[CSS/Moz] Div met bottom op 0px daar houden.

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Voor m'n über DHTML userinterface ben ik bezig aan een MacOS X Style buttonbar, die gedocked zit onderaan m'n pagina. Voor de mensen die zo'n ding nog neit eerder gezien hebben: het is een knoppenbalk waarvan de knoppen onmouseover groter worden.

ik heb een div absoluut gepositioneerd op bottom 0px en daarin de images gestouwd. Dat werkt in IE perfect, maar firebird vindt het nodig om de images te resizen vanaf linksboven, en dan sized de div waar ze in staan ook mee naar beneden.

Nou wil ik het allemaal zo standaard mogelijk houden, zonder ranzige JS hacks voor het op z'n plek houden van dingen, dus vroeg ik me af of het in moz ook mogelijk is om deze 0px bottom fixed te houden.

Iemand tips? Ik heb al een paar uur zitten te klooien, maar kom er nie uit :S

Stop uploading passwords to Github!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik denk dat dit hetzelfde is als met een footer.. [search=css footer div]

Human Bobby

• SchizoDuckie
Justice schreef op 09 januari 2004 @ 19:54:
Ik denk dat dit hetzelfde is als met een footer.. [search=css footer div]
Uiteraard heb ik eerst al een eind gezocht, en heb zojuist nog even gerommeld met een geneste oplossing (1 100% div absolute, met daarin een 200px div absolute op bottom 0, en daarin weer de images relative genest met display: float en clear: left. dan ziet het er óngeveer hetzelfde uit, maar krijg je niet het gewenste resultaat, want de images alignen naar de bovenkant van de container ;(

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kun je het niet zo doen, dat iedere keer als het formaat van de afbeelding veranderd ook de positie weer op 0px vanaf de bottom wordt gezet?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jemig, ik snap geen *ol van je pagina. Waar staat de html, css en javascript code die je nu hebt?!?

--edit
Jammer dat de 'back' knop (ook) niet werkt :'( Maar voor de rest ziet het er wel supergeil uit zeg.

[ Voor 57% gewijzigd door Sendy op 09-01-2004 22:11 ]

• SchizoDuckie
Sendy schreef op 09 januari 2004 @ 22:08:
Jemig, ik snap geen *ol van je pagina. Waar staat de html, css en javascript code die je nu hebt?!?

--edit
Jammer dat de 'back' knop (ook) niet werkt :'( Maar voor de rest ziet het er wel supergeil uit zeg.
lol thx :P
De pagina wordt dynamisch opgebouwd. (ben sinds kort aan't testen met javascript Objecten, zie hiervoor bijvoorbeeld window.js) Het enige wat nodig is zijn dus de javascript functies die in het <script> blok staan:

JavaScript:
1
2
3
4
var win3 = new draggableWindow();
win3.setPos(300, 300);
win3.setTitle('blaaat');
win3.loadContent('kwaak.html');

Laadt bijvoorbeeld kwaak.html in een nieuw standaard versleepbaar windowtje met de titel blaaaat :)

Ik zal morgen even een 'show html' knop maken ;) nu eerst slapen :P

[ Voor 11% gewijzigd door SchizoDuckie op 09-01-2004 23:31 ]

Pagina: 1