EDIT:
Sorry ik ben er al uit, stomme fout van mij...
Ik ben bezig met een CMS te maken in ASP.NET, daarvoor heb ik ook een usercontrol geschreven die de rechten controleerd van de bezoeker. Deze usercontrol kijkt dus ook of de bezoeker is ingelogd of niet, dit doet hij door te kijken naar de Session("IDklant"). Als de sessie leeg is wordt de bezoeker naar de inlogpagina gestuurd
Ik maak gebruik van de MSDE database en ik gebruik parameters in me query (bijv. @IDklant). als IDklant leeg is geeft de pagina een foutmelding dat de parameter IDklant leeg is hoewel de code die de sessie controleerd er boven staat, hij moet dus eigenlijk al niet meer op deze pagina zijn.
De code van de usercontrole staat boven die van de recordset, toch geeft hij daar een fout. hoe kan ik er voor zorgen dat de usercontrol eerder wordt uitgevoerd, of zijn er andere oplossing?
EDIT:
Ik ben bezig met een CMS te maken in ASP.NET, daarvoor heb ik ook een usercontrol geschreven die de rechten controleerd van de bezoeker. Deze usercontrol kijkt dus ook of de bezoeker is ingelogd of niet, dit doet hij door te kijken naar de Session("IDklant"). Als de sessie leeg is wordt de bezoeker naar de inlogpagina gestuurd
Ik maak gebruik van de MSDE database en ik gebruik parameters in me query (bijv. @IDklant). als IDklant leeg is geeft de pagina een foutmelding dat de parameter IDklant leeg is hoewel de code die de sessie controleerd er boven staat, hij moet dus eigenlijk al niet meer op deze pagina zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <script runat="server">
Sub Page_Load(Src As Object, E As EventArgs)
If Not IsPostBack Then
Dim myAuth As Control = LoadControl("../UserControles/Auth.ascx")
CType(myAuth, RechtenControleren).ModuleNaam = "Content"
CType(myAuth, RechtenControleren).Pagina = "content\pagina.aspx"
CType(myAuth, RechtenControleren).LogBoekActie = "Toegang gevraag tot pagina.aspx resultaat:"
Dim sqlPagina As String = "SELECT IDpagina, IDgroep, Titel, Type FROM Paginas WHERE IDklant = @IDklant Order By Volgorde"
Dim connPagina As New SqlConnection(System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings("MM_CONNECTION_STRING_ydis"))
Dim myDataAdapter As SqlDataAdapter = New SqlDataAdapter
Dim myCmd As New SqlCommand(sqlPagina, connPagina)
Dim myDataSet As New DataSet
myDataAdapter.SelectCommand = myCmd
myCmd.Parameters.Add("@IDklant", SqlDbType.Int, 4).Value = CInt(Session("IDklant"))
connPagina.Open
myDataAdapter.Fill(MyDataset)
connPagina.Close
End If
End Sub |
De code van de usercontrole staat boven die van de recordset, toch geeft hij daar een fout. hoe kan ik er voor zorgen dat de usercontrol eerder wordt uitgevoerd, of zijn er andere oplossing?
EDIT:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 19:48 . Reden: ben er al uit ]