vreemde/wisselende resultaten

[ Voor 32% gewijzigd door philipnorth op 27-02-2004 13:28 ]

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ondanks dat de mediacode hetzelfde is zijn dus toch de samsung +R veel beter dan de Beall +R

Of martinus heeft een slechte spindel te pakken...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

2e test

Beall DVD-R Spindel van 25 stuks

Apparaten
Xbox Thomson: niet getest
Sony S550: niet getest
Kebao DVD: niet getest
Acer Travelmate 8xx DVD-rom (meest crapppy ooit): leest 'm met moeite en soms happering

code:
1
2
3
4
5
0000 : 01 40 c1 fd 9e d8 52 00  02 56 0e 12 87 88 80 00   .@....R..V......
0010 : 03 42 65 41 6c 6c 20 00  04 47 34 30 30 30 31 00   .BeAll ..G40001.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martyjim/BeAlldvd-r2.jpg

Weer een goeie score

[ Voor 9% gewijzigd door Hamlet op 27-02-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
dan heb ik een bagger spindel dus...... damn-it ff mailen dan maar...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Martinus schreef op 27 februari 2004 @ 14:00:
dan heb ik een bagger spindel dus...... damn-it ff mailen dan maar...
Let wel; jij test (denk ik) met een nieuwe firmware, Hamlet met de oude FS0F. Dat kan ook verschillen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Xandrios schreef op 27 februari 2004 @ 14:03:
[...]

Let wel; jij test (denk ik) met een nieuwe firmware, Hamlet met de oude FS0F. Dat kan ook verschillen veroorzaken.
I know.... maar z'n verschil?
op 2.4 x
wel beter maar niet om de vlag uit te steken....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/beall2.4x.png

[ Voor 21% gewijzigd door Martinus op 27-02-2004 14:43 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op 27 februari 2004 @ 14:25:
[...]

I know.... maar z'n verschil?
op 2.4 x
wel beter maar niet om de vlag uit te steken....

[afbeelding]
Even een vraagje: je hebt bij Selected Drive 3-0-0-0 staan.
Dat heb ik alleen gehad toen ik de SW drivers installeerde bij de NForce2 chipset en toen kon ik KProbe niet eens gebruiken.
Normaal staat hier toch het drivetype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 26 februari 2004 @ 23:23:
[...]

Jawel, maar de maatstaaf dat 280 Pi+/ 28 PO+ slecht is, is gebaseerd op 4X. Als je de test op 2x doet, dan zal de Pi mischien bij 20 al te hoog zijn :)
Het volgende zinnetje vind ik in deel 1 van dit topic (zie 4):

"1 time with PI/PO sum set to 8 ECC to get a result comparable to the 280 PI errors per 8 blocks standard"

In deze zin gaat het erover dat je eigenlijk op 1x moet scannen met ECC op 8 om een resultaat te verkrijgen dat vergelijkbaar is met 280 PI errors per 8 blocks (de standaard dus).

Als je dan op 4x gaat testen worden de errors normaal gesproken hoger. De errorcorrectie van de drive wordt namelijk uitgeschakeld door KProbe. De error wordt "gezien" en gerapporteerd.

Als je dus op 4x test en je hebt een PI van rond 160 dan ben ik geneigd te zeggen dat het een goede DVD is.
Neemt niet weg dat ik dan toch liever de RITEK heb met PI van rond <10

Maar misschien interpreteer ik het verhaal wel verkeerd......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Martinus schreef op 27 februari 2004 @ 12:31:
Dit is echt heel bagger.....
Kan ik ze terug sturen nar CDRWinkel?

[afbeelding]

wonderbaarlijk speelt de dvd tot en met de laatste hoge piek(1200) goed af.... frapant
[..]
Hier is niks wonderbaarlijks of frappants aan. Het enige wonderbaarlijke is dat jij die DVD's terug wilt geven terwijl ze prima afspelen. Wat voor argument ga je gebruiken: "Ja maar kprobe geeft een slecht grafiekje!" Ik denk dat je in je gezicht wordt uitgelachen.

Naast het bewijs wat ikzelf al eerder gaf, lijkt me dit wederom een ultiem bewijs dat kprobe gewoon een zuigprogamma is wat weinig tot niets zegt over de kwaliteit van een DVD. Is ook niet meer dan logisch. Die grafiek geeft alleen weer hoe goed een DVD te lezen is in een Lite-On brander. En sinds wanneer geven Lite-On branders de standaard aan voor alle DVD-afspeelapparaten?

Ik zie op pag 20 van dit draadje trouwens zelfs al iemand zeggen dat kprobe de HOUDBAARHEID van een DVD meet. :D Dat is helemaal onzin natuurlijk.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op 27 februari 2004 @ 15:17:
[...]

Hier is niks wonderbaarlijks of frappants aan. Het enige wonderbaarlijke is dat jij die DVD's terug wilt geven terwijl ze prima afspelen. Wat voor argument ga je gebruiken: "Ja maar kprobe geeft een slecht grafiekje!" Ik denk dat je in je gezicht wordt uitgelachen.

Naast het bewijs wat ikzelf al eerder gaf, lijkt me dit wederom een ultiem bewijs dat kprobe gewoon een zuigprogamma is wat weinig tot niets zegt over de kwaliteit van een DVD. Is ook niet meer dan logisch. Die grafiek geeft alleen weer hoe goed een DVD te lezen is in een Lite-On brander. En sinds wanneer geven Lite-On branders de standaard aan voor alle DVD-afspeelapparaten?

Ik zie op pag 20 van dit draadje trouwens zelfs al iemand zeggen dat kprobe de HOUDBAARHEID van een DVD meet. :D Dat is helemaal onzin natuurlijk.
Heb je een alternatief voor het testen van een DVD?

