- Het probleem
Ik kan geen enkele game starten op mijn systeem. Ik wou de PC gebruiken voor wat lanwerk (WC3, CS1.5, ed) maar de games werken simpelweg niet
.
Warcraft hangt bv. ongeveer na 10 sec nadat ik het heb opgestart (nog in het menu). Het systeem zit dan helemaal vast, ctrl+alt+del of alt+tab geven helemaal geen respons. Een harde reset is de enige oplossing.
CS geeft dit als ik een game wil starten/joinen (zowel D3D en OpenGL):

Het systeem is verder gewoon stabiel. Ik kan wel hartenjagen en zelfs pinballen op dit systeem
.
- Wat heb ik zelf al geprobeert
- Vidkaart in andere PC: geen probleem
- Andere vidkaart in deze PC (GF2MX): geen probleem
- Detonator 23.11 geinstalleerd. Dit gaf lockups + spontane reset in windows als ik paar vensters open had staan. Als de PC dan weer opgestart was kwam er zo'n venser met 'er is een ernstige fout opgetreden blabla waarschijnlijke oorzaak: GeForce2 GTS/Pro'. Daarna 45.23 geinstalled, hierdoor werd het systeem weer stabiel in windows.
- 3Dmark01 gedraait. Dit bleef hangen bij het laadscherm van gametest 1. Toen ik een paar uur later weer ging kijken was dit de score
:

- Memtest een paar uur gedaait --> geen errors
- Format c: en XP erovernieuw overheen gezet.
- [search=starten games op oud systeem]
- Voltages nagemet met multimeter. 5v=5.20V 12V=12.00V
- Specs
- P2-400
- MSI 6163 (BX440)
- Aopen GeForce2 GTS deluxe 32MB DDR
- 288MB SDR (2x 128MB PC133, 1x 32MB PC100)
- 230W voeding
- 2GB HD (windows+600MB swap) @ UDMA 0
- 1.2GB HD (CS) @ MWDMA 2
- 800HD (WC3 + overige progsels) @ PIO
- Creative 52x @ MWDMA 2
- 100Mbit realtek kaartje
- Pci geluidskaartje
Sja het is een beetje een restjes PC
.
Dit probleem lijkt me duidelijk iets te maken hebben de vidkaart. Vandaar dat ik hem in VB gepost heb
.
Ik kan geen enkele game starten op mijn systeem. Ik wou de PC gebruiken voor wat lanwerk (WC3, CS1.5, ed) maar de games werken simpelweg niet
Warcraft hangt bv. ongeveer na 10 sec nadat ik het heb opgestart (nog in het menu). Het systeem zit dan helemaal vast, ctrl+alt+del of alt+tab geven helemaal geen respons. Een harde reset is de enige oplossing.
CS geeft dit als ik een game wil starten/joinen (zowel D3D en OpenGL):

Het systeem is verder gewoon stabiel. Ik kan wel hartenjagen en zelfs pinballen op dit systeem
- Wat heb ik zelf al geprobeert
- Vidkaart in andere PC: geen probleem
- Andere vidkaart in deze PC (GF2MX): geen probleem
- Detonator 23.11 geinstalleerd. Dit gaf lockups + spontane reset in windows als ik paar vensters open had staan. Als de PC dan weer opgestart was kwam er zo'n venser met 'er is een ernstige fout opgetreden blabla waarschijnlijke oorzaak: GeForce2 GTS/Pro'. Daarna 45.23 geinstalled, hierdoor werd het systeem weer stabiel in windows.
- 3Dmark01 gedraait. Dit bleef hangen bij het laadscherm van gametest 1. Toen ik een paar uur later weer ging kijken was dit de score

- Memtest een paar uur gedaait --> geen errors
- Format c: en XP erovernieuw overheen gezet.
- [search=starten games op oud systeem]
- Voltages nagemet met multimeter. 5v=5.20V 12V=12.00V
- Specs
- P2-400
- MSI 6163 (BX440)
- Aopen GeForce2 GTS deluxe 32MB DDR
- 288MB SDR (2x 128MB PC133, 1x 32MB PC100)
- 230W voeding
- 2GB HD (windows+600MB swap) @ UDMA 0
- 1.2GB HD (CS) @ MWDMA 2
- 800HD (WC3 + overige progsels) @ PIO
- Creative 52x @ MWDMA 2
- 100Mbit realtek kaartje
- Pci geluidskaartje
Sja het is een beetje een restjes PC
Dit probleem lijkt me duidelijk iets te maken hebben de vidkaart. Vandaar dat ik hem in VB gepost heb
[ Voor 7% gewijzigd door iets op 10-01-2004 04:17 ]
tvw