Toon posts:

[wlan] patch naar 802.11g mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis sinds kort een wlan, met een USR8054 access point. Dit access point ondersteunt de 802.11g standaard, dus er zijn wireless snelheden van 54mbps mogelijk.

In mijn laptop (Asus M3700N) zit een onboard Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter, en deze ondersteunt alleen 802.11a en b, en kan dus niet sneller dan 11mbps. Voor internetten is dit uiteraard geen probleem, maar ik wil graag mijn interne netwerk wat sneller bereiken.

Bij Intel kon ik er niets over vinden, maar is het (of wordt het) mogelijk om netwerkkaarten d.m.v. firmware naar 802.11g te upgraden?

Verwijderd

Nee... kan niet..

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Zo'n patch is er in de vorm van een cardbus 802.11g kaartje. Te koop bij vrijwel elke computerwinkel.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bobsnl schreef op 10 januari 2004 @ 00:13:
Zo'n patch is er in de vorm van een cardbus 802.11g kaartje. Te koop bij vrijwel elke computerwinkel.
of een andere miniPCI kaart natuurlijk, veel handiger :P

Verwijderd

Topicstarter
OK, tnx. ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 10 januari 2004 @ 00:13:
[...]

of een andere miniPCI kaart natuurlijk, veel handiger :P
Zijn moeilijk te krijgen volgens mij :)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35

Ruudjah

2022

Je kan geen mini-PCI (want dat heb jij hoogstwaarschijnlijk in je laptop) kaart die 802.11b is naar g 'ompatchen'. De verandering die zou moeten worden doorgevoerd om dat te bewerkstelligen, is hardware gerelateerd. Kan dus niet. Wat (misschien) wel kan, eis ern simpelweg de 802.11b miniPCI kaart uithalen, en er een g variant in zetten. De vraag is allen of dit wordt ondersteunt door je moederbord (hier loopt ook ergens een topic over, ff zoeken :)).

TweakBlog

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 00:26:
[...]

Zijn moeilijk te krijgen volgens mij :)
valt wel mee, maar het is idd goed zoeken.

En anders kan je altijd nog dit doen: Wlan mini pci kaart, uit gewone pci kaart. :P

Verwijderd

Topicstarter
Een andere kaart inbouwen, dat kan natuurlijk ook. Thanks voor de tip. Ik ga eens kijken wat voor 54mbps mini-PCI spul er te krijgen is (en of dat door het moederbord ondersteund wordt).

Erkens: Een mini-PCI kaart uit een gewone PCI kaart slopen... Er gaat een wereld voor mij open! :) Het scheelt waarschijnlijk aanzienlijk in de kosten, maar mijn laptop is vrij nieuw (enkele maanden), en ik las in dat topic dat er ook gesoldeerd moet worden.... Solderen op zich kan ik wel (mijn oma zelfs, als ze maar weet welke draadjes op welke plekken horen... ;) ), maar ik ben bang dat ze bij Asus gaan mekkeren als de laptop een keer terug zou moeten...

Ik ga in ieder geval een "kijkoperatie" uitvoeren om te zien waar dat ding precies zit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 13:26 ]

Verwijderd

het vervangen van een mini pc card van je laptop ging bij mij zonder problemen en werkt perfect. Laptop; Acer Travelmate 800 uitgevoerd met een 11 mbit mini wlan, vorige week vervangen door een Dell true mobile 1300 (54 mbit). € 50,- excl.verzendkst. ;)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 00:49:
het vervangen van een mini pc card van je laptop ging bij mij zonder problemen en werkt perfect. Laptop; Acer Travelmate 800 uitgevoerd met een 11 mbit mini wlan, vorige week vervangen door een Dell true mobile 1300 (54 mbit). € 50,- excl.verzendkst. ;)
Hm.. Da's cool; heb hier sinds kort ook een Acer liggen. (662)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 00:49:
Als ik voor dat geld 54mbps heb en niet hoef te solderen, dan ga ik er morgen een halen! :D

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb toen der tijd een topic gestart over mini pci solderen.
Inmiddels heb ik een iets duurdere laptop gekocht met standaard 11Mbit aanwezig.
Tot mijn grote ergenis als ik een film wil kijken want rechtstreeks van netwerk bron af gaat schokken en op lokale schijf plaatsen duurde me te lang.
Solderen heb ik nu dus een keer geen zin in, gezien de kosten van de laptop en eventuele garantie aanspraak.
De mini pci die ik had was niet voorzien van stekkers.
Dus...

Men neme de WRT54G van de muur, trekken het blauwe voorkantje eraf, rukken de print eruit, koppel de mini pci (met stekkers) van de router af, plaatsen deze in laptop, solderen mini pci terug in WRT54G.
En klaar was ik, filmpje nu met 6 minuutjes op laptop staan 2,5 Mb/sec.

Het grote verschil is dus dat ik al voorzien was van een mini pci kaart.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35

Ruudjah

2022

Hatsee! miniPCI=PCI, alleen mini. Goed om te weten, goed om hier op't forum neer te knallen.

TweakBlog

Pagina: 1