Toon posts:

Automatisch verzenden/ontvangen Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zal waarschijnlijk zo simpel zijn, maar ik kan de optie gewoonweg niet vinden. In Outlook Express controleerde 'ie tijdens het opstarten van Outlook of er nieuwe E-Mail berichten waren, na de installatie van Outlook 2003 doet 'ie dit niet meer.

Hoe zorg ik ervoor dat Outlook 2003 tijdens het opstarten automatisch controleert op nieuwe berichten?

Bij voorbaat dank,

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
onder opties of options, dan naar mail setup dan naar send/receive of zenden en ontvangen...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tools > Options. Tabblad Mailsetup en daar de opties voor send-receive invullen.Ook kan je dit best wel in de bijgeleverde handleiding vinden ... of op Google...

Ook werkt het niet echt anders dan Outlook 2000 of XP.

edit:

ThaNetRunner was me 10 minuten voor :)
/ME schuld geeft aan gare verbinding hier en het ondermatig gebruiken van de f5 toets :+

[ Voor 36% gewijzigd door sanfranjake op 09-01-2004 19:07 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De optie staat volgens mij niet waar jullie denken dat 'ie staat:

Afbeeldingslocatie: http://62.238.22.174:300/Marcel/outlook.jpg

Wat heb ik er in godsnaam aan dat 'ie controleert of er nieuwe mail is wanneer ik mijn mail programma afsluit?!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Euhm, er staat daaronder een vinkje wat je kan aanvinken van automatisch elke 5 min de mail ophalen.

Zet die op bijv. 1.

En wat ik merk is dat Outlook automagisch de mail ophaalt zodra ik hem start.

Btw, waarom moet het direct en niet na bijv. 5 min?

Ik zie eigenlijk het probleem niet....

[ Voor 36% gewijzigd door Coolhva op 10-01-2004 02:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Coolhva schreef op 10 januari 2004 @ 02:14:
Euhm, er staat daaronder een vinkje wat je kan aanvinken van automatisch elke 5 min de mail ophalen.

Zet die op bijv. 1.

En wat ik merk is dat Outlook automagisch de mail ophaalt zodra ik hem start.

Btw, waarom moet het direct en niet na bijv. 5 min?

Ik zie eigenlijk het probleem niet....
Het is zo'n groot probleem ook niet, maar Outlook Express kijkt automatisch of er mail is bij het opstarten Outlook 2003 doet dat dus niet.

Als ik mijn mailprogramma opstart is het toch logisch dat ik wil weten of er nieuwe mail is?! Niet over 1 minuut, niet pas als ik afsluit, maar meteen.

Kijken voor nieuwe mail als je afsluit is hetzelfde als bier bestellen wanneer je weggaat.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hmm.. Bij mij doet ie het ook gewoon direct na het opstarten (van Outlook)?! Alle accounts die ik heb aangezet bij de 1e mailgroep worden bij het opstarten gesynchroniseerd.. Default setting toch?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 10 januari 2004 @ 13:11:
Hmm.. Bij mij doet ie het ook gewoon direct na het opstarten (van Outlook)?! Alle accounts die ik heb aangezet bij de 1e mailgroep worden bij het opstarten gesynchroniseerd.. Default setting toch?
En gebruik jij ook Outlook 2003?
Ik heb Office 2003 Pro NL namelijk op 2 PC's geïnstalleerd hierzo, en op beide PC's heb ik dit probleem.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 18:52:

En gebruik jij ook Outlook 2003?
[...]
Ja ik gebruik 2003, en hiervoor 2000 en die deed dat ook op dezelfde manier... Enne, ik ben er ook al achter waarom hij het bij jou niet doet 8)

Jij hebt (op screenshot nr 2) "Automatische verzenden/ontvangen elke X minuten" uitgezet en die staat default aan! Als je die dus aan hebt, dan checked ie elke X minuten je POP3 account(s), waarvan de 1e keer direct na het opstarten, probeer maar!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 10 januari 2004 @ 23:15:
[...]

Ja ik gebruik 2003, en hiervoor 2000 en die deed dat ook op dezelfde manier... Enne, ik ben er ook al achter waarom hij het bij jou niet doet 8)

Jij hebt (op screenshot nr 2) "Automatische verzenden/ontvangen elke X minuten" uitgezet en die staat default aan! Als je die dus aan hebt, dan checked ie elke X minuten je POP3 account(s), waarvan de 1e keer direct na het opstarten, probeer maar!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je bent een held!
Pagina: 1