Hoi 
Ik draai hier al een tijdje Debian als workstation. Ik doe vaak voorzichtig en probeer linux te behandelen zoals het hoort. Tot gister, omg, wat vaag en stom van me.
Ik wilde een keer de scriptkidd0 uithangen en wilde intern (gewoon thuis dus) een bak rooten. Puur voor de lol
Ik dus een exploit downloaden en spelen ermee enzo...
Op een gegeven moment download ik een exploit van een 100% wazige site. Die exploit hoefde ik niet eens te compilen.. Dus ik had al iets van
Whatever ik ermee klooien en nog een binary exploit van die site getrokken.. ook gerunned.. tot op een gegeven moment ik "ls" intik:
"Segmentation fault"..
WTF?!
Dus ik (ff andere dingen proberen):
#chmod 770 foo
#Segmentation fault
wtf...
Hmm ik van alles proberen maar steeds meer dingen gaven de geest..
Naja, leuk. Files in /bin zijn dus corrupt gemaakt ofzo.
Vandaar dat die exploit binary was.. dan kon je niet in de source zien dat ie ook meteen het systeem van de scriptkiddie zelf om zeep ging helpen
Ik kon mezelf dus wel voor me kop slaan
Ok, reboot dan maar..
Knoppix d'r in. Ff booten d'r mee in runlevel 2.
#mount /dev/hda1 /mnt/hda1
#mkdir /mnt/hda1/home/cell/binbackup
#mv /mnt/hda1/bin/* /mnt/hda1/home/cell/binbackup
#cp /bin/* /mnt/hda1/bin
Reboot...
Ole! Werkt
Alle commando's werken ook weer.
Alleen kan ik geen root meer worden nu.
$su
Password:
Authentication failed.
Damn.. wat nu? Naja Knoppix weer geboot. Schijf gemount. Ff /etc/passwd eerste regel van root passwd ge-edit. Ff eerste regel uit /etc/shadow weggegooid. Reboot.
Nu werkt het nog niet! Backups van passwd en shadow weer teruggezet..
Nou kan ik het verhaal nog veeel langer gaan maken maar dat gaat niet opschieten. Ik heb daarna van ALLES zitten proberen en misschien nog meer kapot gemaakt. Ook met chroot e.d. veel geprobeerd.
Op een gegeven moment heb ik een nieuwe root user aangemaakt. En die een uid van 0 gegeven.
Nu zit ik weer gewoon in Xfce en als ik nu een Eterm open en de volgende dingen probeer krijg ik de volgende output:
Een apt-get install sudo en daarna:
Is allemaal leuk en aardig maar het komt erop neer dat
de root die ik nu heb een root account is die zelf is aangemaakt door mij op exotische wijze.
Heel veel ligt zoals je ziet nu door elkaar.
Daarom wil ik jullie vragen:
Mijn enige homeuser 'cell' werkt gewoon nog op en top.
Alleen de user 'root' moet nu gewoon verwijderd worden en weer opniew worden aangemaakt! Gewoon weer een nieuwe verse root user wil ik
Dit is niet goed 
Btw nog een raar iets, al doe ik $ssh -l root 127.0.0.1 dan werkt het wel weer gewoon!
Hoe vaag..
Maar weet iemand hoe ik dus gewoon weer zoals bij een nieuwe install mijn echte rootuser weer terug kan krijgen? Thanks!
Een tevree GNU/Linux gebruiker.
Ik draai hier al een tijdje Debian als workstation. Ik doe vaak voorzichtig en probeer linux te behandelen zoals het hoort. Tot gister, omg, wat vaag en stom van me.
Ik wilde een keer de scriptkidd0 uithangen en wilde intern (gewoon thuis dus) een bak rooten. Puur voor de lol
Ik dus een exploit downloaden en spelen ermee enzo...
Op een gegeven moment download ik een exploit van een 100% wazige site. Die exploit hoefde ik niet eens te compilen.. Dus ik had al iets van
Whatever ik ermee klooien en nog een binary exploit van die site getrokken.. ook gerunned.. tot op een gegeven moment ik "ls" intik:
"Segmentation fault"..
WTF?!
Dus ik (ff andere dingen proberen):
#chmod 770 foo
#Segmentation fault
Hmm ik van alles proberen maar steeds meer dingen gaven de geest..
Naja, leuk. Files in /bin zijn dus corrupt gemaakt ofzo.
Vandaar dat die exploit binary was.. dan kon je niet in de source zien dat ie ook meteen het systeem van de scriptkiddie zelf om zeep ging helpen
Ik kon mezelf dus wel voor me kop slaan
Ok, reboot dan maar..

Knoppix d'r in. Ff booten d'r mee in runlevel 2.
#mount /dev/hda1 /mnt/hda1
#mkdir /mnt/hda1/home/cell/binbackup
#mv /mnt/hda1/bin/* /mnt/hda1/home/cell/binbackup
#cp /bin/* /mnt/hda1/bin
Reboot...
Ole! Werkt
Alle commando's werken ook weer.
Alleen kan ik geen root meer worden nu.
$su
Password:
Authentication failed.
Damn.. wat nu? Naja Knoppix weer geboot. Schijf gemount. Ff /etc/passwd eerste regel van root passwd ge-edit. Ff eerste regel uit /etc/shadow weggegooid. Reboot.
Nu werkt het nog niet! Backups van passwd en shadow weer teruggezet..
Nou kan ik het verhaal nog veeel langer gaan maken maar dat gaat niet opschieten. Ik heb daarna van ALLES zitten proberen en misschien nog meer kapot gemaakt. Ook met chroot e.d. veel geprobeerd.
Op een gegeven moment heb ik een nieuwe root user aangemaakt. En die een uid van 0 gegeven.
Nu zit ik weer gewoon in Xfce en als ik nu een Eterm open en de volgende dingen probeer krijg ik de volgende output:
code:
1
2
3
4
| cell@debian:~$ su Password: su: Authentication failure Sorry. |
code:
1
2
| cell@debian:~$ login root No utmp entry. You must exec "login" from the lowest level "sh" |
Een apt-get install sudo en daarna:
code:
1
2
| sudo /usr/sbin/passwd -u root sudo /usr/sbin/passwd root |
Is allemaal leuk en aardig maar het komt erop neer dat
code:
1
2
| $sudo su sudo: /etc/sudoers is owned by gid 1001, should be 0 |
de root die ik nu heb een root account is die zelf is aangemaakt door mij op exotische wijze.
Heel veel ligt zoals je ziet nu door elkaar.
Daarom wil ik jullie vragen:
Mijn enige homeuser 'cell' werkt gewoon nog op en top.
Alleen de user 'root' moet nu gewoon verwijderd worden en weer opniew worden aangemaakt! Gewoon weer een nieuwe verse root user wil ik
Btw nog een raar iets, al doe ik $ssh -l root 127.0.0.1 dan werkt het wel weer gewoon!
Hoe vaag..
Maar weet iemand hoe ik dus gewoon weer zoals bij een nieuwe install mijn echte rootuser weer terug kan krijgen? Thanks!
Een tevree GNU/Linux gebruiker.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein