2e scherm naar tv snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 08:19
Ik heb een Ati Radeon 9700 pro, hieraan heb ik 2 beelschermen hangen en mijn tv...
Ik kan maar 2 van de 3 schermen tegelijk gebruiken.

Dit is niet zo'n probleem, maar als ik nu een film op mijn tv wil zetten moet ik:
Rechtermuisknop bureablad
Eigenschappen
Instellingen
Resolutie 2e monitor omlaag zetten
Toevoegen
Instellingen houden [Ja]
Geavanceerd
Displays
TV aan
Instellingen houden [Ja]
ok
ok

De resolutie van de 2e monitor omzetten kan met een snelkoppeling die ik met ultramon gemaakt heb, maar dan moet ik nog een zooi stappen doen voordat het beeld eindelijk op mijn tv staat...

Ik heb in de search dit gevonden:
megaleo in "Eenvoudiger switchen naar Tv-out?"

Een snelkoppeling die bij een nvidia kaart hetzelfde doet (verwacht ik). Maar dit werkt niet op mijn videokaart...
Is er nog zo'n link te maken die wel werkt op een radeon?

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:26
Één woord: overlay

Gebruik een player die overlay ondersteund, dan kan je de films automatisch naar je tv-out sturen zonder dat je de resolutie van je monitor hoeft aan te passen

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Oke, een aanvulling op hierboven.
Zet in de eigenschappen je tv uit, ga naar de geavaceeerde eigenschappen van je primaire scherm -> weergaves, zet je tv aan -> overlapping, optie voor cloonmodes en zet cinema aan.
De overlay zou nu moeten werken
Ik heb maar één monitor plus tv, dus dat het helemaal gaat werken kan ik niet garanderen.

• SavageNL
Volgens mij missen jullie het idee :)

De overlay is perfect, kan op beide schermen films kijken...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~weemp/scherm.JPG
Hier moet ik kiezen tussen monitor en tv, ik wil dit in een snelkoppeling kunnen...
Dus ipv dat ik eerst naar dat scherm moet gaan met al die stappen wil ik gewoon op tv.lnk klik en als ik dan weer wil computeren dat ik dan monitor.lnk open...

Dat deel bovenin dat grijs is (scheme) lijkt ook te kunnen wat ik wil, gewoon met een toetsencombinatie de 2e monitor naar de tv zetten... Maar dat kan ik dus niet aanpassen

• SavageNL
Aanvulling maar meteen...

Er zijn 2 situaties die kunnen:

Ik computer gewoon:
2 monitoren

Ik ga film kijken
1 monitor
1 tv

er staan dus maximaal 2 schermen tegelijk aan

Als je na mijn uitleg nog niet helemaal begrijpt wat ik bedoel (mijn manier van uitleggen is over het algemeen heel beroerd, dus dat snap ik meteen :)) staat in het topic dat ik in mijn openingspost heb gezet eenzelfde probleem, maar dan met een nvidia kaart, de snelkoppeling die daar gegeven wordt roept een nvidia dll aan en kan ik dus niet gebruiken

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Kun je niet iets met dat scheme doen, bij mij met een monitor plus tv kan ik uit twee dingen kiezen, 'standaard enkel beeldscherm' en 'tussen beeldschermen schakelen' met een hotkey kun je dan switchen, maar ik zie dat het bij jou grijs is. welk stuurprogramma gebruik je.
Ik gebruikt de niewste 3.10

• SavageNL
Ik had de hercules drivers, ben nu maar de catalyst aan het downloaden...

Van hercules drivers staan er ook al nieuwere, maar ik dacht ergens gehoord te hebben een keer dat de catalyst drivers beter zouden moeten zijn

• SavageNL
Het maakt geen verschil, heb nu wel nieuwe tabs enzo, maar de scheme optie is nog steeds uit

Als ik maar 1 beeldscherm aanzet in het standaard windows deel dan staan de ati tabbladen er niet eens bij

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52
je kan met hotkeys werken... als je dan 2 nieuwe schemes maakt en daar een hotkey aan toewijst (bijv ctrl+f6 en ctrl+f7) dan kan je heel snel switchen... verder werkt een videoplayer met overlay perfect (gebruik hier powerdvd5 en dat ziet er echt goed uit en start automatisch de tv op)

edit: sorry dat ik niet gezien had dat die optie uit staat...

[ Voor 11% gewijzigd door jpvk007 op 10-01-2004 11:26 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52
*dubbel*

[ Voor 98% gewijzigd door jpvk007 op 10-01-2004 11:24 ]

• SavageNL
Is er ook niet op een of andere manier een dll aan te spreken die dat doet zoals in dat andere topic? Dan heb je in ieder geval niet die dingen nodig die bij mij niet werken

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Misschien beetje oud topic, maar heb je nog een oplossing gevonden? Ik zit met hetzelfde probleem! Heb het nu opgelost met een Macro, maar dat werkt niet altijd lekker. De schemes werken niet met 2 analoge monitoren en een TV, dat staat vast. Maar neem toch aan dat het makkelijker moet kunnen! Iemand een goede oplossing?

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Wederom een reactie in een erg oud topic, maar ik zit met hetzelfde probleem:

Ik heb een dual monitor setup om op te werken en ik wil met een sneltoets/snelkoppeling 1 monitor + tv out activeren. Ik heb een ATI RADEON 9600 met de nieuwste Ati Catalyst control center (1.2.2084.76).

Laatstgenoemde biedt de mogelijkheid om profielen voor monitor setup aan te maken en daar een hotkey aan toe te kennen, MAAR... dit profiel neemt de resolutie niet mee, (mijn TV wil ik graag op 800x600). Zodoende moet ik nu na een profiel gekozen te hebben nog steeds handmatig de resolutie aan passen.

Nog iemand een idee / tooltje / slimmigheidje voor Catalyst?

Wat ik dus wil is 2 profielen die snel te switchen zijn:
Profiel A: 2 monitoren allebei op 1280x1024
Profiel B: 1 monitor (1280x1024) & 1 tv-out (800x600)

edit:
misschien is het goed om te vermelden dat ik ook al met ultramon heb zitten klooien, hiermee krijg ik het ook niet voor elkaar.

[ Voor 20% gewijzigd door sjoerdb2 op 07-11-2005 08:19 ]

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 09:53
AutoIt scriptje does it all... }:O

• sjoerdb2
toch maar eens proberen dan... :)

Edit: bet nu aant het uitproberen met AutoIt. Uiteindelijk gaat dat denk ik wel lukken, maar ik heb nou niet het idee dat dit echt de meest handige oplossing is...

Zijn er nog meer suggesties?

[ Voor 37% gewijzigd door sjoerdb2 op 07-11-2005 08:42 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

KneoK

Not in a million lightyears

Edit: nee, toch niet...

[ Voor 94% gewijzigd door KneoK op 08-11-2005 00:48 ]

• sjoerdb2
Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem én een oplossing? :)

• sjoerdb2
Sorry, laatste poging / kick
Pagina: 1