Wazige crash...

Pagina: 1
Acties:

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik heb een wazig probleem, mijn systeem loopt binnen de eerste 20 minuten 1 keertje vast, rebooten, daarna probleemloos uren lang.. dit gebeurt haast altijd!
AMD Athlon t-bird 950@950 op Asus K7V-T (bios 1.007)met 128mb100mhz cas2 en TNT2Ultra (detonator 6.38 dacht ik)Voeding is de Antec PP303X dus das ook geen probleem..
Lijkt wel ofdat het systeem eerst warm moet worden... Erug vreemd vindt ik.
koeling in kast is ook okee.. (2xfan op cpu (5400rpm+)), kabels weggewerkt, dus okee luchtstroom.. extra in en out fan.

Is nogal vervelend. gelukkig loopt ie dus alleen binnen de eerste 20 min vast, daarna kan ik doen wat ik wil.. speel voornamelijk CS, UT en GP3 en allen lopen urenlang probleemloos...

Iemand een idee???

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

het blijkt, tenminste dat heb ik gehoord dat als je ut eerst gaat spelen en de pc is net aan dat ie inderdaad wil vastlopen dus ik zou zeggen zet hem aan en ga niet meteen een spelletje spelen. of het zou kunnen verholpen worden door patchen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

1) zet het geheugen eens terug op Cas3 (KT133+Amd cpu is soms watt kritisch met PC-100 geheugen)

2) zet de Vcore van de CPU één stapje hoger

:Y)

• Defectiv
Vcore staat op default, maar zal het es proberen, het geheugen is cas2 (standaard). Maar zal het ook es gaan proberen. Ik zeg al, het gebeurt maar 1 keer, alleen het eerste kwartier, daarna uren probleemloos, wat ik ook doe.
En het gebeurt overal bij zo'n beetje, heb het bij UT, CS en GP3...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
Misschien een idee om er een }:O op te zetten en altijd aan te laten, ook probleem opgelost ;)
Maar ik sluit me ook aan bij de suggestie om de VCore één tandje hoger te zetten. Hoewel, ik zie nu dat hij niet eens is opgevoerd! Dat zou dus toch niet hoeven.
Op welke instelling staat je IO Voltage eigenlijk? 3.45 is meestal default. Je kàn hem proberen op 3.3 te zetten voor meer stabiliteit, maar het kan ook instabiliteit veroorzaken soms. Ik had een Asus K7M die het beter op 3.3 dan op 3.45 deed. Het is een poging waard denk ik.

Succes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Defectiv
hehehe, ik draai al koetjes, nog niet op die machine, maar dat komt wel :P
http://stats.distributed.net/rc5-64/psummary.php3?id=293713
Ik doe m'n best ;)
momenteel 5.1mkeys gemiddeld

Ik zal vanavond effe met die voltages gaan spelen..
Pagina: 1