Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.
Wat is je al wel gelukt dan? 
Een vrij simpele oplossing is een VNC server op je Linux bak installeren en op je Windows pc een VNC client
Een vrij simpele oplossing is een VNC server op je Linux bak installeren en op je Windows pc een VNC client
Verwijderd
je zult dan ook de gnome elementen moeten starten via een remote X programma.
gnome-panel ofzo.
als het goed is krijg je dan in windows de gnome start balk.
en kun je daar alle programma's vanuit starten.
maar zover ik weet is het niet mogelijk om de complete desktop te pakken.
maar dat kan weer wel met tools als vnc zoals tomaat al zegt.
(voor hetzelvde geld kan het ook met remote X hoor, dus pin me er niet op vast
)
gnome-panel ofzo.
als het goed is krijg je dan in windows de gnome start balk.
en kun je daar alle programma's vanuit starten.
maar zover ik weet is het niet mogelijk om de complete desktop te pakken.
maar dat kan weer wel met tools als vnc zoals tomaat al zegt.
(voor hetzelvde geld kan het ook met remote X hoor, dus pin me er niet op vast
gdm, kdm of xdm instellen dat ie XDMCP requests moet accepteren, vervolgens kan je met een XDMCP query of broadcast op die machine connecten. Gewoon inloggen en je krijgt je desktop in beeld. Met de juiste instellingen van de X-server op de windows machine kan je dat ding gewoon fullscreen krijgen dan.
Aan de TS post te zien heeft deze persoon niet zo veel kennis op dit gebied_JGC_ schreef op 10 januari 2004 @ 00:01:
gdm, kdm of xdm instellen dat ie XDMCP requests moet accepteren, vervolgens kan je met een XDMCP query of broadcast op die machine connecten. Gewoon inloggen en je krijgt je desktop in beeld. Met de juiste instellingen van de X-server op de windows machine kan je dat ding gewoon fullscreen krijgen dan.
Dus ik raadt je aan VNC te gebruiken. De manier die JGC beschijft is wel degelijk een(de) juiste..ik gebruik deze zelf ook voor mijn eigen terminal server met 5 client's..maar voor een beginner is VNC is het beste, denk ik
XDMCP is vooral een heel onveilig protocol als je wilt connecten over het internet.
Binnen de omgeving van een LAN kan het geen kwaad.
Zoek eens met google naar 'X11 forwarding SSH' , dat is een veiligere manier.
En ja XDMCP/SSH forwarding is sneller dan VNC (maar ja, alles is sneller dan VNC
)
Verder is het verhaal nog niet compleet, je hebt ook nog een Xserver nodig
die draait onder windows. Die zijn jammer genoeg niet gratis te vinden buiten 1 project: Cygwin. Spijtig genoeg heb ik nog geen ervaring met Cygwin (ik gebruik zelf een commerciële Xserver), maar ik weet dat die het kan.
En ja XDMCP/SSH forwarding is sneller dan VNC (maar ja, alles is sneller dan VNC
die draait onder windows. Die zijn jammer genoeg niet gratis te vinden buiten 1 project: Cygwin. Spijtig genoeg heb ik nog geen ervaring met Cygwin (ik gebruik zelf een commerciële Xserver), maar ik weet dat die het kan.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
ik kan je vertellen dat 't met cygwin erg goed werkt. de setup-procedure van de hele cygwin-omgeving kan tegenwoordig ook XFree86 installeren. daarna is 't een kwestie van :Kapoen schreef op 10 januari 2004 @ 10:05:
project: Cygwin. Spijtig genoeg heb ik nog geen ervaring met Cygwin (ik gebruik zelf een commerciële Xserver), maar ik weet dat die het kan.
XWin.exe :0 -query 192.168.1.1
om een full-screen XDMCP-sessie te starten (met in mijn geval 192.168.1.1 als host).
de benodigde setup.exe staat op www.cygwin.com
Op school gebruiken ze de laatste versie van Exceed. Wat een klereprodukt is dat zeg, het ziet er allemaal verneukt uit, en dat ding heeft niet eens de RENDER extenties, waardoor alles er ontiegelijk brak uitziet, of juist heel erg sloom is.Kapoen schreef op 10 januari 2004 @ 10:05:
XDMCP is vooral een heel onveilig protocol als je wilt connecten over het internet.
En ja XDMCP/SSH forwarding is sneller dan VNC (maar ja, alles is sneller dan VNC)
Cygwin/XFree86 werkt gewoon perfect. Werkt soms nog sneller dan een native linux versie ook.
Ikzelf maak gewoon gebruik van TightVNC, je pakt er niet je complete desktop mee maar ach.... je kan in ieder geval remote je Gnome bewerken (niet met alle fuctionaliteiten omdatti blijkbaar niet GDM maar Gnome-Session start waardoor niet alles aangepast kan worden
)
Maar voor de dagelijkse taken werkt het goed
Maar voor de dagelijkse taken werkt het goed
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
het ligt eraan wat voor een toepassing je wilt hebben.
