high volume 'push' naar browser

Pagina: 1
Acties:

• gmork
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
[alg] Halllo, ik ben aan het brainstormen over hoe we iets in een browser synchroon (op enkele seconden) kunnen laten lopen met een bepaalde event.
Dus tijdens een event doen heel veel (duizenden) mensen thuis iets in een browser waarbij datgene gelijk moet blijven lopen met de gebeurtenis. In de browser kan een applet lopen of een flash. Maakt niet zoveel uit. Het gaat dus niet om streaming video/audio, maar eerder om streaming ascii: gegevens, tekstjes.

Opties zijn misschien:
- een tcp connectie openhouden tussen client en server mbv een applet b.v. Probleem: kan een server+de applicatie erachter duizenden tcp connecties openhouden?

- een push van server naar browsers. Volgens mij onmogelijk: firewall's, applets/flashes in sandboxes voorkomen dat allemaal. En als het al kon vraag ik me af of een server binnen enkele seconden zoveel connecties kan opbouwen naar clients.

- browsers (i.e. flashes/applets) lopen de hele tijd te pollen of er iets nieuws is. Dat genereert heel erg veel verkeer op je servers terwijl er wellicht niks te vinden is.

Ik weet een klein beetje van mbone netwerk en mcast verkeer en zo. Dat is hier natuurlijk wel voor bedoeld, maar is geloof ik nooit echt van de grond gekomen?

Het gaat hier eigenlijk om 2 problemen: hoe stream ik live text naar een flash/applet. En heb ik een enorm serverpark nodig voor vele duizenden van deze live streams?

Ik ben uiteraard ook aan het zoeken met termen als streaming text en zo, maar ik vond het een interessant probleem en ben benieuwd of jullie suggesties/ideeen/links hierover hebben. Of moet ik meer op 1 van de netwerken forums zijn?

dank!

Verwijderd

Begrijp ik je verkeerd of omschrijf je nu net gewoon het basis principe van een chat server?

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 22:09
Wellicht heb je iets aan de volgende pagina's/sites van IBM. Zij gebruiken Java en push-technologie voor hun real-time scorebords bij grote evenementen (Grand Slams, Olympische Spelen):

Linux and the Australian Open
A testbed for new IBM technology

IBM has been delivering real-time data through its Web event sites for years. In the beginning, information was delivered to the desktop through a downloadable Java applet called the IBM Real-time Scoreboard. Then, as the real-time requirements and traffic escalated, a technology that would let IBM deliver the data more efficiently, while still meeting the needs of the fans was needed.

Last year, IBM began to test a new push technology -- developed by IBM Research and code-named Gryphon. A true test of that code came during a rain delay at Wimbledon when, on Monday after Wimbledon was supposed to have ended, the IBM Web Events Team found themselves unexpectedly servicing three major matches. It produced a spike of 230,000 simultaneous scoreboards, and many of those were Gryphon-enabled, but the load was managed without incident.
http://www-5.ibm.com/e-business/uk/wimbledon/ (met case study)
http://www-1.ibm.com/linux/wimbledon/
The IBM Real-Time Scoreboard is a standalone application that pushes point-by-point scoring information to tennis fans. Live scores are delivered directly to the users' desktop scoreboards as the scores change - every point, every match. It's a popular application: Tennis fans downloaded over 4.2 million IBM Real-Time Scoreboards in 2002.
IBM's Wimbledon 2000 Web site also exhibited extreme bursts on its busiest day, 7 July 2000.
Figure 4 graphs the record-breaking site traffic on that day, when peak hits per minute reached 963,948 and peak hits per day totaled 281,605,872.

Figure 4. IBM's Wimbledon Web site on its record-breaking day
Afbeeldingslocatie: http://www-106.ibm.com/developerworks/websphere/library/techarticles/hvws/images/cp5.gif
bron

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Misschien kun je ook een P2P oplossing kiezen: De users met de snelste verbindingen zijn zelf ook weer server voor 1-3 andere clients. Dit kun je zelfs multi-level doen; met 2 nivo's en 3 clients per node kun je dus 13 clients per server-connection supporten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:19

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 03:53:
Begrijp ik je verkeerd of omschrijf je nu net gewoon het basis principe van een chat server?
idd, ik zou ook voor een irc server kiezen en daar wat clients aanhangen. Meer bandbreedte of client nodig?
Hup, nieuwe server erbij, in het zelfde netwerk gooien en klaar.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.