Ik heb 5 tapes vol met film. Waarschijnlijk zal ik maar 10% gaan gebruiken. Nadat ik het materiaal gecaptured heb, wil ik zowel het bronmateriaal als het te maken project bewaren om eventueel later aanpassingen te doen.
5 tapes (x 13 gig) vindt ik wel zonde van mijn ruimte, zeker als ik er maar 10% van ga gebruiken.
De volgende werkwijze heb ik bedacht om niet de hele tape te bewaren:
1. volledige tape capturen.
2. per te gebruiken scene een project maken en deze in .avi laten renderen.
3. alle nieuwe avibestanden (scenes) zullen als bronmateriaal gebruikt worden in het eigenlijke project.
Als ik bij stap 2 het bronmateriaal rendeer in avi (instelling compressie: DV video encoder) treedt er dan kwaliteitsverlies op of is het één op één. Ik geloof (en hoop) dit laatste, dit moet immers een van de voordelen van digitale video zijn. Heb ik het bij het rechte eind?
5 tapes (x 13 gig) vindt ik wel zonde van mijn ruimte, zeker als ik er maar 10% van ga gebruiken.
De volgende werkwijze heb ik bedacht om niet de hele tape te bewaren:
1. volledige tape capturen.
2. per te gebruiken scene een project maken en deze in .avi laten renderen.
3. alle nieuwe avibestanden (scenes) zullen als bronmateriaal gebruikt worden in het eigenlijke project.
Als ik bij stap 2 het bronmateriaal rendeer in avi (instelling compressie: DV video encoder) treedt er dan kwaliteitsverlies op of is het één op één. Ik geloof (en hoop) dit laatste, dit moet immers een van de voordelen van digitale video zijn. Heb ik het bij het rechte eind?