Toon posts:

ineens stotteren :(

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Edit: ik dacht, zet het maar in windows operated systems want ik wist niet waar ie moest =)

ik heb sinds een goed jaar terug een pc samengesteld...
draaide perfect, echt vlekkeloos..
maar ineens, een week terug, gingen spellen stotteren, om de 10 a 15 sec. kreeg je een irritante stottering....
ik dacht, formateer, heb ik gedaan..
alle drivers geinstald en nu doet ie het nog steeds en ik snap niet waarom....

echt een vaag probleem en ik snap niet wat het kan zijn...
mijn setup..

Pentium 2.53@2.8 (+-)
Ati Radeon 9700 Pro
1024 DDR 400 (zit er nog maar aantal weken, was eerst 256, maar die is verwijderd en er zitten nu 2 512DDR in)
moederboord (weet het type niet uit mijn hoofd, zoek ik ff op.. iedergeval Aopen maar is niet nuttig om te weten)

ben ik wat dingu vergetu, zeg het gerust ;)

bedankt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 08:13 ]

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Stotteren?? Bedoel je geluid of beeld, of beide?

Verwijderd

Topicstarter
MrOizo schreef op 10 januari 2004 @ 08:08:
Stotteren?? Bedoel je geluid of beeld, of beide?
beide, echt framerate gaat echt super down effe, en geluid doet dan ook stom..
en alles beweegt super sloom effe voor 1 a 2 sec.
super irri...
gewoon alle 3d spellen die een beetje zwaar zijn (americans army, UT2003 en nog meer shit)...
athans, zelf Railrood Tycoon3 doet het wat mijn vader speelt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het kan zijn dat er een programma op de achtergrond actief is wat bij tijd en wijle wat processorkracht wegneemt. Is het meest voor de hand liggend.

Verder zou een stuk hardware een conflict kunnen veroorzaken.

Welke versie van Windos gebruik je, is alles updated?

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 10-01-2004 08:32 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 10 januari 2004 @ 08:31:
Het kan zijn dat er een programma op de achtergrond actief is wat bij tijd en wijle wat processorkracht wegneemt. Is het meest voor de hand liggend.

Verder zou een stuk hardware een conflict kunnen veroorzaken.

Welke versie van Windos gebruik je, is alles updated?
ja, alles is geupdate windows xp......

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
JE heb geen HT, teminsten, dat zie ik niet staan. Op een moment dat op de achtergrond een progje gaat draaien dan kan er op dat moment niks voor je game uitgerekendworden (1 threat per keer). Ik vermoed dus ook dat er iets van een virusscanner op de achtergrond draaid, of een ander programmatje wat 1x in de zoveel tijd je proccessor bezig houd.

Wat draait er op de achtergrond, en wat gebruikt erg veel cpu als hij stottert tijdens het game (ctrl-alt-del -> taakbeheer)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 10 januari 2004 @ 08:44:
JE heb geen HT, teminsten, dat zie ik niet staan. Op een moment dat op de achtergrond een progje gaat draaien dan kan er op dat moment niks voor je game uitgerekendworden (1 threat per keer). Ik vermoed dus ook dat er iets van een virusscanner op de achtergrond draaid, of een ander programmatje wat 1x in de zoveel tijd je proccessor bezig houd.

Wat draait er op de achtergrond, en wat gebruikt erg veel cpu als hij stottert tijdens het game (ctrl-alt-del -> taakbeheer)
er draait niks op de achtergrond op msn na, maar dat vraagt niks, want als het uit staat heb je er nog last van.....

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
en als je de computer weer even terugklokt ? (om alleen even te kijken)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Maestro.mosjuh schreef op 10 januari 2004 @ 08:52:
en als je de computer weer even terugklokt ? (om alleen even te kijken)
zal ik eens doen ;)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Als je CTRL/ALT/DEL indrukt, komt er een schermpje tevoorschijn met tabs.

Klik eens op het tabblad "processen". Onderaan zie je een indicatie van het gebruik van je CPU en geheugen enz.
Kijk eens of hier grote schommelingen zitten in het gebruik van je CPU.
Zo ja, kijk dan welk programma dit veroorzaakt.

Als je het hebt gevonden, kan je er iets aan doen, het programma verwijderen of uit de TASK halen, dit betekent dat het programma niet meer ongevraagd meeloopt.

Er is nog een plek waar je programma's kan stoppen in TASK.
Klik op START/uitvoeren, tik in het schermpje MSconfig in, dan ok klikken.
Er verschijnt een schermpje met TABS.
Ga naar de TAB "opstarten" kijk hier eens welke programma's allemaal meedraaien, waarschijnlijk meer dan je denkt.

In principe kan je alle programma's uitschakelen, er gebeurt niets geks of zo, maar als je bijvoorbeeld een antivirus proggie, of een firewall geïnstalleerd hebt, start deze niet automatisch op.
Dit zal je zelf moeten kijken, veel troep kan uit. Probeer het maar eens uit.

Dan kan de oorzaak ook liggen in temparatuur-monitor programma's, maar ook die zet je uit in MSconfig.

Probeer maar eens uit, laat wel ff wat weten.

