Toon posts:

ADSL Demon Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb me rot gezocht, maar kan het antwoord niet vinden, dus ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen, want het stoom komt me inmiddels uit de oren.

Eergisteren mijn modem binnengekregen van Demon Expres ADSL (1024/512). De lijn is ook opgeleverd, dus ik kan ADSL'en zou je zeggen.

Het volgende gedaan:

In mijn huis kan ik maar 1 telefoonaansluiting vinden die dus naar mijn mening de hoofdaansluiting moet zijn. In de meterkast zit helemaal niets. Ik woon midden in het centrum in een bovenwoning. Geen idee waar het ISRA punt zit. Vanaf de telefoonaansluiting loopt er een kabel ergens een muur in en is niet te traceren.

Vanaf de hoofdaansluiting meteen de splitter in. Vanaf de splitter 1 kant de telefoonkant op. Die werken zowel beneden als boven perfect. Vanaf de DSL kant de originele telefoonkabel (2 mtr) de modem in. Vanaf de modem een UTP kabel (15mtr) de PC in.

De modem en PC geven allebei aan dat de LAN verbinding aktief is (100,0 Mbps)

Volgens de handleiding zou alles goed moeten zijn aangesloten. Nu is het zaak om een ip adres etc te krijgen. Ik draai XP Prof dus dmv command ipconfig/release - ipconfig/renew zou het een en ander toegwezen moeten worden.

Dat gebeurd dus niet. De melding is dat er geen contact kan worden gemaakt met de DHCP server en dat de aanvraag is verlopen.

De netwerkkaart die ik gebruik: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Modem van Demon: Zyxel Prestige 650R-31

Iemand enig idee wat te doen? Ben een beetje hopeloos.

Alvast bedankt!!

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 00:23
Ik had dit probleem op mijn PC ook met mijn Copperjet modem. Ik kon me nog herinneren dat ik in het boekje bij mijn moeder had gelezen dat de netwerkkaart op 10/Half moest staan (Alcatel modem). Ik heb dat op mijn Copperjet ook geprobeerd en dat hielp. Misschien werkt dat hier ook?

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeerd. Is wel een goeie tip. Ik heb al eens eerder ADSL geconfigureerd bij iemand en toen heb ik me ook rotgezocht. En dat was verholpen door deze tip. Werkt helaas niet bij mij.

In iedergeval bedankt.

Verwijderd

Zonder je splitter al getest?
Dus DSL modem direct op je aansluitpunt?
Wellicht is je splitter rot ofzo.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Allereerst mijn vraag: geeft je ADSL modem aan dat hij gesynct is met het ADSL netwerk (bij Demon is dat bbNed geloof ik, toch?) ?

Verder, het is dus een intern probleem. Je kunt daardoor, neem ik tenminste aan, ook niet via je Internet Explorer op het standaard ip adres komen van je modem? Heb je een cross cable tussen je pc en modem hangen, dat kan ik namelijk niet uit je verhaal opmaken? Zo niet, dan denk ik dat daar je probleem ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door Godjira op 09-01-2004 23:26 ]

Profile

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
je blijft eerst effe op het lokale netwerk --> effe mac doorgeven

http://www.demon.nl/macadres

dan krijg je pas een ip toegekend door bbnet of babyxl

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

vries335 schreef op 09 januari 2004 @ 23:27:

Dit is volgens mij niet het probleem van de TS, maar het probleem dat hij geen IP krijgt toegewezen van het modem aan zijn eigen pc. Kan dus geen DHCP server vinden.

Profile

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07

MBV

vries335 schreef op 09 januari 2004 @ 23:27:

Dat is hier niet aan de hand. Voordat je dat kan doen moet je eerst een tijdelijk ipadres doorkrijgen. Ik was dat macadres doorgeven vergeten, en daar kwam mijn oom dus pas na 2 weken achter :X

Het lijkt op het probleem dat ik had. Ik had toen phone en line verkeerdom zitten, oftewel geen verbinding. Sluit hem eerst eens aan zonders splitter, dan kunnen we zien of het daar aan ligt.

Verder zou ik het ook niet weten, bel demon anders even. kost een 15 min wachten (overdag), maar dan krijg je ook iemand die weet waar hij het over heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 09-01-2004 23:38 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Ik zeg dat de lijn door kpn non of bbned of babyxl niet is opgeleverd. leest de brief die je hebt gekregen. helemaal bovenin

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

De fabrikant van zijn modem zegt dit in de specs van het modem zelf:

Routing Protocols (For Prestige 650R and Prestige 650ME)
- IP Routing -RIP1, RIP2 and static route
- IP Alias
- DHCP server, DHCP client and DHCP relay
- Dynamic DNS
- IP Policy Routing (Prestige 650R Only)
- IGMP for IP multicast (Prestige 650R Only)
- Multi-to-Multi NAT

Het gaat hier dus om een modem met ingebouwde DHCP server. Zelf denk ik toch echt dat het daar mis mee gaat. Daarom nogmaals richting TS; heb je een cross cable tussen je pc en modem hangen?

