Asus WL-300G accesspoint + intersil prism wireless lan

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Hey,

Ik ben nu al een hele tijd bezig om mijn laptop op m'n accesspoint aan te sluiten maar het wil niet echt lukken.

Ik heb een ASUS WL-300g accesspoint en een Micropoint Pacer-M242 laptop (aangeschaft via de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen).
In die laptop zit een Intersil Wireless Lan (802.11b) chip.

Het accesspoint is gewoon te benaderen via mijn 'gewone' pc en switch (10/100mbit), maar de laptop kan geen accesspoint vinden.

Ik ben nu al een hele tijd aan het klooien maar het wil niet lukken.
heb al ip-adressen ingesteld, handmatig naar accesspoints gezocht e.d. maar mijn laptop kan gewoon geen accesspoint vinden.

wie o wie kan mij helpen?

Verwijderd

waar staat 'Channel' op in je 'Wireless Interface' settings van de WL-300g ??

de mijne stond op 'auto' en ik heb tijden zitten krukken met de verbinding tot ik 'm op '11' zette en toen werkte het opeens ... :?

Verwijderd

Hij staat op bridge stand?
Je mag hem evt ook hier komen testen, ik heb dezelfde AP :) Woonachtig in Arnhem-Zuid, de Laar-West :)

Verwijderd

heb je al geprobeerd je AP te pingen met //192.168.en.dan.de.rest

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35

Ruudjah

2022

Tsjah.... uitproberen met een ander AP/PCMCIA kaart, zou ik zeggen. Welk merk/type Intersil Prism II kaartje heb je precies?

TweakBlog

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Eu ik weet niet precies welke intersil kaart ik heb, hijs is 11mbit.... :)

Channel staat idd op auto, ik zal em es op een toegewezen kanaal zetten.

en als hij dan nog niet werkt ga ik in de laar-west langs, heteren is maar 15 km daarvandaan :)

iemand anders nog tips?

Verwijderd

Kun je misschien vermelden wat voor chip er in je router zit, heb zelf een router met intersil prism 2.0 en kan met een 54G pcmcia kaart(broadcom chip) ook met geen mogelijkheid een verbinding tot stand brengen.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35

Ruudjah

2022

Faceman,

Ik heb hier ook een zooi intersil prism 2 kaartjes liggen. Hiermee krijg ik wel verbinding met een WL300G, dus het lijkt me dat je óf de verkeerde driver gebruiikt, óf dat je kaart gewoon stuk is. Kom je er nog niet uit met Neographical, dan mag je ook hier langs komen om het te fixen (Arnhem velperpoort).

TweakBlog

Pagina: 1