Toon posts:

nieuwe laptop met seriele poort

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop (ongeveer 1500 euro) met een seriele poort. Want ik MOET deze erop hebben. EEn usb converter werkt niet. Heeft iemand advies? Ik zoek nme een slag in de rondte maar kan niet echt een site vinden waar een overzicht staat. Kieskeurig geeft wel/geen com poort niet aan. Iemand advies

Verwijderd

Waarom MOET er per se een seriele port op zitten?

Verwijderd

da's fijn voor je. je gaat mij niet wijsmaken dat je die niet zelf kan vinden?
of moet hij ook nog aan andere specs voldoen? welke precies?

Verwijderd

OP www.jewelnotebooks.nl staat er bovenaan eentje. Type weet ik zo 123 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu inmiddels drie gevonden:
Jewel Topaz 9500
Asus L5800C
Promedion D410 serie.

Waarom perse een com poort? Ik werk veel met satelliet receivers en gsm's. Die werken allemaal met een seriele kabel en ik heb niet zo'n vertrouwen in die USB omzetters (USB->COM). Want vaak zijn de proggies dieik gebruik nogal exotisch van aard. Dus geen grote programma's maar kleine door gebruikers zelf geschreeven programma's. Maar allemaal via een com poort.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 01:52:
Ik heb er nu inmiddels drie gevonden:
Jewel Topaz 9500
Asus L5800C
Promedion D410 serie.
ja, en als je nog een uurtje doorzoekt wordt die lijst minstens 10x zo lang (of loop eens binnen in een computerwinkel. ik schat dat zo'n 30-50 pct nog wel een seriele poort heeft).

dus opnieuw: wat is eigenlijk je vraag/probleem?

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 01:55:
[...]

ja, en als je nog een uurtje doorzoekt wordt die lijst minstens 10x zo lang (of loop eens binnen in een computerwinkel. ik schat dat zo'n 30-50 pct nog wel een seriele poort heeft).

dus opnieuw: wat is eigenlijk je vraag/probleem?
hij vraagt om advies.

wees eens niet zo'n botte lul en zeg gewoon dat hij ook zelf kan zoeken.
:/

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Drake schreef op 10 januari 2004 @ 02:03:
[...]

hij vraagt om advies.

wees eens niet zo'n botte lul en zeg gewoon dat hij ook zelf kan zoeken.
:/
ik bedoel het helemaal niet zo, maarja, een "laptop met seriele poort" is natuurlijk gauw gevonden...
verder staat het allemaal wel zo'n beetje in de faq:

Nog wat tips bij het aanschaffen van een laptop:

Zorg dat je een laptop koopt met een mobiele processor. Meeste goedkope laptops hebben dit niet en dat brengt vele nadelen met zich mee:

De accu gaat stukken korter mee omdat de processor zich zelf niet kan terug schalen naar het processor gebruik.

De cpu fan draait bijna altijd op volle toeren, wat veel herrie met zich mee brengt.

De laptop zelf wordt soms erg heet aan de onderkant, wat niet lekker is als je hem op schoot hebt.

Kijk naar de grootte van je laptop scherm, maar let ook goed op de resolutie. Een 14.1" scherm wil niet zeggen dat er altijd 1024x768 op wordt gedraait (1400x1050 bestaat ook).

Wil je op je laptop kunnen gamen, koop dan geen laptop met integrated video maar met een Nvidia Geforce 2/4Go of Ati M6/7 videochip. Deze zijn gemaakt voor 3d, waar de rest bijna alleen goed is voor 2d.

Verkijk je niet op de hardeschijf, dit is het langzaamste apparaat in je hele laptop, neem dus liever een 5400rpm hardeschijf dan een 4200rpm.

Koop een goede laptop tas, want zeg nou zelf als je een laptop hebt van 1500 euro dan ga je niet besparen op een tas van 50 euro.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Volgens mij draait alle apparatuur die onder XP draait prima met een dergeljike converter. Het wordt een ander verhaal als je native-DOS gaat draaien, maar dat lijkt mij eigenlijk heel sterk.
Anders kan die USB-converter gewoon direct aangesproken worden als COMx (waarbij x het nummer is, voor COM-poortloze laptops vaak zelfs gewoon COM1).

You can't have everything. Where would you put it?

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Werk hier zelf ook met zo'n converter, en gebruik hem ook voor Schotels en telefoon software en ben nog geen problemen tegen gekomen alle programma's werken er goed op zolang er maar geen irq aan vraag gedaan wordt, maar deze progjes vragen meestal ook geen irq aan.
Heb er 1 van sitecom en werkt dus perfect, let er wel op er zijn meerdere uitvoeringen.
Maar je kunt natturlijk ook een laptop met seriele poort kopen, zoals je zei :*)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of er een seriele poort opzit, staat in de specs van elke laptop. Dat kun je even goed zelf zoeken op de site van de fabrikant als dat wij dat voor je kunnen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.