Profile

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Hoodlum2000 schreef op 09 januari 2004 @ 23:35:
Ik zeg dat de lijn door kpn of bbned of babyxl niet is opgeleverd. leest de brief die je hebt gekregen. helemaal bovenin

• MBV

MBV

Godjira schreef op 09 januari 2004 @ 23:36:
De fabrikant van zijn modem zegt dit in de specs van het modem zelf:

Routing Protocols (For Prestige 650R and Prestige 650ME)
- IP Routing -RIP1, RIP2 and static route
- IP Alias
- DHCP server, DHCP client and DHCP relay
- Dynamic DNS
- IP Policy Routing (Prestige 650R Only)
- IGMP for IP multicast (Prestige 650R Only)
- Multi-to-Multi NAT

Het gaat hier dus om een modem met ingebouwde DHCP server. Zelf denk ik toch echt dat het daar mis mee gaat. Daarom nogmaals richting TS; heb je een cross cable tussen je pc en modem hangen?
Niet helemaal goed. Dat werkt pas als je hem uit de bridge-mode hebt gehaald. Bij aflevering geeft je modem ALLES door aan je pc, ook je ip-adres. Je kan hem idd omzetten naar router, maar doe dat pas als alles werkt, omdat demon alleen support geeft op standaard modems :)

@Hoodlum: waarom 2x? TS heeft nog maar 1 keer gereageerd in het hele topic :)

@TS kan je vertellen welke lampjes nu branden, en welke niet? Als er eentje blijft knipperen, werkt je lijn niet, en dan moet je het in je telefoonlijn of splitter zoeken

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

MBV schreef op 09 januari 2004 @ 23:43:
[...]

Niet helemaal goed. Dat werkt pas als je hem uit de bridge-mode hebt gehaald. Bij aflevering geeft je modem ALLES door aan je pc, ook je ip-adres. Je kan hem idd omzetten naar router, maar doe dat pas als alles werkt, omdat demon alleen support geeft op standaard modems :)

@Hoodlum: waarom 2x? TS heeft nog maar 1 keer gereageerd in het hele topic :)

@TS kan je vertellen welke lampjes nu branden, en welke niet? Als er eentje blijft knipperen, werkt je lijn niet, en dan moet je het in je telefoonlijn of splitter zoeken
Damn, ja... stom van me 8)7 . Komt vast omdat het alweer redelijk laat is of zo. Had ik moeten weten. Sorry naar de TS als ik je daarmee verkeerde dingen heb laten uitzoeken |:( .

Maar dan nog, tussen een ADSL modem en een pc moet volgens mij wel een cross cable, of zit ik er nu echt helemaal naast? Zal eens checken bij mijn ADSL modem.

[ Voor 10% gewijzigd door Godjira op 09-01-2004 23:51 ]

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het!!

Ik heb de splitter er tussen uit gehaald en volia! Ip adres en ik kon mijn MAC adres registreren. Een kwatiertje later een definitief IP toegwezen gekregen en ik kan surfen.

Ik surf nu dus zonder splitter. Waarschijnlijk is ie dus brak.Ga zo eens kijken of ie het nu ook doet met splitter?

Ik gebruik trouwens een gewone UTP kabel. Geen Crosslink. Is dit een probleem?

Mensen toe bedankt voor jullie snelle en geweldige oplossingen!!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:52:
Hij doet het!!

Ik heb de splitter er tussen uit gehaald en volia! Ip adres en ik kon mijn MAC adres registreren. Een kwatiertje later een definitief IP toegwezen gekregen en ik kan surfen.

Ik surf nu dus zonder splitter. Waarschijnlijk is ie dus brak.Ga zo eens kijken of ie het nu ook doet met splitter?

Ik gebruik trouwens een gewone UTP kabel. Geen Crosslink. Is dit een probleem?

Mensen toe bedankt voor jullie snelle en geweldige oplossingen!!
Ok, dat is inderdaad heel duidelijk je splitter. Gewoon bellen met Demon om te vragen naar een nieuwe, dat moet geen enkel probleem zijn namelijk. Vergeet overigens niet je MAC adres op de eerder gegeven site in te voeren, anders doet je verbinding het straks weer niet ;).

Die cross cable is geen probleem zo blijkt, anders zou het niet werken namelijk ;). Heb even gekeken, maar bij mij zit er dus wel een cross cable tussen het modem en mijn switch in dit geval, maar dat komt doordat ik een switch heb volgens mij. Damn, kan wel weer merken dat het laat is :+ .

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Het is overduidelijk de splitter. Heb 'm er nog eens tussengehangen en weg was de verbinding.

Hij is er nu tussenweg en ik kan weer. Cool!!

Ik weet wat ik moet doen. Demon bellen.

Mensen ontzettend bedankt. Ik was de hele avond al aan het vloeken, schelden en stomen. En dan is het zoiets simpels. Geniaal!!

Thanx a lot en een goeie nacht!!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
dan gaat ik ffkes een kort door de bocht reactie geven maar weet je zeker dat je de line/phone/adsl goed heb/had zitten?

Slash Care
Mementô

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Welterusten :P
deff schreef op 10 januari 2004 @ 00:10:
dan gaat ik ffkes een kort door de bocht reactie geven maar weet je zeker dat je de line/phone/adsl goed heb/had zitten?
Anders zou de telefoon het ook niet doen.

[ Voor 91% gewijzigd door Freee!! op 10-01-2004 00:11 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MBV

MBV

Zeker weten goedom? Zie linkjes in eerdere post. Als je hem verkeerdom doet, zal hij het bij een nieuwe toch weer niet doen :)

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

ff een ander vraagje over demon. Hoeveel tijd zit er tussen het aanvragen van de verbinging en dat je werkelijk ook internet hebt? weet iemand dat toevallig?
Als ik de status check bekijk staat hij al sinds 30 dec. op het controleren of er wel adsl geleverd kan worden op ons adres.

bvd

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Pnhers schreef op 10 januari 2004 @ 00:15:
ff een ander vraagje over demon. Hoeveel tijd zit er tussen het aanvragen van de verbinging en dat je werkelijk ook internet hebt? weet iemand dat toevallig?
Als ik de status check bekijk staat hij al sinds 30 dec. op het controleren of er wel adsl geleverd kan worden op ons adres.

bvd
Dat is al veel te lang. Ik zou ze maar eens bellen als ik jou was.

Profile

Pagina: 1