2.4x DVD-R onleesbaar uit 4x brander

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Als ik in mijn 4x brander (BTC 1004 DVD+/-RW) een DVD brand op 2.4x (Emtec, Octron en paar anderen) dan zijn deze niet te lezen in een DVD-lezer of standalone DVD-speler. DVD's die op 4x zijn gebrand leveren geen problemen. Ook niet als deze op 2.4x worden gebrand. Ook als ik de 2.4x DVD-R's op single speed brand zijn deze onleesbaar. In de brander kunnen allen wel worden gelezen.

Is dit normaal? Het lijkt mij dat een 4x brander ook DVD's van 2.4x moet kunnen branden.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je zegt dat het -R plaatjes zijn, maar je zegt ook dat je op 2,4x schrijft, en dat kan enkel op +R/RW. Je bedoelt waarschijnlijk 2x op -R (als ik lees welke merken je aangeeft). Als het toch 2,4x is op -R, dan is ie hoogstwaarschijnlijk kapot, want dat kan niet.

Ik heb ook eens "gespeeld" met die BTC, en ik vond em maar niets. Wel schijven, maar iets terug kunnen lezen, ho maar. Dat ging niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Angels2 op 09-01-2004 20:00 ]

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.wiemie.nl/brander.gif
DVD-R (staat ook op de DVD zelf), 2.4x Hij wil het echt proberen.

Maar, ook op 1x wil de DVD niet lezen in DVD-speler

Met DVD's op 4x nog geen problemen gehad, werken prima...

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Geen wonder dat het onleesbaar is, want dit kan/mag niet. Als ie schrijft, laat Nero dan ook 2,4x zien? Welke snelheden kan je in Nero selecteren als je er een -R insteekt?

Ik zie net dat volgens hun website (http://www.btceurope.nl/english/2-2-dvd_rw.htm#1004) dat een DVD+R op 1x, 2x en 4x kan beschreven worden, wat eveneens gewoon fout is. +R kan je enkel op 2,4 of 4x (of nu al 8x) beschrijven, 1x en 2x kan niet. Zeer slordig... Er staan trouwens nog een aantal flaters op...

Nero daarentegen is wel betrouwbaar en gaat af op hetgeen de drive aangeeft te kunnen, en je drive doet dat (lijkt mij) compleet fout....

[ Voor 72% gewijzigd door Angels2 op 09-01-2004 20:55 ]