Kan geen games starten op systeem

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
- Het probleem
Ik kan geen enkele game starten op mijn systeem. Ik wou de PC gebruiken voor wat lanwerk (WC3, CS1.5, ed) maar de games werken simpelweg niet 8)7.

Warcraft hangt bv. ongeveer na 10 sec nadat ik het heb opgestart (nog in het menu). Het systeem zit dan helemaal vast, ctrl+alt+del of alt+tab geven helemaal geen respons. Een harde reset is de enige oplossing.

CS geeft dit als ik een game wil starten/joinen (zowel D3D en OpenGL):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/cs.png

Het systeem is verder gewoon stabiel. Ik kan wel hartenjagen en zelfs pinballen op dit systeem :P.

- Wat heb ik zelf al geprobeert
- Vidkaart in andere PC: geen probleem
- Andere vidkaart in deze PC (GF2MX): geen probleem
- Detonator 23.11 geinstalleerd. Dit gaf lockups + spontane reset in windows als ik paar vensters open had staan. Als de PC dan weer opgestart was kwam er zo'n venser met 'er is een ernstige fout opgetreden blabla waarschijnlijke oorzaak: GeForce2 GTS/Pro'. Daarna 45.23 geinstalled, hierdoor werd het systeem weer stabiel in windows.
- 3Dmark01 gedraait. Dit bleef hangen bij het laadscherm van gametest 1. Toen ik een paar uur later weer ging kijken was dit de score :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/shotgun-3DMark.gif
- Memtest een paar uur gedaait --> geen errors
- Format c: en XP erovernieuw overheen gezet.
- [search=starten games op oud systeem]
- Voltages nagemet met multimeter. 5v=5.20V 12V=12.00V

- Specs
- P2-400
- MSI 6163 (BX440)
- Aopen GeForce2 GTS deluxe 32MB DDR
- 288MB SDR (2x 128MB PC133, 1x 32MB PC100)
- 230W voeding
- 2GB HD (windows+600MB swap) @ UDMA 0
- 1.2GB HD (CS) @ MWDMA 2
- 800HD (WC3 + overige progsels) @ PIO
- Creative 52x @ MWDMA 2
- 100Mbit realtek kaartje
- Pci geluidskaartje
Sja het is een beetje een restjes PC 8)7.

Dit probleem lijkt me duidelijk iets te maken hebben de vidkaart. Vandaar dat ik hem in VB gepost heb :).

[ Voor 7% gewijzigd door iets op 10-01-2004 04:17 ]

tvw

Verwijderd

Chipset drivers geinstalleerd?
Wat zegt DirectXDiagnose?

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 04:25 ]

• iets
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 04:10:
Chipset drivers geinstalleerd?
Wat zegt DirectXDiagnose?
Chipset drivers zitten toch std in windows XP ingebakken?

Dxdiag vind nergens problemen. Ik gebruik DX8.1. Alle versnellingen zijn ingeschakelt. Ik kan de Direct Draw test gewoon doorlopen. Bij de Direct 3D test blijft het systeem hangen bij de eerste test na een paar sec (draaiende kubus).

edit:
Done, tnx :)

[ Voor 5% gewijzigd door iets op 10-01-2004 04:18 ]

tvw

Verwijderd

Overigens zou ik het persoonlijk bij de 2x.xx drivers houden met een Geforce2xxx kaart. Mijn voorkeur zou dan de 29.42 WHQL (de 23.11 is nogal buggy op XP) zijn.
Chipset drivers zitten toch std in windows XP ingebakken?
Voor non Intel chipsets niet, voor jouw 440BX Intel chipset dacht ik wel. Mocht je hem door omstandigheden missen: ftp://ftp.argos-komputer....l/chipset/infinst_enu.zip

ServicePack 1 heb je wel geinstalleerd voor Windows XP?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 04:39 ]

• iets
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 04:27:
Overigens zou ik het persoonlijk bij de 2x.xx drivers houden met een Geforce2xxx kaart. Mijn voorkeur zou dan de 29.42 WHQL (de 23.11 is nogal buggy op XP) zijn.
Met de 29.42 blijft CS al helemaal hangen :'(. Ik kan dan alleen nog hard resetten.
Voor non Intel chipsets niet, voor jouw 440BX Intel chipset dacht ik wel. Mocht je hem door omstandigheden missen: ftp://ftp.argos-komputer....l/chipset/infinst_enu.zip
Downloading @ 1.7 0.7KB/s :z.
ServicePack 1 heb je wel geinstalleerd voor Windows XP?
Nee. WinXP non SP1 werkte al >1 jaar perfect op dat systeem en nog 3 andere systemen die hier staan. Ik zie niet in waarom dat nu ineens niet meer zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 10-01-2004 05:03 ]

tvw

Verwijderd

Nee. WinXP non SP1 werkte al >1 jaar perfect op dat systeem en nog 3 andere systemen die hier staan. Ik zie niet in waarom dat nu ineens niet meer zou zijn.
Als die systemen niet alleen op Lan, maar ook online staan zou ik toch minstens die Blaster patch erop zetten (en daar heb je dus ook SP1 voor nodig) anders hangt die bak binnen 10 minuten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 06:06 ]

• iets
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 06:05:
[...]
Als die systemen niet alleen op Lan, maar ook online staan zou ik toch minstens die Blaster patch erop zetten (en daar heb je dus ook SP1 voor nodig) anders hangt die bak binnen 10 minuten ;)
Bedankt voor de tip :). Helaas is het voor mij iets moeilijker om SP1 op dit systeem te zetten O-). Ik heb wel alle updates geintalled. Bovendien nog steeds geen spoor van blaster op enig ander systeem in mijn netwerk dus dat zal wel meevallen denk ik ;).

tvw

Pagina: 1