Toon posts:

Probleem met Sweex router/modem/switch en Wanadoo ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE VAN BERICHT VOLGT ONDER ORIGINEEL
----
Hallo tweakers,
Mijn ADSL Lite-lijntje van Wanadoo is net opgeleverd, maar nu heb ik een probleem met mijn Sweex modem/router/switch >_<

In de diagnostic test van de router staat de volgende foutmelding:

Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : FAIL

Volgens de documentatie is de login dan niet goed ingevoerd, maar ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord letterlijk overgenomen uit de brief van Wanadoo. Bovendien werkt de verbinding uitstekend via het gratis meegeleverde Ericsson USB modem, maar dan kan ik de verbinding niet delen.

Ik kan via mijn computer wel de IP van de router invoeren om de settings aan te passen. Voor de settings van de router heb ik dezelfde instellingen als van het Ericcson-modem genomen, maar nog steeds geen succes. Wie heeft een idee wat er mis kan zijn?

De complete gegevens van de diagnostische test:

Diagnostic Test
Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection : PASS

Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization : PASS

Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back : PASS
Test ATM OAM End-to-End Loop Back : PASS
Test Ethernet connect to ATM : PASS
Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : FAIL
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP : SKIPPED

Testing Internet Connection
Ping primary DNS : SKIPPED
Query DNS for www.conexant.com : SKIPPED
Ping www.conexant.com : SKIPPED
=========
UPDATE:

Gisteren poste ik dat ik een probleem had met mijn Sweex router/modem/switch. Dat is nu gedeeltelijk opgelost. Ik heb ook de handleiding van de site van Sweex gebruikt (http://www.sweexeurope.co...nfiguratie_ADSLRouter.pdf). Als ik alle aanwijzingen opvolg geeft de diagnostische test van de router een ander probleem aan:

Test simple ppp session 0 IP connect to PPP : FAIL

Het programma Direct Connect geeft een foutmelding:
‘Invalid IP in ConnectToMe, this might be because of in passive mode’

Het lijkt erop dat er iets niet in orde is met het IP-adres. Ik heb Windows wel zo ingesteld dat die automatisch worden toegewezen, dus ik weet niet waar dat ‘passive’ dan betrekking op heeft. Wie weet wat er aan de hand is?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 22:49 ]

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 13:10
Als je deze pdf even download daar staat alles in

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel de kpn op en ruil die ericson USB ramp voor een Thomson Speedtouch 510 ethernet modemrouter :). Kost je ook niets en werkt veel beter :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link naar de PDF-file, ik ben nu iets verder. Ik heb de aanwijzingen opgevolgd, maar nu staat in de diagnostic test nog wel de melding

Test simple ppp session 0 IP connect to PPP : FAIL

Volgens de helpfunctie komt het IP-adres dan niet overeen met het nummer dat ik van de provider heb gekregen. Wanadoo heeft mij echter niets toegestuurd, en ik heb dan ook '0.0.0.0' ingevuld als statische IP (zoals in de PDF stond).

Volgens de PDF moet ik nu wel verbinding hebben met Internet (hoewel de diagnostic test toch een fout geeft). Kan ik deze verbinding maken door eenvoudigweg een nieuwe verbinding toe te voegen en mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen? Ik heb dit al geprobeerd, maar dan meldt Windows dat de externe computer niet reageert. Ik weet niet of dit anders gaat omdat deze verbinding via de LAN gaat.