Ik heb al sinds een paar jaar Wanadoo Cable Broadband Premium i.c.m. een Com21 modem. Ik heb gehoord dat je sinds kort je modem kunt omruilen voor een Motorola Surfboard. Nu is mijn vraag, hebben er mensen ervaring met dit modem op het netwerk van Wanadoo Cable (Casema) en is dit modem ook aan te raden. Want dan denk ik er over om hem te gaan omruilen. ADSL zit er voor mij helaas (nog) niet in, aangezien ons abonnement bij Wanadoo nog loopt tot Oktober 2004, en we zitten niet te wachten op 2 internet betalingen per maand.
Verwijderd
Hier bij Chello presteren die Motorola's aanzienlijk beter, maar dat zou ook kunnen komen door het overbelaste Terayon platform hier
Verwijderd
De com21 modems gebruiken pppoe de motorola modems L2TP VPN verbindingen. Als je het goed installed dan is er geen probleem.
Op termijn gaat de com21 eruit want er is maar 1 fabrikant die die dingen maakt en de controllers die der bij horen zijn erg prijzig: er valt met het com21-systeem geen winst te behalen. (Geen winst = niet investeren in je net)
Gewoon goed configgen dan moet het geen probleem zijn.
Wat voor OS heb je? In WinXP zit l2tp al inbegrepen, en dan is het gewoon utpje erin, handmatig verbindingkje aanmaken en het werkt. (JA ZO MAKKELIJK IS HET MET WINXP)
Op termijn gaat de com21 eruit want er is maar 1 fabrikant die die dingen maakt en de controllers die der bij horen zijn erg prijzig: er valt met het com21-systeem geen winst te behalen. (Geen winst = niet investeren in je net)
Gewoon goed configgen dan moet het geen probleem zijn.
Wat voor OS heb je? In WinXP zit l2tp al inbegrepen, en dan is het gewoon utpje erin, handmatig verbindingkje aanmaken en het werkt. (JA ZO MAKKELIJK IS HET MET WINXP)