Sun thin zonder sparc op win2k3

Pagina: 1
Acties:

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22
zie div :>

[ Voor 239% gewijzigd door Duinkonijn op 04-02-2010 19:33 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Ik vermoed dat dit heel moeilijk gaat worden, ze babbelen geen TS protocol en om dat zover te krijgen zul je, denk ik, de firmware moeten aanpassen.

Ben geen expert op dit gebied, maar dit is mijn logische gedachtengang. Ik weet niet wat ze normaal babbelden? :) X-server implementatie oid?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 23:57 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06
Voor zover ik kan zien zijn het X-servers; wat je zou kunnen doen, als omweg, is een linuxbak neerzetten, en daarop rdpclient gebruiken om naar je TS te connecten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op 11 januari 2004 @ 10:40:
Voor zover ik kan zien zijn het X-servers; wat je zou kunnen doen, als omweg, is een linuxbak neerzetten, en daarop rdpclient gebruiken om naar je TS te connecten.
Zo'n vermoeden had ik ook al inderdaad. Met een Linuxbak kan je ze in ieder geval al gebruiken en misschien dat het zelfs voor elkaar krijgt ze via een omweg op de Win2k3 bak te laten connecten :)

Maar onbruikbaar zijn ze m.i. niet

• Duinkonijn
en daarvoor kan ik gewoon slackware voor gebruiken ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• StevenK
  • Laatst online: 11:06
Duinkonijn schreef op 11 januari 2004 @ 13:38:
en daarvoor kan ik gewoon slackware voor gebruiken ?
Ja.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
De sunray's draaien X-windows met CDE (common desktop environment), veel X applicaties zijn over te zetten, misschien deze ook wel: http://www.rdesktop.org

een commerciele oplossing is er ook: http://www.thinsoftinc.com/products_winconnects_info.html

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik ben een paar jaar geleden bij een basisschool in Amsterdam geweest. Deze had deze oplossing met Sun thinclients. (Misschien wel dezelfde als waar jij bezig bent?) Deze waren destijds via de stichting Siceroo oid aangeschaft?

In ieder geval: de thin clients connecten destijds via een RDesktop oplossing naar een Windows 2000 server die ernaast stond. Dat is dus wel degelijk mogelijk (was ook zo ;) )

Die Sunrays werken alsvolgt:
ze booten vanaf het netwerk, dus daar heb je de server voor nodig. Vervolgens kun je vanuit X een terminal sessie naar Win2k3 maken. Je hebt dus wel de server nodig, anders heb je niks aan de thin clients.

[ Voor 24% gewijzigd door DGTL_Magician op 12-01-2004 18:04 . Reden: Siceroo was het dus ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Duinkonijn
.

[ Voor 99% gewijzigd door Duinkonijn op 04-02-2010 19:30 ]

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
De sunrays gebruiken speciale serversoftware om te kunnen draaien, die wordt geinstalleerd op de sun server (die konstruktie draait hier ook bij ons voor een demo machine bij de receptie).

Ik weet wel dat die combinatie een network load trekt waar je eng van wordt. Bij Sun zelf in Amersfoort hebben ze bijna alleen maar van die dingen. Best wel handig, 1 keycard nodig om in te loggen op je terminal, het pand binnen te komen, je lunch te betalen, etc.

• Duinkonijn
Monkeybrains schreef op 12 januari 2004 @ 19:19:
De sunrays gebruiken speciale serversoftware om te kunnen draaien, die wordt geinstalleerd op de sun server (die konstruktie draait hier ook bij ons voor een demo machine bij de receptie).

Ik weet wel dat die combinatie een network load trekt waar je eng van wordt. Bij Sun zelf in Amersfoort hebben ze bijna alleen maar van die dingen. Best wel handig, 1 keycard nodig om in te loggen op je terminal, het pand binnen te komen, je lunch te betalen, etc.
probleem is dat ze die server niet zien of zo... krijg de heletijd een zand loper....
paulhekje schreef op 12 januari 2004 @ 15:51:
De sunray's draaien X-windows met CDE (common desktop environment), veel X applicaties zijn over te zetten, misschien deze ook wel: http://www.rdesktop.org

een commerciele oplossing is er ook: http://www.thinsoftinc.com/products_winconnects_info.html
dit moet ik op me slackware install zetten ?