Ik gebruik KProbe als één van de methoden om mijn keuze bij aankoop van een DVD te bepalen. Daarnaast test ik ze in een paar standalones.

Maar, als ik de keuze heb tussen 2 dvd's. De één met hoge KProbe waarden en de andere met lage. Prijs is ongeveer hetzelfde en ze spelen goed af op pc en standalone zal ik niet kiezen voor de DVD met de hoge waarden.
Jij wel?

Zuig programma....
Vind ik kort door de bocht. Het programma draait onder Windows en wie weet zitten daar dingen wel niet lekker. Je hebt te maken met verschillende chipsets, ide drivers enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
FaceDown schreef op 27 februari 2004 @ 15:17:
[...]

Sorry maar ik wil op deze dvds geen data vastleggen die ik over een jaar weer ga gebruiken. In de loop der tijd wordt het alleen maar slechter. Maar aangezien cdrwinkel zelf ook met kprobe werkt, zal het gelach wel mee vallen... Maar probeer nog een paar... klemlopers vind ik een prima reden om aan de bel te trekken.
Cronos

Zuig programma....
Vind ik kort door de bocht. Het programma draait onder Windows en wie weet zitten daar dingen wel niet lekker. Je hebt te maken met verschillende chipsets, ide drivers enz
hebben we niet al eens eerder de discussie gevoerd dat een schone windows betere resultaten gaf.... ook geen antwoord op gehad.
Dat heb ik alleen gehad toen ik de SW drivers installeerde bij de NForce2 chipset en toen kon ik KProbe niet eens gebruiken.
komt door virtual drive van cdrwin. Anders geeft die prima aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Martinus op 27-02-2004 15:32 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat je de Nforce drivers moet deinstalleren en dan installeren ZONDER de SW Drivers idd
Mijne deed het ook niet met de nvidia IDE drivers
ik zag ook 3-0-0-0 en kprobe deed het niet, Firware flash herkende hem ook niet als 451...

dat kprobe het verder wel doet bij jou is vreemd maar waarchijnlijk verklaartdit de lage scores..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat je de Nforce drivers moet deinstalleren en dan installeren ZONDER de SW Drivers idd
Mijne deed het ook niet met de nvidia IDE drivers
ik zag ook 3-0-0-0 en kprobe deed het niet, Firware flash herkende hem ook niet als 451...

dat kprobe het verder wel doet bij jou is vreemd maar waarchijnlijk verklaartdit de lage scores..
Ik pleur cdrwin dr starx ff af... nieuwe fik doen en dan test ik wel ff weer ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:26:
[...]

Heb je een alternatief voor het testen van een DVD?
Ja, het testen in verschillende drives van de DVD (op snel skippen, vloeiend afspelen van begin tot eind etc..).
Kprobe test alleen maar de DVD in de drive waarin hij gebrand is!! Het komt zelden voor dat een DVD/CD in die drive niet leesbaar is.
Als ik zie dat "ontzettend slechte" kprobe scores gewoon goed afspelen, en ontzettend goede scores helemaal niet afspelen, dan trek ik daaruit de conclusie dat kprobe gewoon niet meet wat jullie denken dat het meet.
Ik gebruik KProbe als één van de methoden om mijn keuze bij aankoop van een DVD te bepalen. Daarnaast test ik ze in een paar standalones.
Zo hoort het ook. Zeker met dat laatste kun je een DVD testen. Nu (in de GoT DVD-database) worden DVDs puur en alleen beoordeeld op hun kprobe score. En daar heb je niks aan.
Maar, als ik de keuze heb tussen 2 dvd's. De één met hoge KProbe waarden en de andere met lage. Prijs is ongeveer hetzelfde en ze spelen goed af op pc en standalone zal ik niet kiezen voor de DVD met de hoge waarden.
Jij wel?
Nee inderdaad. Dan neem ik die met lage waarden. Maar al ik de keuze heb tussen 2 dvd's. De een met hoge kprobe score maar die speelt overal in af, en een ander met een lage die in sommige drives weigert, dan zal ik niet kiezen voor die met lage waarden. Jij wel?
Zuig programma....
Vind ik kort door de bocht. Het programma draait onder Windows en wie weet zitten daar dingen wel niet lekker. Je hebt te maken met verschillende chipsets, ide drivers enz.
Ik bedoelde dat ook niet zozeer als zijnde slechte software, maar meer dat het pretenties heeft dat het in mijn ogen niet waar kan maken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op 27 februari 2004 @ 15:27:

[...]

hebben we niet al eens eerder de discussie gevoerd dat een schone windows betere resultaten gaf.... ook geen antwoord op gehad.
Ik ben ook geen allesweter over KProbe en de invloeden van Windows geïnstalleerd met 1001 settings en utils die hier nog op van invloed kunnen zijn.
Ik probeer voor mezelf zo'n goed mogelijke testomgeving te creëren met zo min mogelijk toeters en bellen.
Dan ga ik DVD's testen, voor zover dit voor 100% mogelijk is.

KProbe zie ik daarbij als een klein onderdeel van die test!

Wat ik niet eens kan testen is de houdbaarheid van de dvd en dat is nog één van de belangrijkste dingen.
De Riteks kunnen wel heel laag zijn NU, maar misschien verouderen ze wel heel erg snel.

Maar ik blijf erbij: beter dit dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Kende iemand deze test site al?
http://www.mpegit.net/dvdr_quality.php

Ziet er iig interessant uit ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op 27 februari 2004 @ 15:38:
[...]

Nu (in de GoT DVD-database) worden DVDs puur en alleen beoordeeld op hun kprobe score. En daar heb je niks aan.
Nee alleen oordeel vellen op alleen een KProbe test daar heb je weinig aan.
[...]

