Toon posts:

De beste plek voor luidsprekers?

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje het zelfde probleem, en ik kom er niet echt uit

Dit hier is mijn kamer

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/XA3J3I6N2L/picserver.jpeg

De linkerkant van de groene lijn (waar m'n bank staat) is 2 meter hoog
De rechterkant van de lijn is 4 meter hoog.

Ik wil luidsprekers plaatsen, liefst 5 of 4
En ik wil er het beste er uit halen, maar hoe zet je zo iets neer...
Ik wil overal goed geluid, en niet het beste bij de bank en bijna niets bij het bureau.

Iemand hier een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 20:12 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeeh, mooi rood kruisje?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik dat gewoon uitproberen... speakers plaatsen en luisteren.
Klinkt het niet probeer je wat anders.

Verwijderd

Topicstarter
en als je op shop picture klikt? (rechter muis knop)

irritante geocities :X

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 19:53:
en als je op shop picture klikt? (rechter muis knop)

irritante geocities :X
Nop, ook niks.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar dan moet ik wel weten wat ik het beste kan doen, 4 of 5 luidsprekers.
probleem zit er in dat als ik er 5 neem dat het geluid dan te veel wordt opgedeeld.
maar misschien past dat juist heel goed in mijn kamer

Verwijderd

Beste advies dat ik je kan geven (erg kort) is gewoon neerzetten en luisteren :) Gebruik je oren :)

Verwijderd

Topicstarter
even snel een plekje gevonden op het net, hopelijk kunnen jullie hem nu wel zien

luisteren, ja dat ga ik zo wie zo doen als er niemand met andere ideeen komt.
Ik ben meer van het eerst bekijken dan pas kopen, je gaat toch ook geen hout kopen en daarna pas kijken hoeveel je nodig hebt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 20:15:
even snel een plekje gevonden op het net, hopelijk kunnen jullie hem nu wel zien

luisteren, ja dat ga ik zo wie zo doen als er niemand met andere ideeen komt.
Ik ben meer van het eerst bekijken dan pas kopen, je gaat toch ook geen hout kopen en daarna pas kijken hoeveel je nodig hebt ;)
Het is zo en zo een voordeel dat je kamer niet een rechthoek is, dit ivm met staande golven en nog veel meer. Msichien even handig te vermelden waar je meestal zit met het beluisteren van films en muziek ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 20:18:
[...]

Het is zo en zo een voordeel dat je kamer niet een rechthoek is, dit ivm met staande golven en nog veel meer. Msichien even handig te vermelden waar je meestal zit met het beluisteren van films en muziek ?
op de bank :? ;)

Verwijderd

Lijkt me ook logisch maar je weet het maar nooit he ;)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
je hebt je tv gewoon niet praktisch neergezet, als je die tegen een muur aan zet kan er altijd een speaker links en rechts langs, nu kan er ook wel een speaker langs maar die staat dus in je gangpad dan

zet tv dus ergens tegen een muur aan met speakers er langs

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Het hangt ook erg van je luidsprekers af, sommige luidsprekers klinken niet lekker als je ze te dicht tegen een muur zet of in een hoek, andere luidsprekers kunnen dat juist weer wel goed hebben. Maar als je 4 of 5 luidsprekers wilt gaan toepassen, ga ik er vanuit dat je het ook wilt gaan gebruiken om films in surround te bekijken/beluisteren? In dat geval zou ik de bank omkeren en op de plaats van die groene lijn zetten en dan de tv op de plaats waar nu je bank staat. De voorste luidsprekers kun je dan links en rechts van je tv zetten en de achterste luidsprekers links en rechts achter je bank. Andersom zou ook kunnen, dus de bank laten staan waar ie nu staat, tv iets meer richting het midden van de groene lijn en luidsprekers naast de tv en naast/achter de bank, maar dan heb je mogelijk het nadeel dat je front-luidsprekers erg vrij in de ruimte staan en dat wil soms wel eens tot gevolg hebben dat je er nog maar weinig laag van krijgt (wederom afhankelijk van het type luidsprekers). Vaak is het wel zo dat hoe dichter je luisterplaats richting een muur is, hoe meer laag je hebt. Dat kan soms mooier klinken.

Maar 't zal toch een kwestie van uitproberen blijven, het is nooit van tevoren goed te voorspellen hoe iets gaat klinken in een kamer.

• pb_floris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo,

Waar voor ga je het het meest voor gebruiken, is een bellangrijke vraag denk ik. En je zal maar 1 sweet spot hebben. Dus stel je speakers af op de plek waar jij je prioriteiten legt.

Pb

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Tja, een andere (dure) oplossing is twee sets van luidsprekers.

Bij de bank+tv combo je 'dure' goede luidsprekers en bij je bureau een of ander goedkoop creative setje.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Pagina: 1