lagere beeldkwaliteit proberen .... en geluidsstream lagere kwaliteit ?
dan wordt ie zeker kleiner , en misschien toch nog goed te bekijken
dan wordt ie zeker kleiner , en misschien toch nog goed te bekijken
ik heb alles uit een guide opgevolgt maar moet het juist zowieso niet kleiner worden ?
Nee, MPEG2 compressie resulteerd in een groter bestand dan DivX (MPEG4-based). Je kunt denk ik wel de bitrate omlaag schroeven voor het MPEG2 bestand maar ik weet niet of je dan nog goede kwaliteit krijgt.caspergt schreef op 10 januari 2004 @ 00:56:
ik heb alles uit een guide opgevolgt maar moet het juist zowieso niet kleiner worden ?
Met Mpeg 2 kan je wel verwachten dat je minimaal 3 SVCD's kwijt bent voor een film. Je gaat, zoals eerder gezegd, met Mpeg2 SVCD compressie flink hoger zitten qua bestandsruimte dan Divx
Als je een beetje rekent met de bitrate en hoe lang je film is dan kan je wel ongeveer uitrekenen hoe hoog je bitrate mag zijn om op jouw gewenste formaat uit te komen. Als je het op één cd wil zetten zal je dus niet zo'n hele hoge bitrate kunnen gebruiken. DivX (mpeg 4 dus) gebruikt andere, en in mijn ogen betere, compressie technieken dan mpeg 2.
Welke guide heb je gebruikt? Als je die even post dan kunnen we misschien iets beter vertellen wat je anders in moet stellen.
Welke guide heb je gebruikt? Als je die even post dan kunnen we misschien iets beter vertellen wat je anders in moet stellen.
[ Voor 4% gewijzigd door e1f op 10-01-2004 15:42 ]
Als je dat 'betere' nou vervangt door 'andere', dan klopt je stukje.e1f schreef op 10 januari 2004 @ 03:58:
Als je een beetje rekent met de bitrate en hoe lang je film is dan kan je wel ongeveer uitrekenen hoe hoog je bitrare mag zijn om op jouw gewenste formaat uit te komen. Als je het op één cd wil zetten zal je dus niet zo'n hele hoge bitrate kunnen gebruiken. DivX (mpeg 4 dus) gebruikt betere compressie technieken dan mpeg 2.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Pagina: 1