Nee inderdaad. Dan neem ik die met lage waarden. Maar al ik de keuze heb tussen 2 dvd's. De een met hoge kprobe score maar die speelt overal in af, en een ander met een lage die in sommige drives weigert, dan zal ik niet kiezen voor die met lage waarden. Jij wel?
Nee, ik ook niet. Ik zou ze beiden laten liggen en verder zoeken.
[...]

Ik bedoelde dat ook niet zozeer als zijnde slechte software, maar meer dat het pretenties heeft dat het in mijn ogen niet waar kan maken.
Ik kan je volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Nu zonder die drivers...... die kan ik nu net zo goed met paint zelf blauw kleuren ;)

met er onder.....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/beall4zonder.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/beall4x.png

[ Voor 14% gewijzigd door Martinus op 27-02-2004 16:35 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Samsung DVD+r Gratis Sample

Apparaten
Sony S550: pakt 'm
Kebao DVD: pakt 'm
Acer Travelmate 8xx DVD-rom (meest crapppy ooit): leest snel in, maar soms stotering tijdens het afspelen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
** WARNING : Format 11h (Method 1) Is Recommended ADIP Retrieval Method
** WARNING : Format 00h (Method 2) Data May Contain Drive Modified Values
** INFO : Format 00h (Method 2) - Physical Information (Copy Of ADIP)
0000 : a1 0f 02 00 00 03 00 00  00 25 03 df 00 00 00 00   .........%......
0010 : 00 00 01 42 65 41 6c 6c  30 30 30 50 34 30 00 38   ...BeAll000P40.8
0020 : 23 54 37 09 00 3c 67 00  9c 67 18 19 0b 0b 0a 0b   #T7..<g..g......
0030 : 01 19 1a 0b 0b 0e 0f 01  00 00 00 00 00 00 00 00   ................
0040 : 01 00 38 38 00 32 64 20  0a 23 23 10 0e 13 13 01   ..88.2d .##.....
0050 : 00 00 00 32 64 20 0a 23  23 10 0e 13 13 01 00 00   ...2d .##.......

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martyjim/SamsungDvd+r1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Verbatim DVD+r Spindel van 25 / 50 stuks (vergeten!)

Apparaten
Sony S550:
Kebao DVD:
Acer Travelmate 8xx DVD-rom (meest crapppy ooit): pakt 'm

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
0000 : a1 0f 02 00 00 03 00 00  00 24 f1 0f 00 00 00 00   .........$......
0010 : 00 00 01 4d 43 43 00 00  00 00 00 30 30 32 00 38   ...MCC.....002.8
0020 : 23 54 37 13 02 4a 71 02  90 66 16 16 0b 0b 0a 0a   #T7..Jq..f......
0030 : 01 1c 1e 0b 0c 12 12 01  00 00 00 00 00 00 00 00   ................
0040 : 01 00 38 38 02 26 60 38  06 30 22 10 08 20 1c 01   ..88.&`8.0".. ..
0050 : 00 00 02 26 60 38 06 30  22 10 08 20 1c 01 00 00   ...&`8.0".. ....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martyjim/VerbatimDvd+r1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Verbatim DVD-r Spindel van 25 / 50 stuks (vergeten!)

Apparaten
Sony S550:
Kebao DVD:
Acer Travelmate 8xx DVD-rom (meest crapppy ooit): pakt 'm met moeite

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0000 : 01 40 c1 fd 9e d8 52 00  02 87 0d 11 66 78 80 00   .@....R.....fx..
0010 : 03 4d 43 43 20 30 31 00  04 52 47 32 30 20 20 00   .MCC 01..RG20  .
0020 : 05 a8 82 00 20 00 02 00  06 09 11 11 87 78 90 00   .... ........x..
0030 : 07 a8 82 00 20 00 00 00  08 05 17 0d 10 0b 0b 00   .... ...........
0040 : 09 96 08 0f 0b 60 88 00  0a c0 00 00 00 00 10 00   .....`..........
0050 : 0b 07 1c 13 a8 89 65 00  0c b6 89 88 80 00 00 00   ......e.........

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martyjim/VerbatimDvd-r1.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Hamlet op 27-02-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Philips DVD+RW Spindel van 10 stuks (vergeten!)

Apparaten
Sony S550:
Kebao DVD:
Acer Travelmate 8xx DVD-rom (meest crapppy ooit): pakt 'm

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
0000 : 92 0f 04 00 00 03 00 00  00 25 98 ff 00 00 00 00   .........%......
0010 : 00 00 01 50 48 49 4c 49  50 53 00 30 34 31 00 39   ...PHILIPS.041.9
0020 : 23 00 9f 7c 5c 02 28 00  9a 7e 70 02 28 00 a0 7b   #..|\.(..~p.(..{
0030 : 68 02 28 04 04 20 e0 00  f0 00 00 00 00 00 00 00   h.(.. ..........
0040 : 01 00 17 38 00 28 8b 46  02 2c 00 2e 8a 3a 02 2c   ...8.(.F.,...:.,
0050 : 00 2c 8c 3c 02 2c 28 35  50 00 20 00 40 20 00 00   .,.<.,(5P. .@ ..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martyjim/PhilipsDvd+rw1.jpg

Wow wat een superscore zeg!

[ Voor 53% gewijzigd door Hamlet op 27-02-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamlet schreef op 27 februari 2004 @ 17:37:
Welke drive heb jij in je TM80x zitten? (hier een medegebruiker TM80x ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Verbatim DVD+r losse DVD's

Apparaten
Sony S550:
Kebao DVD:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
0000 : a1 0f 02 00 00 03 00 00  00 1f e2 9f 00 00 00 00   ................
0010 : 00 00 01 4d 43 43 00 00  00 00 00 30 30 32 00 38   ...MCC.....002.8
0020 : 23 54 37 13 02 4a 71 02  90 66 16 16 0b 0b 0a 0a   #T7..Jq..f......
0030 : 01 1c 1e 0b 0c 12 12 01  00 00 00 00 00 00 00 00   ................
0040 : 01 00 38 38 02 26 60 38  06 30 22 10 08 20 1c 01   ..88.&`8.0".. ..
0050 : 00 00 02 26 60 38 06 30  22 10 08 20 1c 01 00 00   ...&`8.0".. ....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martyjim/VerbatimDvd+r2.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Hamlet op 27-02-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 17:41:
[...]