• Monkeybrains
Duinkonijn schreef op 12 januari 2004 @ 19:13:
[...]

die basisschool van mij heeft dezelfde oplossing.
de basisschool valt btw onder stichting bijzonderwijs.

de 2k server is nu herginstalleerd met 2k3. vanwege dat deze gecrasht was..
zag dat op een pc ICA client geinstalleerd was... zou dat ook op die 2k machine gedraait hebben ?

ik heb begrepen van de ict medewerker die daar rond loopt dat
ze via de sun 250 enterprice server connecten naar de 2k machine...

heb vanochtend een client rechtstreeks via een hub op die sun gezet.
sun eerst volledig laten opstarten tot dat hij uitgeprutteld was omvervolgens
de thin aan te zetten.

dit zonder resultaat.

ik heb ook niet de mogelijkheid om er een tb/muis/monitor aan die server te hangen. aan gezien hij deze aansluitingen niet heeft...

hij lijkt 3 printer poorten te hebben en 3 scsi poorten..
1 vage ronde poort wat doet denken aan s-video uit..

heb er een pci videokaart in gestampt en der mee opgestart maar kreeg
geen beeld.
De Enterprise 250 modellen worden standaard zonder vga kaart geleverd. De printerpoorten zijn terminal poorten (niet te verwarren met terminal server) waarop je een wyse terminal kan aansluiten.

En de ronde poort waar jij op doelt is de toetsenbord aansluiting, de muis aansluiting zit geintegreerd in het toetsenbord (ala Apple). Let wel op met deze toetsenborden, hierop zit bijvoorbeeld ook gewoon een uit knop voor de machine.

Die videokaart zal inderdaad niet werken, er moeten speciale kaarten in van Sun zelf. Er zijn verschillende soorten sloten op het moederbord, en geen van alle praat standaard PCI, ook al lijken ze wel erop.

[ Voor 7% gewijzigd door Monkeybrains op 12-01-2004 19:26 ]

• Duinkonijn
Monkeybrains schreef op 12 januari 2004 @ 19:22:
[...]

De Enterprise 250 modellen worden standaard zonder vga kaart geleverd. De printerpoorten zijn terminal poorten (niet te verwarren met terminal server) waarop je een wyse terminal kan aansluiten.

En de ronde poort waar jij op doelt is de toetsenbord aansluiting, de muis aansluiting zit geintegreerd in het toetsenbord (ala Apple). Let wel op met deze toetsenborden, hierop zit bijvoorbeeld ook gewoon een uit knop voor de machine.
wat voor video kaart moet ik er dan in stampen...

ik heb btw ook geen sun toetsenborden met dat soort connectors.... zijn allemaal usb

• Monkeybrains
Je kan een soort verloopjes krijgen waarmee je een normaal toetsenbord en muis kan aansluiten (gebruiken wij hier voor verschillende sun servers om die aan te sluiten op de centrale KVM switch).

Die usb toetsenborden horen bij de SunRays denk ik.

Wat betreft die video kaart, kan je geen kontakt opnemen met Sun?

[ Voor 13% gewijzigd door Monkeybrains op 12-01-2004 19:29 ]

• Duinkonijn
Monkeybrains schreef op 12 januari 2004 @ 19:27:
Je kan een soort verloopjes krijgen waarmee je een normaal toetsenbord en muis kan aansluiten (gebruiken wij hier voor verschillende sun servers om die aan te sluiten op de centrale KVM switch).