Succes!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien staat de frame limiter uit in de games? Dan krijg je ook wel eens het gedrag dat hij ongeveer 2 per 10 seconden stottert omdat de FPS te hoog wordt, waardoor hij even inklapt en dan weer herstelt. Probeer die eens aan te zetten (indien aanwezig of course).

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het heb..

ipconfig32...
alleen ik kan het niet uit de task verwijderen....
=/
want dat proggie vraagt soms ineens 60% cpu usage

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 09:22 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Dat klinkt als een virus. Er bestaat in windows wel ipconfig, maar geen ipconfig32. Draai eens een virusscan bij Trend Micro Housecall. Zorg ook liefst dat je een virusscanner krijgt.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 09:19:
ik denk dat ik het heb..

ipconfig32...
alleen ik kan het niet uit de task verwijderen....
=/
want dat proggie vraagt soms ineens 60% cpu usage
Is dit niet erug te vinden in MSConfig dan?
Het heeft dus iets met een programma te maken van een internetverbinding, of netwerkkaartje.
Heb je laatst nog een programma geïnstalleerd? Misschien om online spellen te spelen, gamespy of zow?

Ander kan je ook nog een herstelpunt (F1)kiezen VOORDAT het gezeik (oeps) begonnen is??

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

misbehavingman schreef op 10 januari 2004 @ 09:23:
Dat klinkt als een virus. Er bestaat in windows wel ipconfig, maar geen ipconfig32. Draai eens een virusscan bij Trend Micro Housecall. Zorg ook liefst dat je een virusscanner krijgt.
Shit ja, niet aan gedacht IPconfig32 ken ik idd ook niet, misschien idd wel een virusje! :X

* Extra300s gaat er vanuit dat iedereen toch wel z'n PC goed beveiligd heeft, maar dat is idd niet altijd het geval. :P

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

|:(

[ Voor 96% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-01-2004 09:35 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Verwijderd

Topicstarter
virus scan erover gedraait en ja, een virus..
1 probleempje..
in processes kan ik hem niet verwijderen, komt hij binnen 0,0001 sec. weer terug..
en met de virus scan zegt ied at het bstand in gebruik is, dus..
zijn er nog proggies om dat ipconfig32 toch uit te krijgen :S

Verwijderd

search pakken wan Windows en daar zoeken naar ipconfig32? Ktijg je mss een .exe bestand, en als je dat verwijdert zal hij wrs ook niet meer in taakbeheer komen, en kan je scanner zen werk doen

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 10:32
naar de veilige modus en dan AVscannen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 10:34:
search pakken wan Windows en daar zoeken naar ipconfig32? Ktijg je mss een .exe bestand, en als je dat verwijdert zal hij wrs ook niet meer in taakbeheer komen, en kan je scanner zen werk doen
had ik al gedaan, maar dan zegt ie dat het bstand in gebruik is en het is een .exe bestand ja....

Verwijderd

Welk virus is het?
Is wel handig om te weten eigenlijk.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 19:53
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 10:34:
OMG, je kan lezen right? Als het process niet uit te schakelen is, kan je hem ook niet verwijderen (DUH!)... Dat wordt dus googlen op iets dergelijks als "ipconfig32 virus". En probeer symantec even of er een removal tool voor is... :)

Zoals die andere ook al zegt, booten naar veilige modus en daar eens proberen te verwijderen, zoek reg keys van dat ding op en verwijderen die handel, draai msconfig en pleur hem er uit... Genoeg te doen...

edit: Hoi TS B) O-)

[ Voor 21% gewijzigd door danslo op 10-01-2004 10:38 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je nou eens bij je scanner kijkt welk virus / trojan / worm ding, dan kun je daar de juiste cleaning methode voor vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ga naar dos-prompt, dan naar goede folder en dan del ipconfig32.exe

zou kunne werken

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 19:53
http://www.pestpatrol.com/PestInfo/i/ipconfig_trojan.asp

Enigste dat ik kan vinden... SDbot... Hmmm.. Heb je kazaa zitten gebruiken? :)

Verwijderd

Probeer eens Ad-Aware van lavasoft.
en anders in veilige-modus(Safe Mode) opstarten en dan je virusscanner (als deze het in veilige modus doet verwijderen.

suc6 ;)

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ff op google gekeken..
misschien is dit wat:

http://vil.nai.com/vil/content/v_10279.htm

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pestpatrol kan hem verwijderen zeggen ze.

edit: als het allemaal niet lukt, download dan Knoppix (of tomsrtbt als je wat shell commando's kent) en verwijder daarmee het bestand.

[ Voor 39% gewijzigd door GlowMouse op 10-01-2004 10:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sj0erd666,

Begin even met bovenstaande tips - aangezien er nu 2 mogelijke problemen door elkaar gaan lopen, schiet dit niet op. Begin even met een grondige virusscan (niet door NAV dus), en scan eventjes met programma's als Spybot en Hijackthis en haal daar weg wat je niet bekent voorkomt. Mocht je hierna hier nog problemen mee hebben, open dan even een topic in Software Algemeen waarmee je dit probleem van je spyware aankaart.

Over je overige probleem - je geeft te weinig informatie, wat stottert er, is het alleen in games, welk OS gaat het hier over, wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen, en dergelijke :) Mocht dit probleem na je spyware removal er nog steeds zijn, open dan even een nieuw topic hierover, maar zorg dan dat je iets meer relevante informatie geeft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.