Toon posts:

HD upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mij oude systeem (A7V) de HD vervangen.
Ik heb nu een Maxtor 52049h4 20GB (ATA100) en je raad het al, hij produceerd een erg hoog, fluitend, ronddraaiend geluid. Ik las hier ergens dat er 2 fans inzitten, misschien zijn deze versleten???? Waar zitten ze en kan ik ze zelf vervangen en loont het zich wel???

Het liefst wil ik een nieuwe HD maar ik moet hem zowel op deze A7V kunnen gebruiken als in mijn toekomstig nieuwe systeem. Nu weet ik niet zo goed wat
voor HD ik moet gaan gebruiken op een nieuw nog aan te schaffen MB.
Maakt het opzich niet zoveel uit?

Verder las ik hier dat Seagate wel stille HD's produceert.
Welk type kunnen jullie mij aanbevelen voor zowel dit als het nieuwe systeem??

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 04:12
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 19:56:
Ik wil voor mij oude systeem (A7V) de HD vervangen.
Ik heb nu een Maxtor 52049h4 20GB (ATA100) en je raad het al, hij produceerd een erg hoog, fluitend, ronddraaiend geluid. Ik las hier ergens dat er 2 fans inzitten, misschien zijn deze versleten???? Waar zitten ze en kan ik ze zelf vervangen en loont het zich wel???

Verder las ik hier dat Seagate wel stille HD's produceert.
Welk type kunnen jullie mij aanbevelen voor zowel dit als het nieuwe systeem??
In een harddisk zitten geen fans, dus die zullen ook geen lawaai maken. Misschien is het lager het probleem ? Zo ja, kijk of je nog garantie hebt en ga er dan mee terug. Zo nee, jammer voor je :)

Seagate harddisks zijn zeker stil, maar lopen qua performance in sommige gevallen achter op de rest. Kijk eens naar reviews van harddisken zou ik zeggen ...

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een harddisk moet uitzoeken :)

Dit topic is gesloten.