Toon posts:

Problemen met moederbord (snel aub)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben nu op een mini-LAN maar zit met een heel vaag groot probleem.

Ik heb het al vaker gehad, maar nu doet hij helemaal niets meer.

Wat het probleem is:
Als de computer even van het lichtnet af geweest is en ik hem vervolgens weer wil aansluiten gaat hij gewoon stomweg niet aan. Moederbord LED brand, dus stroom krijgt hij. Normaal gesproken kon ik dan enkele minuten wachten en dan kom ik hem " ineens" weer aan krijgen! En doet hij het zonder problemen en kan ik hem weer gewoon aandrukken als ik hem afsluit.

Nu weet ik dat het BIOS batterijtje leeg is.. Maar hier zal dat toch niet aan kunnen liggen?

Heb een Asus A7V333. Snel hulp aub!

(BIOS reset e.d. heb ik al geprobeerd.. met power button is ook niks aan de hand.. heb het namelijk ookal met de hand geprobeerd door gewoon kortsluiting met de 2 pinnetjes te maken met een schroevendraaier.)

Roffy

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Gebruik je wel een ge-aard stopcontact? Loop anders eens met je computer naar een andere stroom groep en plug hem daar aan, zet em aan, en loop daarna weer terug naar de lan plek. Klinkt uiteraard heel vreemd maar ik zeg het niet voor niets, een maat van mij heeft ongeveer hetzelfde probleem.

(snel aub had overigens beter weg kunnen blijven in verband met onnodige reacties die kunnen komen...)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Zit er iets aan je bios te lurken? ik had met mijn ouwe pc dat probleem ook wel eens.
Oorzaak lag vermoedelijk aan een printer(zonder aan/uit knop) die stroom ontrok aan de batterij.
Probeer ook eens je agp kaart opnieuw te monteren.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 14:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met mijn Athlon 900 TB.

Sys:

Athlon 900 TB
Abit KT7-RAID
1GB SDRAM
ATI Radeon 95 Pro (toen der tijd een Gforce 2 32MB)
AWE64
3C905C NICgegaan naar mijn leverancier en de jongens van de technische dient herkenden het probleem, ik heb toen op garantie een nieuw 300Watt Aopen voeding
80 GB Maxtor DiamondMAX 9+ (toen een 30GB MAxtor, ten tijde van het probleem)

Dit alles zit in een Aopen Bigtower met 300 Watt Aopen voeding.
Zo gauw ik het systeem uit zette, kon ik het nooit direct weer aanzetten, ik moest altijd een minuut of 10 tot 15 wachten. Na veel zoeken op forum's kwam ik er achter dat het mogelijk aan de voeding zou kunnen liggen. Ik ben hiermee terug gegaan naar mijn leverancier. De jongens van de technische dienst herkenden het probleem en ik heb een nieuwe voeding gekregen (ik had nog een jaar garantie van de 2 over). Overigens de voeding was niet te licht, er zit namelijk gewoon weer een 300 Watt Aopen in. Daarna nooit meer problemen gehad.

Dus ik zou zeggen als je de mogelijkheid hebt probeer eens een andere voeding.

P.s. Gebruik altijd een geaard wandcontactdoos of blok.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 10-01-2004 00:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
BIOS batterij leeg?? Dat is wel erg snel....staat e.e.a. wel goed op je bord?

Ik heb ook een A7V333.....bij BIOS problemen gewoon BIOS resetten...zie bijlage van de manual : in de manual zelf stond e.e.a verkeerd! ! ! !!!!!!!

NB. normaal gezien met een lege batterij geen effect...maar die kan zichzelf aansterken/opladen....en zou dan pas na een tijdje weer 0V zijn.....

[ Voor 8% gewijzigd door JohnT op 10-01-2004 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben op LAN... Voedingen zat!

Maar geaard stopcontact werkt niet...Heb btw ook 2 jaar garantie op voeding... of 5 jaar zelfs. (Antec)

Computer is wel overclocked (AMD 1700+ JIUHB @ 2500+) Maar na bios reset moet dit toch weg zijn?

Ik zal ook proberen met die schuifknopjes een klokrate in te stellen..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

"Snel aub" om hulp roepen is zo goed als snel om een slotje vragen bij deze overigens- we zijn hier geen helpdesk ofzo :o

Zie verder:
PMG Beleid

Maar vooral ook:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.