Welke drive heb jij in je TM80x zitten? (hier een medegebruiker TM80x ;))
Ik heb de Matshita UJDA740 DVD/CDRW

Vind 'm al vreselijk vanwege de herrrie die hij produceert :(

Daarnaast heeft hij extreeem veel moeite met het lezen van gebrande DVD's :P

Niet leuk dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamlet schreef op 27 februari 2004 @ 17:44:
[...]

Ik heb de Matshita UJDA740 DVD/CDRW

Vind 'm al vreselijk vanwege de herrrie die hij produceert :(

Daarnaast heeft hij extreeem veel moeite met het lezen van gebrande DVD's :P

Niet leuk dus!
Ik heb ook de Matshita, type zal wel hetzelfde zijn, niet gekeken.
Ik had ook veel last met media, maar lag volgens mij meer aan de media :X
Ik gebruik nu RITEKG03 en dat gaat prima op de TM80x
Hij slikt idd niet veel, maar dat doet mijn LG 16*48 DVD ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Arita DVD-R losse DVD's

Op 2,4x speed gebrand met Nero 5.5.10

Apparaten
Xbox Thomson: pakt 'm niet
Sony S550: pakt 'm
Kebao DVD:

code:
1
2
3
4
5
0000 : 01 40 d6 fd 9e d8 21 00  02 0f 07 07 88 75 0e 00   .@....!......u..
0010 : 03 52 49 54 45 4b 57 00  04 30 31 00 00 00 00 00   .RITEKW..01.....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martyjim/AritaDvd-rw1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Hamlet op 27-02-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

bedakt voor de testjes Hamlet

zien er netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondekt dat als ik mijn brander als master aansluit (in ieder geval pri master) hij dvd's brand die wel goed leesbaar zijn in mijn normale dvd drive maar heel lang erover doen om op te starten in standalones (30 sec ofzo)

de scan ermee zijn wel goed gewoon (zie fuji paar pagina terug).

Als ik de brander als sec slave doe is het probleem verholpen....

hebben meer mensen dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
als reactie hierop heb ik mn brander terug geflashed;
dvd gebrand op 2.4x Nero 6 met firmware HS0P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/beall4x2P.png

op oude firmware getest

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijnl/kprobe/beall4x2E.png

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op 28 februari 2004 @ 13:59:
als reactie hierop heb ik mn brander terug geflashed;

[...]

dvd gebrand op 2.4x Nero 6 met firmware HS0P

[afbeelding]

op oude firmware getest

[afbeelding]
Wellicht overbodig, maar ook geschreven met de oude firmware of geschreven met de nieuwe en gelezen met de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testje:

Merk: Fujifilm
Media: DVD+R 4x
Code: RICOHJPNR01
Winkel: www.cdrwinkel.nl

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/4S9P809D3YD/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:32:
[...]

Wellicht overbodig, maar ook geschreven met de oude firmware of geschreven met de nieuwe en gelezen met de oude?
staat dr wel hoor... geschreven met nieuwe en gelezen met oude en nieuwe.....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de samsungs niet kopen ?
Te nieuw misschien ?
Zijn nog eens niet echt goedkoop.
Ga ik voor de +r naar platinum .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:36:
Te nieuw misschien ?
reactie van cdrwinkel gehad, zij hadden post gevonden op cdfreakz dat een 811 lite-on niet lekker werkt met deze be-alls dus de rest waarschijnlijk gewoon goed ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Martinus schreef op 01 maart 2004 @ 19:17:
[...]

reactie van cdrwinkel gehad, zij hadden post gevonden op cdfreakz dat een 811 lite-on niet lekker werkt met deze be-alls dus de rest waarschijnlijk gewoon goed ;)
Nou, lekker is dat dan :)
Toch maar Ritek dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ik zie bij Opus al heffingen van €1,00....... damn it.... dacht ff melden.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op 02 maart 2004 @ 17:31:
Ik zie bij Opus al heffingen van €1,00....... damn it.... dacht ff melden.
Ik ben gisteren nog even naar MediaMarkt Duitsland geweest om te kijken of de "kerstaktie" van de Verbatim (Taiyo Yuden) nog voortgezet wordt.
En blijkbaar is dat de standaardprijs bij hun: 2 euro. Dat heb ik wel over voor zo'n kwaliteits dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:36:
Te nieuw misschien ?
De 1e lading Samsungs bij DVDwinkel waren Taiyo Yuden. 1.90 euro per stuk bij afname van 50.
Ik heb er gelukkig 50 kunnen bestellen :P Perfecte kwaliteit.
De laatse zending is van BeAll. Die schijnen een stuk minder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb gister met mijn 851s (f/w:gs0c) een fujifilm dvd+r gebrand in dvddecrypter (img. file).

Ik eheb het getest op me dvdrw en me dvdrom van de laptop en bij beide speelt die goed af.

Alleen bij de dvd speler in de woonkamer, durt het heééééél lang voordat me dvdtje geladen wordt. Er staat in het beeld boven loading.....
De tijd is ongeveer 30 seconden laadtijd.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor of waar het aan zou kunnen liggen? Ik zelf denk aan de dvd media, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee!!??

PS: Ik heb ook de booktype op dvd-rom gezet!

ALvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de booktype gelukt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Wat is jullie TOP3 voor de DVD+R schijfjes?

