Ik ben bezig met een foto-gallery in PHP. Daarvoor heb ik een comments-tabel gemaakt in MySQL en een users-tabel. Ik SELECT op een gegeven moment gegevens met de volgende clausule:
(de 1 bij FotoID=1 wordt door PHP gegenereerd in dit geval)
Jullie zien het al, in de comments-tabel heb ik een TIMESTAMP kolom gemaakt met de naam datum, maar aangezien de date() functie van PHP alleen unix-timestamps slikt gebruik ik de functie UNIX_TIMESTAMP()... (dit had ik via de search al gevonden)
Dit lijkt prima te werken als ik gewoon
doe, maar als ik tabellen ga joinen lijkt het niet meer te werken. Kunnen jullie mij een schopje in de goeie richting geven? Ik ben ten einde raad (search, docs, etc. leveren me niks op)
code:
1
2
3
| SELECT comments.comment, UNIX_TIMESTAMP(comments.datum), comments.UserID, users.naam FROM comments INNER JOIN users ON comments.UserID = users.ID WHERE comments.FotoID=1 ORDER BY comments.datum |
(de 1 bij FotoID=1 wordt door PHP gegenereerd in dit geval)
Jullie zien het al, in de comments-tabel heb ik een TIMESTAMP kolom gemaakt met de naam datum, maar aangezien de date() functie van PHP alleen unix-timestamps slikt gebruik ik de functie UNIX_TIMESTAMP()... (dit had ik via de search al gevonden)
Dit lijkt prima te werken als ik gewoon
code:
1
| SELECT UNIX_TIMESTAMP(datum) FROM comments WHERE FotoID=1 |
doe, maar als ik tabellen ga joinen lijkt het niet meer te werken. Kunnen jullie mij een schopje in de goeie richting geven? Ik ben ten einde raad (search, docs, etc. leveren me niks op)
Rookworst zonder R is ook worst.