IK heb een aantal weken geleden een nieuwe PC gekocht. Ik heb hier zelf Win XP Prof. op gezet omdat ik deze nog had liggen.
Het gaat om een PC met de volgende componenten:
Proc.: Intel Pentium 4 2,8 Ghz 800 Mhz
Geheugen: 1 GB
Mobo: Asus P4C800 Deluxe
Videokaart: Hercules Radeon 9800 SE AIW
HD: Maxtor 80 GB 8 MB cache
Voor de rest de standaard dingen.
Maar nu ik alles erop heb gezet is de PC zo ongelooflijk traag!
Het opstarten en afsluiten van de PC duurt me veel te lang. Ook het laden van spellen lijkt hij eeuwen mee bezig te zijn. Als ik het vergelijk met de computer van een vriend van me is de mijne trager (hij heeft een AMD 1700+ met 512 MB).
Ook als ik net heb ingelogd is de PC een poos bezig om alles te laden in Windows.
Van mijn moederbord en videokaart heb ik de nieuwste drivers al geistalleerd en ik heb Windows Update gedraait. Hier is hij helemaal niets sneller van geworden. Ook heb ik het logboek al bekeken of er misschien fouten zijn bij het opstarten en afsluiten. Ook hierin is niets te vinden.
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Gr. Robi-One
Het gaat om een PC met de volgende componenten:
Proc.: Intel Pentium 4 2,8 Ghz 800 Mhz
Geheugen: 1 GB
Mobo: Asus P4C800 Deluxe
Videokaart: Hercules Radeon 9800 SE AIW
HD: Maxtor 80 GB 8 MB cache
Voor de rest de standaard dingen.
Maar nu ik alles erop heb gezet is de PC zo ongelooflijk traag!
Het opstarten en afsluiten van de PC duurt me veel te lang. Ook het laden van spellen lijkt hij eeuwen mee bezig te zijn. Als ik het vergelijk met de computer van een vriend van me is de mijne trager (hij heeft een AMD 1700+ met 512 MB).
Ook als ik net heb ingelogd is de PC een poos bezig om alles te laden in Windows.
Van mijn moederbord en videokaart heb ik de nieuwste drivers al geistalleerd en ik heb Windows Update gedraait. Hier is hij helemaal niets sneller van geworden. Ook heb ik het logboek al bekeken of er misschien fouten zijn bij het opstarten en afsluiten. Ook hierin is niets te vinden.
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Gr. Robi-One