Toon posts:

[FTP] auto-ban bestanden na uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een FTP opgezet met bulletproof FTP. Nu zijn er mensen die dingen willen uploaden en het komt wel eens voor dat ik het bestand al heb...
stel iemand wilt 1 of andere foto van een feest uploaden met de naam: 'feestfoto1.jpg' en stopt dit en het mapje 'uploads'

dan komt een 2e gebruiker die dezelfde foto heeft en dit in het mapje 'fotos' wilt zetten... normaal gesproken heb ik dan hetzelfde bestand in 2 mappen staan en dit wil ik voorkomen.

Is dit mogelijk met BPFTP of heb ik een andere FTP applicatie nodig? Het liefst 1 die draait onder windows XP. Als dat niet bestaat, bestaat er wel zoiets voor Linux?

hoop dat het een beetje duidelijk is, want bestanden handmatig bannen kost erg veel tijd.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Denk dat dit eerder in SA hoort, dan in PNS...

En het zal denk ik wel kunnen... Maar dan op bestands-naam niveau... Maar hoe zou ik niet weten...

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik dacht dit is een FTP server dus misschien dat het hier hoorde, maar goed.

Op bestandsnaam zou voldoende moeten zijn, zou helemaal mooi zijn als er extra gecontroleerd wordt zoals grootte van het bestand.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 19:39:
ja, ik dacht dit is een FTP server dus misschien dat het hier hoorde, maar goed.

Op bestandsnaam zou voldoende moeten zijn, zou helemaal mooi zijn als er extra gecontroleerd wordt zoals grootte van het bestand.
Grootte van bestand zou ik niet doen... Bestand A kan immers net zo groot zijn, als Bestand B...
Plus dat als je dan een bestand zou uploaden... En hij behaalt een grootte, dat ie hem dan afbreekt, omdat het bestand dan net zo groot is, als een andere ;) Of hij moet achteraf controleren...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik weet iig dat dit met ioFTPD kan, maar dan moet je wel een uitbreiding installeren die sfv files kan maken en lezen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:16

Ryceck

Constants and Variables

Wat je dus wilt zo te zien is een local-ftp-dupe-checker :)

Gaat je niet lukken benk bang met BpFTP (ben er zelf ook mee bezig geweest, dus je zal echt voer moeten naar ioftpd of >>!!glftpd!!<< (aanrader :))

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
glftpd is (helaas voor mij) alleen voor linux... ioftpd heb ik een keer geprobeerd, maar begreep er niets van. Dus wordt het tijd om er Linux op te gooien... jammer

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

glFTPd ondersteund de functionaliteit die jij zoekt standaard :+

code:
1
Transferred: glftpd.jpg 11 KB in 0,13 (11,38 KBps)

Plaatje geupload, nu in een andere dir:

code:
1
2
3
STOR glftpd.jpg
553- glftpd.jpg: This file looks like a dupe!
553 It was uploaded by bruto ( 0m  3s ago).

[ Voor 7% gewijzigd door bruto op 27-01-2004 10:26 ]

The more you know, the more you know you don't know.

Pagina: 1