Toon posts:

Kan een AMD Duron 1400 op een KT7E ???

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vaders pc is geroosterd :(...

Z'n proc is iig dood heeft ie doorgemeten en nu zoek ik dus een nieuwe voor hem.

Ik heb in de pricewatch een Duron 1400 zien staan. Ik wist niet dat die ook uit was, mijn vader werkte voorheen met een 1300 en dat was de snelst verkrijgbare circa een jaar geleden...

Hij heeft een Abit KT7E mobo, alleen op de site van Abit staat dat deze max. een Duron 1200 aankan :?....

De FSB van die 1400 is echter gewoon 100 Mhz (* 2), net zoals die 1200 en ook 1300 die er dus op zouden moeten werken.

Weet er iemand of deze proc gaat werken op dit mobo ?

Er staat op die site based on 200 Mhz bij proc ondersteuning maar ik neem het zekere voor het onzekere, gebruikt die 1400 bijv misschien een andere core met een ander, onondersteund voltage oid ?

Als dat niet zo is, word dit ding dan niet superheet want het is echt de hoogste op 200 FSB, of is ie op 0.13 micron gebakken ?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 22:24 . Reden: typo ]

Verwijderd

Heb Kt7E niet gevonden, wel KT7.

Je moet nieuw BIOS erin flashen, dan kan je tot 1.4GHZ

http://www.abit-usa.com/d...php?categories=1&model=92

/zoekwerk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een link geplaatst en de KT7E bestaat toch echt hoor ?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 22:28 . Reden: typo ]

Verwijderd

http://www.abit-usa.com/downloads/bios/amd.php

en daar bij KT7 erboven staat: VIA KT133/A/E

Dus die E staat er wel bij

Verwijderd

De duron1400 heeft geen FSB van 100, maar 133. Het is toch de gene met ''applebred'' core :9 ? En anders zal je hem iets trager kunnen laten lopen ofzo :X

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de productspecificatie uit een willekeurige webshop in de pricewatch bij "AMD Duron 1400" heeft hij toch echt een FSB van 100 hoor :{...

@koenpje:
Die site is traag... ik ben bezig.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder het kopje "Welke processors kan ik allemaal op mijn mobo prikken?" B)

Voortaan wel eerst o.a. de subforum-FAQ raadplegen eer je een topic opent, er staat een boel nuttige info in namelijk. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ;)

/FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.