Probleem met Nforce 3 netwerkkaart en Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb echt een ontiegelijk vaag probleem met mijn Nforce 3 netwerk kaart en de speedtouch 510i.

Wij hebben hier een netwerk (studentenhuis) en het deed het allemaal perfect. Totdat ik vandaag me bios ging flashen (ik heb een asus sk8n). Ik had bios versie 1003 en ben nu gegaan naar 1004.

Deze flash ging fout en heb daarom terug moeten schakelen naar versie 1002, en toen ben ik weer naar 1003 gegaan en toen ik erachter kwam dat die weer liep ben ik naar 1004 gegaan (ik loop dus nu met bios versie 1004).

Alles werkt weer alleen mijn internet connectie niet. Ik krijg wel een ip van de speedtouch (namelijk 10.0.0.1 zoals normaal is). Alleen ik krijg geen data terug, ik kan dus alleen data sturen. Als ik op de pc van een mede student in dit huis ga kijken op 10.0.0.138 (ip adres van speedtouch) dan zie ik dat mijn pc wel geconnect is naar de speedtouch.

Overal werkt internet goed alleen op mijn pc dus niet. Ik heb dus in de bios ook van alles geprobeerd, namelijk reset to default (dat had ik ook al eens gedaan met versie 1003 en dat ging zonder problemen toen, moest toen alleen weer even aangeven dat ik raid draai). Datzelfde heb ik dus ook in versie 1004 gedaan en het leek ook gewoon te werken, alleen de internet connectie dus niet.

Als ik ipconfig doe in command prompt dan krijg ik ook netjes mijn ip adres te zien.

Ik krijg dus geen data pakketjes binnen maar stuur ze alleen maar weg. Ik heb ook al geprobeerd hem op 10mbit te zetten maar dat werkt ook niet. Ook het opnieuw aan en uit zetten van de speedtouch werkt niet.

Weet iemand wat het probleem kan zijn????

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
niemand die me kan helpen??

Verwijderd

Krijg je wel ping reply terug als je een PC op het lokale netwerk pingt of van een andere PC naar die van jou?? Ik heb ook een keer zoiets vaags gehad, NIC die alleen pakketje verzond en niet meer binnenkreeg. Bij mij werkte het weer na opnieuw installeren van de driver.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelive niet in zo'n korte tijd je topic te schoppen, nergens voor nodig.

Wat gebeurt er als je terugflashed naar versie 1003 :?
En is het idd alleen de speedtouch waar je verbindingsprobs mee hebt, of kun je helemaal niets ? dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• T-Blizzard
  • Laatst online: 14-08 16:47
kan je mij nforce3 apart je "mac" adres invullen??

Maybe wel makkelijk als je hier een "ipconfig /all" neer gooid :)

• grimson
  • Laatst online: 11:46

grimson

domeingrommer

heb je ook de laatste NForce drivers geïnstalleerd ?
Deze bevatten ook de laatste versie van de onboard (NVidia NIC)
ftp://download.nvidia.com/Windows/nForce/3.13/

Misschien kan je ook je BIOS instellingen even resetten door op je moederbord een jumper om te schakelen (Clear CMOS) oid.

[ Voor 28% gewijzigd door grimson op 10-01-2004 19:23 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik kan dan helemaal niet meer pingen.

Ik heb de cmos en alles nieuwe drivers geprobeerd maar niks helpt.

Ik heb nu de netwerkkaart uitgezet in de bios en heb even een oud 10 mbit kaartje erin gegooid.

Maar ik snap dus helemaal niets ervan dat die netwerkkaart niet werkt.

Als ik terugflash naar 1003 dan blijft de netwerkkaart niet werken.

[ Voor 12% gewijzigd door WiXX op 11-01-2004 01:11 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Heeft niemand dit probleem eerder gehad??

Ik heb nu maar een 3com gigabit kaartje besteld (wou ik toch nog hebben om 1 gigabit connectie te hebben met een vriend zijn laptop).

Maarja flip wel uit dat die onboard netwerkkaart niet werkt.

• Koffie
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is mij nou nog steeds niet duidelijk of het icm die Speedtouch is , of dat je NIC in zijn geheel niet meer werkt :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb hem ook nog geprobeerd te laten connecten met me xbox op een 3com hub. Maar daar kon ie ook niet mee connecten (ik heb modchip in me xbox dus kan er normaal naar ftp'en maar met de nforce netwerkkaart dus niet).

Ik weet nu dus 100% zeker dat het niet de speedtouch is maar zeker weten de nforce netwerkkaart.

Als ik hem op de 3com hub zet gaat er wel een groen ledje knipperen (omdat het maar een 10mbit hub is). Als hij op de speedtouch zit gaat er een oranje led branden (100 mbit router).

Als ik hem gewoon installeer (dus als ik hem NIET uitschakel in de bios) en dan geen kabel erin duw dan lijkt het erop dat hij normaal werkt.

Windows start dan snel op en hij zegt dat er geen kabel connected is. Als ik de kabel er dan induw en dan bv. op repairing duw dan zegt ie dat hij de connectie niet kan repairen. als ik dan de comp opnieuw opstart dan doet het super lang voordat hij netwerk connections opent of system properties.

Ik krijg het idee dat de netwerk kaart naar de kut is, maar dan de vraag hoe is dat nu weer gekomen. Of is dit toch een software probleem?

Ik heb BTW: al vaak geprobeerd hem te uninstallen en opnieuw te laten installeren maar dat heeft geen resultaat. Hoewel er wel wat vreemds was net hij zei namelijk de eerste keer dat ik hem wou uninstallen dat het niet kon omdat hij het device nodig had bij het opstarten (terwijl hij hem er wel uitgooide bij device manager).

Zucht, ik snap er niks meer van en een nieuwe windows install gaat ook niet want heb niks om de zooi die er nu opstaat te back uppen en er staat voor 50 gb op wat ik niet kwijt wil.

[ Voor 53% gewijzigd door WiXX op 12-01-2004 14:00 ]

Pagina: 1