Toon posts:

vloeistof (olie) een paar vraagjes voor ik begin

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus een hele mooie opberg doos, en een ouwe pc die ik in elkaar heb gezet om constructor te spelen (sinds het niet op xp wil ga ik lekker de makelijke manier gebruiken om het te spelen) maar nu wil ik die bak dus vol laten lopen met sla/zonne olie, ik heb echt goed gezocht maar een paar vraagjes bleven onbeantwoord,

HET GAAT EVEN NIET OM DE KOELING HET IS EEN HELE OUDE PC DUS EVEN GEEN KOELING SUGGESTIES AUB.

Kan ik de voeding ook in de olie plaatsen? (rustig maar, word evengoed goed beveiligd dus daar gaat het niet zo zeer om.. maar meer om de vraag... is het mogelijk)

Wat is de beste olie? sla of zonnebloem pit.. of andere?

Dat is het wat ik tot nu toe kan vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan wel, heb het geloof ik een jaar of 2 gezien. Iemand die zijn volledige pc in de olie had gemikt (incl voeding) en het werkte ook gewoon.

pics van al die topics zijn dood (gehost op endoria, dan weet je het wel :P)

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 09-01-2004 22:48 ]

Verwijderd

me broer had het ook al over olie, ik verklaarde hem voor gek, maar het kan dus toch... Nu kan ik je natuurlijk niet helpen, maar ik ben toch nieuwschierig naar de voordelen van zo'n olie mod... suc6 iig!

Verwijderd

Topicstarter
voordelen zijn natuurlijk voornamelijk doe koelheids factor,
Ik wil gewoon op me buro naast mijn monitor een met olie gevulde kast hebben staan met een pc erin die ik kan gebruiken om uber dos games te spelen, zoals

CONSTRUCTOR!!!!

en het staat gewoon veel te gaaf

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Je kunt ook GOED gedestileerd water gebruiken, dan weet je zeker dat er geen rommel in zit. Danaast moet je ook alles super goed stof vrij maken ne houden, want die stof deeltje kunnen het nog wel eens gaan verknallen.

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:14

MBV

PowerFreak schreef op 09 januari 2004 @ 23:14:
Je kunt ook GOED gedestileerd water gebruiken, dan weet je zeker dat er geen rommel in zit. Danaast moet je ook alles super goed stof vrij maken ne houden, want die stof deeltje kunnen het nog wel eens gaan verknallen.

Henning
2 dingen: je geeft zelf al aan dat het heel gevaarlijk is (stof komt er toch in), en hij vroeg wat de beste olie was. Ik zou eens opzoeken in een binas ofzo wat de beste vetten zijn qua warmtegeleiding, en welke oliën die vetten hebben. volgens mij zit er weinig verschil tussen zonnebloem en andere dingen, slaolie zullen wel toevoegingen inzitten die best wel eens konden gaan geleiden.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11-2025
ik denk dat ik persoonlijk toch voor gedestileerd water zou gaan, maarja dan moet je je mobo en alle andere stuff eerst wel ff heel goed schoonmaken en hem daarna goed afsluiten. en gaat olie ook niet geleiden als er veel stof in komt? en de meese oliën zijn toch wat dikker zodat er waarschijnlijk minder stroming zal zijn. (ik denk dat als je het met water doet dat als het water opwarmt het naar boven zal stijgen en er koud water voor in de plaats komt)

Verwijderd

Houdt er alleen wel rekening mee dat ALLE stoffen na langere tijd gaan geleiden (door vervuiling) - en een chemische inwerking kunnen hebben op componenten.

Het plaatsen van een weerstandmeter, het regelmatig schoonspoelen van alle componenten en vervangen van de vloeistof is dan ook aan te raden.

Ergens in mijn grijze herinnering is het zo dat alle olietopics uiteindelijk óf fataal zijn afgelopen óf nooit meer wat van gehoord is op de lange duur (om wat voor reden dan ook). In ieder geval redenen genoeg om wel 3x te bedenken of je de hardware kunt missen.

ik denk dat dit meer een DOC onderwerp is, move CME > DOC

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 23:32 ]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kies een synthetische olie. Zonnebloemolie en dergelijken worden na een tijdje ranzig.
Daar wil je je PC dan niet meer in hebben. Kijk bijvoorbeeld eens naar iets op siliconenbasis.

En een voeding heeft enkele onderdelen met zeer hoge spanning. Het is niet echt veilig om die in olie te gooien. Ook zal de olie in een voeding niet makkelijk circuleren en zal dus plaatselijk erg heet worden.
Dus als het even kan, zou ik de voeding buiten de olie houden.

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23

thaMini

Tool !!

KifArU schreef op 10 januari 2004 @ 10:58:
Kies een synthetische olie. Zonnebloemolie en dergelijken worden na een tijdje ranzig.
Daar wil je je PC dan niet meer in hebben. Kijk bijvoorbeeld eens naar iets op siliconenbasis.

En een voeding heeft enkele onderdelen met zeer hoge spanning. Het is niet echt veilig om die in olie te gooien. Ook zal de olie in een voeding niet makkelijk circuleren en zal dus plaatselijk erg heet worden.
Dus als het even kan, zou ik de voeding buiten de olie houden.
Ik heb het het ooit eens nagevraagd bij een chemicus van een bepaald bedrijf dat raffinaderijen bouwt. Hij zei dat je inderdaad voor synthetische olie moet gaan. En dan het liefst op siliconenbasis. Denk ook aan transformator olie.
De reden dat je niet voor minerale olie moet gaan is: het bijt in je onderdelen. En slaolie krijgt na verloop van tijd een andere structuur, het is organisch en kan niet zo goed tegen hitte etc.

Ik was zelf een heel eind met bouwen aan een oliegekoelde pc, maar toen moest de olie komen, en die was moeilijk te vinden. Bummer...

Be small, act BIG.

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Dan sloop je je voeding uit zijn kastje, of flex je de boven kant er uit.
Warme olie stijgt op ne maakt plaats voor koude olie.

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Mooi eindelijk weer een total-liquid-cooled PC mod :9~ (min of meer dan).

Het kan inderdaad, iemand heeft het hier al eens gedaan. Je kan misschien ook de wat vloeibaardere oliën gebruiken, zoals lampolie. Dat is vrij slecht brandbaar van zichzelf, en dus veilig genoeg IMO.
Als je het permanent gaat gebuiken zou ik wel een goede deksel maken tegen alle rotzooi, want zoals gezegd gaat het misschien op den duur toch geleiden als er rotzooi in oplost.
Succes iig :).

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58

Epsilon

Het systeem van de gene die het al eerder heeft gedaan (heb je niet goed gezocht, want als je op "slaolie en koeling" had gezocht, had je het gevonden) leefde 2 weken. Suc6 ermee

Verwijderd

Ik heb om een oude server stiller te maken ongeveer 2 jaar geleden de voeding in de slaolie gezet, de slaolie werd na 2 weken ongeveer wit maar de boel bleeft goed werken. Ik heb met plasticfolie de boel zo goed als luchtdicht afgesloten.

De voeding heeft nu al een tijdje niet meer gedraait, maar heeft ongeveer anderhalf jaar goed gelopen, het kan dus wel. (Ik heb toen ook pics neergezet hier)

Hier dus

Helaas zijn de pics dood :( stonden op Lycos |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 16:21 ]

Pagina: 1