Die usb toetsenborden horen bij de SunRays denk ik.
jup zijn voor de sunrays maar weet je waar ik zulke verloop stukjes kan krijgen?

heb er een sis videokaartje in gehad maar die wilde niet

mm zal eens kijken... gewoon sun nederland bellen ?

ah heb ook al online documentatie gevonden....

heerlijk 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Duinkonijn op 12-01-2004 19:34 ]

• Monkeybrains
Het nummer van hun helpdesk is 033 4501313 en van de hoofdvestiging 033 4501234. Wat je ook kan doen is kontakt opnemen met GE Access (1 van de distributeurs in nederland), maar dat telefoonnummer moet ik zoeken.

De documentatie bij sun online is inderdaad uitgebreid :P

[ Voor 13% gewijzigd door Monkeybrains op 12-01-2004 19:41 ]

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik denk dat de sun server het bootp protocol niet meer draait. Zie je die pakketten wel met een packet sniffer voorbij komen? Weet er niemand iets van die systemen? Ik heb nog wel visite kaartjes van de mensen die het systeem destijds opgezet hebben en die het ons hebben laten zien. Ik kan je de nummers wel geven zodat je eventueel weer contact met hen op kan nemen.

Als ik mag vragen: welke basisschool zit jij bij? Het was namelijk een nogal unieke oplossing voor basisscholen om met een Sun en een Citrix Win2k server te werken. De ICA client op de PC is om te connecten naar de server en dan in de omgeving van de thin clients dingen aan te passen.

Ik gok dat jouw systemen zijn geleverd door Kender Thijssen, wat het hele systeem leverde zoals dat in Amsterdam is uitgerold volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door DGTL_Magician op 12-01-2004 19:46 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Monkeybrains
DGTL_Magician schreef op 12 januari 2004 @ 19:43:
Als ik mag vragen: welke basisschool zit jij bij? Het was namelijk een nogal unieke oplossing voor basisscholen om met een Sun en een Citrix Win2k server te werken. De ICA client op de PC is om te connecten naar de server en dan in de omgeving van de thin clients dingen aan te passen.
Ik weet dat bij de basisschool van mijn vrouw hier in Almere deze oplossing ook gebruikt wordt (peperdure SunRay terminals + Sun server en ze gebruiken het niet omdat het niet werkt met Windows software en niemand er wat vanaf weet)

• Duinkonijn
,

[ Voor 103% gewijzigd door Duinkonijn op 04-02-2010 19:31 ]

• Monkeybrains
Het is best een mooie oplossing, alleen vergt het wel een hoop onderhoud. Laat dat nou net het probleem zijn met scholen, vaak moeten leraren die er al niet zoveel zin in hebben het beheer er bij gaan doen. Probleem wordt dan de kennis, want zo'n omgeving beheer je niet zomaar

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Als het 1x draait dan is het een superoplossing. Maar dat is meestal het probleem. Het werkt prima als je er eenmaal een Sun server en een Citrix server hebt draaien dan moet men er wel mee kunnen werken. Op die school waar wij destijds waren was 1 leraar geschoold in het lichte onderhoud.

• Duinkonijn
heb net die handleiding door gelezen van die sun.

kan ik met me hyperterminal ook die opstart doorbreken om dat wachtwoord
te wijzigen van root..

dat hebben ze namelijk ook niet 8)7

• Monkeybrains
Denk niet dat dat gaat lukken, en heb je een terminal kabel om je com1/2 op de server aan te sluiten voor hyperterminal?

Als je het wachtwoord van root niet heb wordt het een moeilijk zaak.

[ Voor 24% gewijzigd door Monkeybrains op 12-01-2004 20:51 ]

• Duinkonijn
Monkeybrains schreef op 12 januari 2004 @ 20:50:
Denk niet dat dat gaat lukken, en heb je een terminal kabel om je com1/2 op de server aan te sluiten voor hyperterminal?

Als je het wachtwoord van root niet heb wordt het een moeilijk zaak.
1e.. jup..

2e... kan je die sun ook met de terminal herinstalleren?

Pagina: 1