MIJN TOP-3:
* Traxdata
* Memorex
* Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik alleen Imation en Fujifilm allebij zijn goed :)

er komt zo weer een kbrobe aan van de fujifilm

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/LUNRA4IWMJ6/picserver.jpeg

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb gister met mijn 851s (f/w:gs0c) een fujifilm dvd+r gebrand in dvddecrypter (img. file).

Ik eheb het getest op me dvdrw en me dvdrom van de laptop en bij beide speelt die goed af.

Alleen bij de dvd speler in de woonkamer, durt het heééééél lang voordat me dvdtje geladen wordt. Er staat in het beeld boven loading.....
De tijd is ongeveer 30 seconden laadtijd.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor of waar het aan zou kunnen liggen? Ik zelf denk aan de dvd media, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee!!??

PS: Ik heb ook de booktype op dvd-rom gezet!

ALvast bedankt!

Maar ik snap die laadtijd nog steeds niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb ik dat probleem ook :)

toen ik die test van hierboven deed pakte mijn brander hem ook na 30 sec ofzo

ook gebrand met dvddecrypter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat dus ook (had het al eens gepost verder terug in het topic) en bij mij kwam het doordat de brander als master zat.
Doe ik hem als slave is het probleem weg..

verder zijn de scans dan wel gewoon goed alleen laad de dvd absurd lang in in standalones...eenmaal ingeladen leest alles gewoon prima

best apart.

Bij als ik hem als pri-sla heb dan zijn de scans iets beter (tenminste lijkt het) dan als sec-slave alleen geeft ie dan steeds ah einde vd scan "unrecoverable readerror" , ook zo gek
Echt helemaal ah einde dus je zou zeggen dat het dan niet uitmaakt...maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg ook die read error, zal eens vragen aan mijn broer hoe hij hem heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Even een testje toevoegen.

Zijn wel redelijke goede DVD's al dacht ik zo.

EMTEC DVD+R 4x (Op het label staat nog 2.4x Certified, op het doosje 4xCertified)

Gekocht bij Dynabyte :) (tja zonder DVD+R's brandt het zo moeilijk)

Geschreven op 4x Speed, met Nero 6.3.0.2
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will3173/test-4x.jpg

Geschreven op 2.4 Speed met Nero 6.3.0.2
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will3173/test-2.4x.jpg

Nee, ik heb de resultaten niet omgedraaid, vond het eveneens raar dat de 2.4x versie minder goeder resultaten gaf, ik heb het zelfs 2x getest.

[ Voor 18% gewijzigd door Willems op 09-03-2004 14:32 . Reden: Plaatje deed het niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,
_/-\o_

Ik zit te twijfelen welke dvd media ik zal aanschaffen voor de lite-on 851s. Ik heb het hele forumtopic doorgenomen, maar ik kan er geen rechte lijn uit trekken welke wel en welke niet goed werken op een lite-on 8xx.

Dit ligt natuurlijk aan meerdere factoren....
Maar ik las zojuist op www.cdrwinkel.com dat ze nieuwe 8x platinum schijfjes hebben en 50 stuks BeAll schijfjes...
Welke zouden jullie mij aanraden voor de 851s branden!?

Of raden jullie me deze schijfjes niet aan!

Mja alle suggesties en top 3 van mensen met een lite-on zijn welkom O-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:57:
Beste tweakers,
_/-\o_

Ik zit te twijfelen welke dvd media ik zal aanschaffen voor de lite-on 851s. Ik heb het hele forumtopic doorgenomen, maar ik kan er geen rechte lijn uit trekken welke wel en welke niet goed werken op een lite-on 8xx.

Dit ligt natuurlijk aan meerdere factoren....
Maar ik las zojuist op www.cdrwinkel.com dat ze nieuwe 8x platinum schijfjes hebben en 50 stuks BeAll schijfjes...
Welke zouden jullie mij aanraden voor de 851s branden!?

Of raden jullie me deze schijfjes niet aan!

Mja alle suggesties en top 3 van mensen met een lite-on zijn welkom O-)

Alvast bedankt!
beall werkten niet goed op mn 811, en heb ze terug gestuurd, kreeg alles terug van cdrwinkel... hulde btw.

dus die maar niet doen... ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Die Platinum 8X schijfjes zijn wel errug goedkoop zeg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 09 maart 2004 @ 21:59:
Die Platinum 8X schijfjes zijn wel errug goedkoop zeg :9~
Hey Xandrios,

Zeg dat wel, maar ik had uit een vorig reply gelezen dat de houdbaarheid van de platinum schijfjes erg slecht is...

Heeft iemand ervaringen met platinum schijfjes over de de "houdbaarheid" van de data en de compatibiliteit van de dvd stations en spelers?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:57:
Beste tweakers,
_/-\o_

Same here
Zou wel fijn zijn als mensen met een 8xx een top 3 van + en - media geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
philipnorth schreef op 10 maart 2004 @ 08:49:
[...]

Same here
Zou wel fijn zijn als mensen met een 8xx een top 3 van + en - media geven.
dan mot ik dus alles uit de kast halen om te checken???? ;)

wat dacht je van de db om alleen eens op 8xx te selecteren dan zie vanzelf de juiste namen ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga maar voor platinum 8 speed € 26,50 p/25 he. Werken eigenlijk altijd. De oude serie (T06,T07,T08,T09 enz) konden al op sommige branders op 8 speed. Nu is de nieuwe serie uit en dan gaan met die banaan standaard op 8 speed (4 speed niet meer te leveren)
Tegenwoordig volgens mij Ricoh schijfjes (is elke keer Ricoh of Ritek persing). Ik heb nog geen schijfjes die niet meer te lezen zijn naa een tijd zoals bv princo. Ritek en Ricoh is gewoon goed, zijn de grootste producenten ter wereld. Kijk naar de mediainfo en dan zie je dikwijls deze namen voorbij komen. Ga met 50.000 euri naar Japan en laat schijfjes persen met jouw naam erop (woodywood met mediacode RHJPG03) lol
Samsung heb ik ook nog een partij liggen maar die blijven ook maar liggen (dvd-r 4X) want ik kreeg alleen maar commentaar op het afspelen in diverse standalones nou heb ik die wel ook gebrand met de liteon (en nec1300) maar kreeg ook af en toe uitval en dat heb ik met platinum niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 22:53:
[...]