In een LAN is XDMCP het handigst, omdat je dan volledige functionaliteit van je desktop houdt (dacht ik). Als je het aan een vaste PC wilt knopen buiten je netwerk, kun je XDMCP met SSHforwarding gebruiken. Je zit er dan wel mee dat je je applicaties vanuit SSH moet opstarten, of je moet daar wat snuggers op verzinnen
Als je gewoon je PC overal op de wereld wilt kunnen gebruiken is een variant van VNC de beste oplodding. Je kan dan of een kleine viewer downloaden (iets van 200 kb geloof ik) waarmee je naar je PC kan connecten, of via de java appelt (gewoon naar http://jouwipadres:3180 of zo browsen, wachtwoord invullen en je kunt gaan). In mijn ervaring is de binary sneller dan de javaversie, maar beiden zijn soms tergend traag: de windows server van VNC lijkt een stuk sneller te zijn dan de linux versie. Zelf gebruik ik deze oplossing op de universiteit, om thuis Amule te besturen, maar ook om te chatten, wat daar niet helemaal toegestaan is
Wel is het soms lastig als je al op de server bent ingelogged: de meeste applicaties staan geen twee sessies toe, dus zul je ze eerst moeten killen, voordat je ze naar je andere desktop kan hevelen. In een terminal moet je dan bijvoorbeeld "killall gaim && gaim && killall kmail && kmail" of zo intikken om het werkend te krijgen, maar dit is verder niet een heel groot probleem
In een LAN is XDMCP het handigst, omdat je dan volledige functionaliteit van je desktop houdt (dacht ik). Als je het aan een vaste PC wilt knopen buiten je netwerk, kun je XDMCP met SSHforwarding gebruiken. Je zit er dan wel mee dat je je applicaties vanuit SSH moet opstarten, of je moet daar wat snuggers op verzinnen
Als je gewoon je PC overal op de wereld wilt kunnen gebruiken is een variant van VNC de beste oplodding. Je kan dan of een kleine viewer downloaden (iets van 200 kb geloof ik) waarmee je naar je PC kan connecten, of via de java appelt (gewoon naar http://jouwipadres:3180 of zo browsen, wachtwoord invullen en je kunt gaan). In mijn ervaring is de binary sneller dan de javaversie, maar beiden zijn soms tergend traag: de windows server van VNC lijkt een stuk sneller te zijn dan de linux versie. Zelf gebruik ik deze oplossing op de universiteit, om thuis Amule te besturen, maar ook om te chatten, wat daar niet helemaal toegestaan is
Wel is het soms lastig als je al op de server bent ingelogged: de meeste applicaties staan geen twee sessies toe, dus zul je ze eerst moeten killen, voordat je ze naar je andere desktop kan hevelen. In een terminal moet je dan bijvoorbeeld "killall gaim && gaim && killall kmail && kmail" of zo intikken om het werkend te krijgen, maar dit is verder niet een heel groot probleem
Je kan de VNC server ook zo configureren dat je aanlogd via GDM. Zodra je een VNC sessie start krijg je gewoon het inlogscherm voor je neus en log je in met je eigen gebruikersaccount.
Wil je een Windows computer via het Internet laten werken op de remote desktop? Gewoon met PuTTY een SSH tunnel opzetten (veiligheid!) en daar doorheen je VNC sessie starten.
Werkt perfect, voor zover VNC voldoende is voor je doeleinden.
Aan de hand van deze guide heb ik op m'n werk een VNC server opgezet, de xinetd daemon lanceerd de VNC server wanneer je aanklopt op de juiste poort:
VNC server handleiding op Gentoo forums, maar is voor elke distro een goede leidraad
Afhankelijk van de poort die je gebruikt om aan te loggen krijg je een andere resolutie. Handig als je achter 800*600 beeldscherm bezig bent of juist open 1280*960 scherm.
Wil je een Windows computer via het Internet laten werken op de remote desktop? Gewoon met PuTTY een SSH tunnel opzetten (veiligheid!) en daar doorheen je VNC sessie starten.
Werkt perfect, voor zover VNC voldoende is voor je doeleinden.
Aan de hand van deze guide heb ik op m'n werk een VNC server opgezet, de xinetd daemon lanceerd de VNC server wanneer je aanklopt op de juiste poort:
VNC server handleiding op Gentoo forums, maar is voor elke distro een goede leidraad
Afhankelijk van de poort die je gebruikt om aan te loggen krijg je een andere resolutie. Handig als je achter 800*600 beeldscherm bezig bent of juist open 1280*960 scherm.
Pagina: 1