Ik heb een nieuwe Sapphire 9600xt 256mb ontvangen, maar toen ik hem uitpakte zag ik blauwe streepjes van een soort viltstift / watervaste stift op de bovenkanten van de "batterijtjes" van de kaart. Wat moet ik hiermee doen, is dit normaal? Of moet ik even contactopnemen met de betreffende leverancier?
Verwijderd
batterijtjes? het RAM? condensators?
Op de condensators kan het wel eens voorvallen, heb dat ook denk ik
Op de condensators kan het wel eens voorvallen, heb dat ook denk ik
Waar komen ze vandaan dan ?IceCool schreef op 09 januari 2004 @ 19:15:
Niets aan de hand, dat zie je vaker.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe die dingen heten, maar ik noem het voor het gemakt batterijtjes. Het is in ieder geval de ram niet. Ze staan verticaal op de kaart.
[ Voor 33% gewijzigd door dream0r op 09-01-2004 19:17 ]
En in de fabriek zetten ze voor de grap er maar streepjes op met de hand ? Ik bedoel, wat zou daar de bedoeling van zijn?Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 19:17:
van de fabriek denk ik
[ Voor 11% gewijzigd door dream0r op 09-01-2004 19:18 ]
Is vaak een markering die op de testbank aangebracht wordt. Net zoals de 'passed' of 'OK' stickertjes die je wel eens ziet op componenten/printplaten.Skizzik schreef op 09 januari 2004 @ 19:18:
En in de fabriek zetten ze voor de grap er maar streepjes op met de hand ? Ik bedoel, wat zou daar de bedoeling van zijn?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zouden alle kaarten dan getest worden? Ik had al wel verwacht dat het zoiets zou zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze alle kaarten testen?Exirion schreef op 09 januari 2004 @ 19:19:
[...]
Is vaak een markering die op de testbank aangebracht wordt. Net zoals de 'passed' of 'OK' stickertjes die je wel eens ziet op componenten/printplaten.
Precies,
mijn radeon 8500 heeft dat ook, dus maak je geen zorgen
mijn radeon 8500 heeft dat ook, dus maak je geen zorgen
Electronica is zo complex dat het wel getest MOET worden. Natuurlijk niet elk weerstandje en condensatortje, maar systemen als geheel worden wel getest.Skizzik schreef op 09 januari 2004 @ 19:20:
Zouden alle kaarten dan getest worden? Ik had al wel verwacht dat het zoiets zou zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze alle kaarten testen?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Er zullen vast wel controles zijn gedurende het productieproces van die kaarten, misschien worden die strepen er geautomatiseerd opgezet als ze goed door die tests komenSkizzik schreef op 09 januari 2004 @ 19:20:
[...]
Zouden alle kaarten dan getest worden? Ik had al wel verwacht dat het zoiets zou zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze alle kaarten testen?
The devil is in the details.
Lijkt me niet, zien er goed handgemaakt uitDecember schreef op 09 januari 2004 @ 19:22:
[...]
Er zullen vast wel controles zijn gedurende het productieproces van die kaarten, misschien worden die strepen er geautomatiseerd opgezet als ze goed door die tests komen
Volgens mij zijn die "batterijtjes" electrolytische condensators, ook wel elco's genoemd.
Maar je hoeft je idd echt geen zorgen over te maken, ik heb dit zo vaak, laatst nog een nec nd-1300 gehaald, zat een krul op met rode stift.
Maar je hoeft je idd echt geen zorgen over te maken, ik heb dit zo vaak, laatst nog een nec nd-1300 gehaald, zat een krul op met rode stift.
[ Voor 8% gewijzigd door mace op 09-01-2004 22:20 ]
Heb ik toevallig nog een aantal plaatjes van mijn 9600XT liggen

Btw, dit is van een dode kaart
Maandag heb ik een nieuwe, hopelijk werkende, die heeft vast ook van die mooie blauwe streepjes op de condensators...

Btw, dit is van een dode kaart
Maandag heb ik een nieuwe, hopelijk werkende, die heeft vast ook van die mooie blauwe streepjes op de condensators...
Precies, dat bedoel ik ! Goed om te weten dat er niets mee aan de hand is.Purechaos schreef op 09 januari 2004 @ 22:40:
Heb ik toevallig nog een aantal plaatjes van mijn 9600XT liggen![]()
[afbeelding]
Btw, dit is van een dode kaart![]()
Pagina: 1