Toon posts:

Mobieltje aan je laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe sluit je je mobieltje aan op je laptop zodat je bv je mail kunt checken?

Een of andere verbindingskabel tussen de gewone interne 56k modem die je bij veel laptop krijgt of heb je hier perse een speciale modem voor nodig?

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Je telefoon moet geschikt zijn voor een dataverbinding (met bijvoorbeeld een 3210 lukt dat dus niet).
Daarnaast moet je een datanummer aanvragen bij je GSM-provider (bij de KPN is dat gratis).
Je GSM kun je met de laptop verbinden via een datakabel of infrarood verbinding.
Als laatste heb je communicatie software nodig (bij Nokia is dat Datasuite).
Succes! :)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Nou je kunt idd via een kabeltje en een modem aan de slag, maar een datakabeltje rechtstreeks op de compoort werkt ook. Verder heb je niets nodig. ( dat van dat datanummer heb ik nog nooit gehoord en ook nog nooit meegemaakt en toch al aardig wat mobieltjes aan laptopjes geknoopt. Uhm maar daarmee wil ik niet beweren dat het niet waar is.)

Verwijderd

In ieder geval bij KPN is een datanummer niet nodig, alleen als je wilt dat er mensen op je laptop kunnen inbellen.
Voor het checken van je mail enj internet heb je geen datasuite nodig, alleen de modemdriver.

Welke telefoon heb je???

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het niet weten, is niet voor mij maar voor m'n zwager. Ik zal hem eens bellen.

Verwijderd

Dat datanummer??????? siemens heeft telefoontjes met een infrarood poort dat werkt perfect en je hebt geen aparte software nodig Wel niet per ongeluk de asbak ertussen schuiven anders knalt de verbinding eruit
Pagina: 1