Hey Xandrios,

Zeg dat wel, maar ik had uit een vorig reply gelezen dat de houdbaarheid van de platinum schijfjes erg slecht is...

Heeft iemand ervaringen met platinum schijfjes over de de "houdbaarheid" van de data en de compatibiliteit van de dvd stations en spelers?
_/-\o_
Nou geloof me ik heb er al heel wat spindeltjes doorheen gejaagd en voor mij eigenlijk niks anders dan platinum. Als je iets hebt dat goed werkt en geen gezeik over krijgt dan blijf er gewoon bij. Heb je je systeem op orde en je brander werkt lekker met nero 5.5 waarom moet je dan 6.0 hebben enz. Platinum doet het altijd goed op standalone en in de pc, en nogmaals ik heb er nog geen die na verloop van tijd het niet mmer doen . Oh nee dat lieg ik want enkele kinder dvd's (K3 enzo) die doen het niet meer want die heeft mijn zoontje als vloerenveeg gebruikt en een met een schaar knippen en plakken gedaan dus geen platinum gebruiken want daar kunnen ze niet tegen rotzooi !!! Ik snap trouwens toch niet dat je er niet gewoon mee kan frisbeeen en mee kan beeldhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Graag wil ik vragen of jullie dezelfde problemen ondervinden als ik met deze drive:

Branderproblemen.....

Nadat ie al een keer vervangen is kan ik er nu weer geen cdrw's mee beschrijven. Iemand? ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Toink op 10-03-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met het afspelen de ridata dvd's van cdrwinkel. Deze hadden nogal positieve berichten bij een lijst met testen van die dvd's

ik brandt ze met nero 6.3.0.0 op 4x met een 451 (gsb7). In de pc-dvd spelen ze direct af, maar in de standalone dvd-speler (jvc xv-n55) speelt ie maar ca. de helft direct af... de rest blijft op 'reading' staan :(
Sommige doen het zelfs af en toe wel en af en toe niet :? De jvc zou alles moeten afspelen, want daar heb ik tijdens de aanschaf (klein jaartje geleden) uiteraard op gelet ;)

Ik heb ze getest met kprobe en de resultaten lijken prima: po < 5 en pi tussen de 20-40 (weet niet hoe je dat plaatje moet toevoegen)

iemand een idee waar dit aan kan liggen? of hoe dit evt te verhelpen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:46:
iemand een idee waar dit aan kan liggen? of hoe dit evt te verhelpen valt?
Ik zou voor de grap eens een ander brandprogramma proberen, kan een heleboel uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Martinus schreef op 10 maart 2004 @ 09:27:
[...]

dan mot ik dus alles uit de kast halen om te checken???? ;)

wat dacht je van de db om alleen eens op 8xx te selecteren dan zie vanzelf de juiste namen ;)
Ja. maar dat valt dus best tegen wat er staat, en een hoop merken staan er dus weer niet bij, terwijl die bij de 4xx wel staan

Zojuist maar ff die Platinum 8x besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
philipnorth schreef op 10 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Ja. maar dat valt dus best tegen wat er staat, en een hoop merken staan er dus weer niet bij, terwijl die bij de 4xx wel staan

Zojuist maar ff die Platinum 8x besteld
ben benieuwd..... zelf maar eens wat ritek's gehaald, traxdata en memorex....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

Iemand al ervaringen/testresultaten met de Ritek "The One" 8x +R schijfjes, mediacode RICOHJPNR02? Leuke aanbieding gevonden op http://www.dvdrohlinge24....th/3_6_43/products_id/237 maar wil graag weten of het de moeite waard is.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Martinus schreef op 11 maart 2004 @ 11:42:
[...]

ben benieuwd..... zelf maar eens wat ritek's gehaald, traxdata en memorex....
ze zijn binnen
vanavond eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
philipnorth schreef op 12 maart 2004 @ 11:10:
[...]

ze zijn binnen
Woei! Ben benieuwd :)
JME schreef op 11 maart 2004 @ 19:36:
Iemand al ervaringen/testresultaten met de Ritek "The One" 8x +R schijfjes, mediacode RICOHJPNR02? Leuke aanbieding gevonden op http://www.dvdrohlinge24....th/3_6_43/products_id/237 maar wil graag weten of het de moeite waard is.
Thanx!
Dat zijn precies dezelfde schijfjes als die Platinum 8X, welke A. gewoon fatsoenlijk bij een NL winkel te koop zijn, en B. stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:19

MIG

Heeft er iemand al goeie scores gezien of slechte van die nieuwe 8x Platinums schijfjes? Mediacode RICOHJPNR02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey beste medetweakers,

Ik heb zojuist de 851s gestart en een fuji dvd+r en een philips dvd+rw getest of de booktype kon veranderen, maar ik kreeg hem niet veranderd in dvd-rom.

Voorheen kon ik altijd de booktype veranderen in dvd-rom, ik controleerde dit altijd met dvdinfopro en er stond altijd dvd-rom. Maar sinds gister zie ik geen verandering (dvd+r).

Ik heb al me pc opnieuw geformateerd, er staan geen virtual drivers, en fw opnieuw erin geflasht gs0c.

