[Voeding] Als je er op tikt, gaat voeding uit

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik heb hier voor een systeem (AOPEN ax6b; laatste bios, p2 350, 256 sdr, 200 watt voeding, harde schijf 1x 6.4 en 1x 2.1 en brander[4x4x24] en cdrom p24x]).

Ik ondervond problemen met dit systeem , onstabiel draaien en sloot weleens verkeerd af (ineens poef weg). Ik heb deze voeding schoon gemaakt (stof e.d. weg gehaald) en weer terug gehangen en deed het weer (buiten de kast). Toen deze het weer deed heb ik het zaakje weer afgesloten en het zaakje naar binnen verkast.

Na het inbouwen loop ik tegen het probleem aan dat ie niet meer wil aan springen (booten). Ik weer terug uitgebouwd en weer uit elkaar gehaald. Toen deze het weer deed heb ik deze weer aangesloten en ingebouwd, maar nog wil deze keer niet werken :'( . Na enig onderzoek (van een half uur in en uit bouwen :+ ) is mij opgevallen wanneer ik aan de onderzijde (de zijde van de printplaat) tikt, wanneer de voeding aan staat, slaat deze af als je op een bepaald punt tikt. Namelijk tussen de koelingstorren, denk dat het de trafo is. Deze geeft een knetterend geluit (net of er sluiting werd gemaakt). Is deze nog te reparen of niet? :?

Want buiten de kast en buiten deze 'rare' knetteringen om functioneerd deze voeding prima.

Alvats bedank, Meneer aard.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Ik denk inderdaad ook dat het je trafo is, die kan, voor zover ik weet, inderdaad knetterend geluid maken. Ik denk dus ook dat je sluiting hebt wanneer hij in je pc hangt doordat er op dat punt dat je noemt teveel druk staat op een of andere manier. Lijkt mij niet te repareren. Sowieso moet je met een voeding oppassen, je kunt er je hele pc mee naar z'n grootje helpen. Denk dat de beste optie een nieuwe voeding is.

Profile

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Godjira schreef op 09 januari 2004 @ 23:11:
Ik denk inderdaad ook dat het je trafo is, die kan, voor zover ik weet, inderdaad knetterend geluid maken. Ik denk dus ook dat je sluiting hebt wanneer hij in je pc hangt doordat er op dat punt dat je noemt teveel druk staat op een of andere manier. Lijkt mij niet te repareren. Sowieso moet je met een voeding oppassen, je kunt er je hele pc mee naar z'n grootje helpen. Denk dat de beste optie een nieuwe voeding is.
Okeej, ik heb tijdelijk een 300 watt voeding er in hangen. Ik denk dat deze dus afgeschreven is :'(

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

je kunt de soldeerpunten doorsolderen...

zo heb ik ooit een 12" IBM monitor gered van de afvalberg... maakte geen goed contact meer, ookal leek het prima in orde...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
frapex schreef op 09 januari 2004 @ 23:19:
je kunt de soldeerpunten doorsolderen...

zo heb ik ooit een 12" IBM monitor gered van de afvalberg... maakte geen goed contact meer, ookal leek het prima in orde...
Laat `m nu ff met rust, kan even de spanning er uit lopen. Morgen avond haal ik `m denk los van de behuizing en ga ik ff kijken.