Toon posts:

Harde schijf dood door DVD'tje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vandaag samen met me vriendin 2 filmpjes gehuurd. Na het kijken van de eerste, wilde we aan de tweede film beginnen. Ik computer weer opgestart, dvd erin. Hij wilde hem niet inlezen en begon raar te doen. Ineens kreeg ik een blauw scherm van windows, toen ging hij rebooten en was me hardeschijf kapot. Schijf heeft nog nooit eerder kuren gehad, maakte geen rare geluiden ofzo.
Kan het zijn dat dit door die dvd is gekomen? Heb net de speler nog in andere pc gehangen en andere schijfjes leest ie gewoon perfect.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Denk het niet hoor, dat lijkt me wel heel erg sterk. Alsof er op een normale DVD virussen en andere rotzooi gezet wordt. Ik denk dat het gewoon toeval is dat op dat moment net jouw harde schijf crashte.

Verwijderd

Topicstarter
Dat niet, maar omdat de speler hem ook niet kon inlezen....

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Heb je het schijfje nog in een andere dvd speler cq computer geprobeert?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 10:08
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 00:51:
....

Heb net de speler nog in andere pc gehangen en andere schijfjes leest ie gewoon perfect.
Twisted_Bunny schreef op 10 januari 2004 @ 00:56:
Heb je het schijfje nog in een andere dvd speler cq computer geprobeert?
goh, lezen is niet je sterkste punt he.... 8)7
hij heeft dus op een andere pc getest, dus dat doet het dan wel.....

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

als we de duivel en andere evil forces even uitsluiten is het gewoon stom toeval.
laten we eerlijk zijn, je bent altijd wel ergens mee bezig als je hd crasht....

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Klippy

Still Game

jarnotjuh schreef op 10 januari 2004 @ 01:18:
[...]

[...]

Nou meneer, als we dan toch bot gaan doen, er staat andere schijfjes leest hij perfect.
Hij heeft 't dus niet getest :)

Maar het lijkt me zeer sterk dat dit door die DVD komt, zoniet onmogelijk. Gewoon toeval denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 10-01-2004 01:40 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

als je DVD speler en je HDD op dezelfde kabel zitten, probeer het een zonder dat je DVD speler is aangesloten, misschien is die dusdanig stuk dat je HDD het ook niet meer snapt

of had je dat al geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 01:47 ]

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-03 17:51
waarschijnlijk leek het of je pc hem niet kon inlezen omdat toen al je hd gecrashed was.. .

de 1e DVD af-afspelen lukte nog wel met de al in het geheugen geladen programatuur , echter toen je disk 2 er in deed was je hd dood en kon hij dus ook geen drivers enzo lezen..

oftewel stom toeval lijkt me.. gecondoleerd met je hd overigens

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 12:48
jarnotjuh schreef op 10 januari 2004 @ 01:18:
[...]

[...]

hij heeft de SPELER in een andere pc getest... niet de disk
lezen is JOUW sterkste punt niet he 8)7

Verwijderd

Ja, dat moet wel toeval zijn... Maar hij doet nu niks meer?

Verwijderd

Oversoft:
hij heeft de SPELER in een andere pc getest... niet de disk
lezen is JOUW sterkste punt niet he 8)7
Jarnotjuh:
jullie kennen beiden niet lezen
TS:
Kan het zijn dat dit door die dvd is gekomen? Heb net de speler nog in andere pc gehangen en andere schijfjes leest ie gewoon perfect.
:+ :+ :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stom toeval, ja :) Je had op het moment net zo goed kunnen gamen, surfen, tikken, etc. Harddisks worden voortdurend gebruikt, denk aan het cachen van bestanden, laden/opslaan van bestanden, swappen, etc :)

Laat gewoon het testtooltje van de harddiskfabrikant op de HDD los en stuur de schijf voor RMA terug :Y) Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn HDD doet vaag, gaat/is het nu kapot?".

Verwijderd

Topicstarter
Blaat_aap heeft gelijk, was in een andere pc en andere schijfjes. Met andere schijfjes bedoelde ik dus cdtjes/dvdtjes.

Schijf doet helemaal niks meer, word ook niet herkent in bios.
Heb er gelukkig nog net garantie op, dus dat is een meevaller.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
mcbadass schreef op 10 januari 2004 @ 01:51:
waarschijnlijk leek het of je pc hem niet kon inlezen omdat toen al je hd gecrashed was.. .

de 1e DVD af-afspelen lukte nog wel met de al in het geheugen geladen programatuur , echter toen je disk 2 er in deed was je hd dood en kon hij dus ook geen drivers enzo lezen..

oftewel stom toeval lijkt me.. gecondoleerd met je hd overigens
Das dus het vreemde, na de 1e hebben we hem uit gezet. Later pas 2e willen kijken en het gebeurde net nadat hij was opgestart. Toen deed ik schijfje erin, kreeg ik het effect van als je een lege cd-r in normale cd-rom speler doet en daarna een reboor en toen was het ineens over.

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-03 09:49

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 00:51:
...Na het kijken van de eerste, wilde we aan de tweede film beginnen. Ik computer weer opgestart, dvd erin....
Waarom moet jij je hele PC opnieuw opstarten als je een 2de DVD wilt kijken als je er net een gezien hebt? Das zoiezo al niet een teken van een lekker stabiele PC :D

Verwijderd

Topicstarter
Moest niet, maar we gingen niet meteen 2e film kijken.

Verwijderd

Sorry verkeerd gelezen...

jarnotjuh deed zo raar, zielig :X |:(

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 12:51:
Ik zou niet eens meer op hem reageren als je zo bot doet tegen mensen die je proberen te helpen... :X
Wie bedoel je nou, mij of RTBravo?
Pagina: 1