Iemand ideetjes of suggesties wat het probleem kan zijn ;( ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Laatst online: 18-07 12:31
heeft iemand als is problemen gehad met de Arita DVD+RW 2,4x ism Liteon 811S ik krijg er niets op, het hele brandproces doet het, maar ga je kijken daarna staat er niets op..
mediacode RICOHJPNW11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
philipnorth schreef op 12 maart 2004 @ 11:10:
[...]

ze zijn binnen
Zijn bij mij ook binnen, testen klaar, zal ze later eens posten
waren
Ritek g03 -r 50 krimpfolie
Traxdata spindel 10 ricoh01 (wilde ook ineens op 8x ....)
Memorex 25 spindel MCC
ritek beste, dan memorex en dan traxdata...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIG schreef op 13 maart 2004 @ 10:49:
Heeft er iemand al goeie scores gezien of slechte van die nieuwe 8x Platinums schijfjes? Mediacode RICOHJPNR02
De nieuwe platinums werken goed njente problemos. Met de liteon en de nec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 19:07:
Hey beste medetweakers,

Ik heb zojuist de 851s gestart en een fuji dvd+r en een philips dvd+rw getest of de booktype kon veranderen, maar ik kreeg hem niet veranderd in dvd-rom.

Voorheen kon ik altijd de booktype veranderen in dvd-rom, ik controleerde dit altijd met dvdinfopro en er stond altijd dvd-rom. Maar sinds gister zie ik geen verandering (dvd+r).

Ik heb al me pc opnieuw geformateerd, er staan geen virtual drivers, en fw opnieuw erin geflasht gs0c.

Iemand ideetjes of suggesties wat het probleem kan zijn ;( ?!?!
moet je voor booktype niet een andere firmware hebben?
ik dacht de GSB7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

iemand toevallig al een test gedaan met die 8x platinums en er toevallig sceenies van natuurlijk :)

[ Voor 29% gewijzigd door Hakker op 17-03-2004 17:05 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al een keer eerder gevraagd maar nu nog maar een keer :)

Ik wil de booktype veranderen
mijn firmware is GSB7 en gebruik de booktype tool zo:

doe DVD+R erin start booktype tool, druk op query druk op change, vul DVD-ROM in, druk op Ok en nogmaals op Ok
Laat booktype tool aanstaan en start dvd decrypter, brand dvd, dvd klaar, start booktype tool weer en er staat DVD+R ook in DVD Idetifire

wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG

MIG

Ik heb even een kprobe gemaakt van die nieuwe platinums 8x schijfjes met media code CMC MAG-E01-00. Ik heb hem op 4x gefikt en zal het later deze week wel eens op 8 proberen. Maar deze scores vind ik veruit erg goed. Sonde van het laatste stukkie.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/groenp/platinum-4x.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 13:53:
Ik heb het al een keer eerder gevraagd maar nu nog maar een keer :)

Ik wil de booktype veranderen
mijn firmware is GSB7 en gebruik de booktype tool zo:

doe DVD+R erin start booktype tool, druk op query druk op change, vul DVD-ROM in, druk op Ok en nogmaals op Ok
Laat booktype tool aanstaan en start dvd decrypter, brand dvd, dvd klaar, start booktype tool weer en er staat DVD+R ook in DVD Idetifire

wat doe ik fout?
Je doet niets fout! Grote kans dat je DVD toch booktype DVD-ROM heeft. Het tooltje van Lite-On is niet duidelijk, hij geeft alleen de instelling van je DVD-writer weer, en dus niet van je beschreven DVD-media! Je kunt de booktype checken met Nero Burning Rom, klik media info of zoiets en je krijgt keurig te zien dat je booktype hoogstwaarschijnlijk ...[glow=red,2,300]DVD-ROM[/glow] is.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Even een vraag van hele andere orde (nl. een beetje overdreven om hier een apart topic voor te openen): weet iemand wat er met cdrwinkel aan de hand is? De site is momenteel down (en natuurlijk net op het moment dat ik iets nodig heb... :/ ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-body schreef op 20 maart 2004 @ 23:39:
[...]
Je doet niets fout! Grote kans dat je DVD toch booktype DVD-ROM heeft. Het tooltje van Lite-On is niet duidelijk, hij geeft alleen de instelling van je DVD-writer weer, en dus niet van je beschreven DVD-media! Je kunt de booktype checken met Nero Burning Rom, klik media info of zoiets en je krijgt keurig te zien dat je booktype hoogstwaarschijnlijk DVD-ROM is.
thnx

hij staat indd op -ROM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn duit in het zakje:

Liteon LDW-851S (8x) DVD Fikker (GS0F)

met MMORE spindeltje DVD+R 4x (10 stuks):

M'n Liteon herkent ze nogeneens. BAGGER dus

P.S. ik zou graag deze optie willen zien in de DVD-database :)

met Philips 4x +R , losse casings (groen/zwart), (CMC MAG, F01)

Erg slecht
Op 4x: leesfouten
Op 2.4x: DVD-fikker en samsung DVD-ROM slikt het, maar zeer slechte Kprobe scores

(zie ook DVD database en deze pic:)

Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/dvd/upload/upload/getimg.php?img=851philips.jpg

Met bijgeleverde Tanyo Yuden +R (YUDEN000, T01, 001):

Op 4x: Geweldig. ook perfecte Kprobe score (check de DVD-database en deze pic)

Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/dvd/upload/upload/getimg.php?img=851tanyo_yuden.PNG

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Ik heb van de week een Lite-On LDW-451S gekocht en wil even iedereen waarschuwen. NIET voor de brander, maar voor de media die ik erbij kocht: Nashua. Wat een troep, zeg. Na de 3 à 3.5 GB is de kwaliteit zo slecht, dat noch mijn brander, noch mijn stand-alone Siemens ze kunnen lezen. Zowel bij 2.4 als bij 4 speed heb ik belachelijk hoge PI- en PO-waarden in KProbe (resp. 1000 en 800!).

Geen Nashua's kopen! :(

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 11:01
MIG schreef op 20 maart 2004 @ 19:44:
Ik heb even een kprobe gemaakt van die nieuwe platinums 8x schijfjes met media code CMC MAG-E01-00. Ik heb hem op 4x gefikt en zal het later deze week wel eens op 8 proberen. Maar deze scores vind ik veruit erg goed. Sonde van het laatste stukkie.

[afbeelding]
En hoe zijn de resultaten op 8 speed?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG

MIG

Ok, ik heb even voor je getest. Op 8x gaan die platinums een stuk minder. Zie hier mijn Kprobe.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/groenp/platinum-8x.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

Ik heb de Platinums 8x schijfjes met mediacode CMC MAG-E01-00 gebrand met mijn 811S. Op 8x heb ik er 3 gebrand en die geven alle 3 leesfouten op mijn standalone speler. Op zich leest hij ze wel, maar ik heb regelmatig een storing in het beeld (waarna het wel gewoon verder draait).
Ik heb er nu eentje op 2.4x gebrand en op dit moment loopt KProbe. Tussenresultaat is nog erger dan de op 8x gebrande exemplaren, dus dat zal ook wel niks worden in de standalone. Kortom: 4 frisbees erbij...
Met Nero krijg ik het niet voor elkaar om op 4x te branden, ik kan kiezen uit 1x, 2x, 2.4x en maximum. Iemand enig idee of en hoe ik ze met Nero op 4x kan fikken?
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Harrie

NederVlaming

Ik heb ook een spindel van die 8x platinums, maar mijn brander vind ze echt niet flex... (451s@851s) de eerste paar ging ie telkens stoppen met branden en weer verder en zo, telkens opnieuw proberen. Die deden het uiteindelijk nog wel... Maar laatst had ik er een die na een percent of 20% ook ineens ging flippen. Brander maakte hem met moeite wel af, maar met afspelen stopt ie ook op dat punt. Denk dat ik het kan vergelijken met die score hierboven. Ik heb die schijf al weggedaan, dus kan hem niet meer proben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:42:
Mijn duit in het zakje:

Liteon LDW-851S (8x) DVD Fikker (GS0F)

met MMORE spindeltje DVD+R 4x (10 stuks):

M'n Liteon herkent ze nogeneens. BAGGER dus

P.S. ik zou graag deze optie willen zien in de DVD-database :)
In mijn geval ook de liteon LDW-851s (8* DVD brander (GSOF)
mmore spindeltje DVD +R 4x 10 stuks, en de eerste drie totaal geen problemen mee, alleen vondt ik het wel slecht dat er op 1 van die drie een kras zat.. Beide standalone dvd spelers happen hem overigens perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 07:56:
[...]

In mijn geval ook de liteon LDW-851s (8* DVD brander (GSOF)
mmore spindeltje DVD +R 4x 10 stuks, en de eerste drie totaal geen problemen mee, alleen vondt ik het wel slecht dat er op 1 van die drie een kras zat.. Beide standalone dvd spelers happen hem overigens perfect
Raar.. ik heb de hele spindel geprobeerd maar hij pakte er geen een :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
Bij nader inzien wilde mijn LDW811S toch niet helemaal lekker werken met een RITEKG03 schijfje. Tot bij ongeveer 50% ging alles goed. Maar toen besloot de brander dat hij het schijfje toch niet zo lekker vond en terwijl hij geluiden maaktte die ik niet direct kon thuisbrengen, maaktte er een paar mooie flinke krassen de onschuldige DVD op en weigerde verder te branden, tot groot ongenoegen van DVDDecrypter die ook nog eens besloot half te hangen. Nu zit ik hier met een half geschreven en flink bekraste DVD-R ;(. Ik geloof dat hij nu echt de geest gegeven heeft en ik zal er geen traan om laten om hem om te ruilen. Na maanden lange problemen heeft hij het zo bont gemaakt dat hij nog een reis krijgt terug naar Opus, waarna hij waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden gaat. Als het even kan, ruil ik hem in voor een heel ander merk+type.

R.I.P. LiteON LDW-811S @ 29-03-2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:16:
[...]
Raar.. ik heb de hele spindel geprobeerd maar hij pakte er geen een :|
Tsja misschien een slechte spindel gehad? Misschien een idee om er garantie over te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al de Datawrite Yellow (Princo) DVD-R 4X geprobeerd met een liteon 411s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harrie schreef op 28 maart 2004 @ 22:52:
Ik heb ook een spindel van die 8x platinums, maar mijn brander vind ze echt niet flex... (451s@851s) de eerste paar ging ie telkens stoppen met branden en weer verder en zo, telkens opnieuw proberen. Die deden het uiteindelijk nog wel... Maar laatst had ik er een die na een percent of 20% ook ineens ging flippen. Brander maakte hem met moeite wel af, maar met afspelen stopt ie ook op dat punt. Denk dat ik het kan vergelijken met die score hierboven. Ik heb die schijf al weggedaan, dus kan hem niet meer proben...
Is raar want ik brand eigenlijk niets anders als deze schijven (zijn toch geperst bij Ritek). Maat ligt het ook niet veel aan je hardware naast je brander. Op 4 speed gaan ze 99,9% goed maar op 8 speed ligt het er volgens mij ook aan wat je er naast doet en draaid. Je ziet toch ook af en toe dat de dvdrom het zwaar heeft met het bijhouden. Ik had laatst met de liteon 851 dat deze schijfjes ook wat slecht gingen maar nadat ik de firmware (volgens mij versie 6) erop had gezet (wat dezelfde versie was als erop stond) gingen de schijven weer als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zijn de traxdat dvd+r en DVD-r allebei op 4 speed. BTW ik heb een 411s met OJ firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Laatst online: 18-07 12:31
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 23:24:
hoe zijn de traxdat dvd+r en DVD-r allebei op 4 speed. BTW ik heb een 411s met OJ firmware
Misschien een kijkje nemen in DVD database?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste