Toon posts:

audigy geen dts/dd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een week een audigy 2zs aangeschaft omdat ik geen zin had om 3 dac's te bouwen voor mijn gemodde LIVE! kaartje.
nu heb ik hem via de coax aangesloten op mijn sherwood rd-6106 rd maar geen dts of enig andere digitale vorm behalve de pro logic.
door wat te experimenteren ben ik erachter gekomen dat met powerdvd of windvd de digitale ingang ook niet gebruikt wordt.verder ben ik gaan zoeken op de interne feature connector en heb daar de spdif in/uitgang gevonden van de kaart.daar een coax invertor op gebouwd maar helaas,ook dat gaf geen dts.wel wordt de digitale ingang gebruikt als ik de ide kabel losgooi en er een audio cd in de speler stop.
de reden dat ik de kaart gekocht heb is juist omdat ik die dts (en thx) op mijn stereo wil hebben.
wie weet waarom ik geen Überhaupt geen dts uit de kaart krijg of een methode om toch iets van dts eruit te krijgen zodat ik weet dat de verbinding/instellingen goed zijn.

ik heb het hele forum afgezocht en vond wel veel topics maar geen enkele gaf een goed resultaat.

heeft er ook al iemand zijn ext drive eens onderzocht naar de verbindingen of is er iemand die dat wil doen zodat we eindelijk eens een pin-out krijgen van de feature connector?ik wil zelf een ext bay maken met aansluitingen die ik gebruiken wil.de pin-out voor de spdif heb ik dus al (kleine connector)
pin 1: +5 volt
pin 3,6,7: massa
pin 5: spdif in
pin 9: spdif uit

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 12:35
werkt ac3 geluid wel ? of pcm ? in ieder geval gewoon stereo digitaal, dit kan ook met andere programma's zoals winamp enzo

drivers goed geinstalleerd en de drivers ook op digitaal staan etc. ?

of juist windows drivers niet op digitaal zetten, mijne werkt juist als ik de windows digitaal geluid optie uitvink, probleem is dat het zo veel dingen kunnen zijn, en zo te zien heb je er ook al veel geprobeerd, maar nog net niet genoeg

misschien sp/-dif uitgang brak , doa?

ik heb met me sb live dts :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel geluid uit de coax.dolby pro logic .maar met de live ging bij mij de dts signalering aan op de receiver.dat doet hij wel met alle progjes.ik heb bij mediasource go /device drivers ook al met diverse instellingen geprobeerd.ook het aan of uitvinken van ac3.geen resultaat.
de dig. uitgang is goed want ik heb zelf een invertor gebouwd die ik op de interne connector had aangesloten en ook die gaf geen dts.

drivers denk ik wel goed ge-installed,gewoon via de meegeleverde cd en daarna een update bij creative opgehaald.voor en na de update geen verschil.
maar wat bedoel je met de drivers op digitaal staan?

Verwijderd

Powerdvd op spdif en dan in de audiohq ac3/dts decoding uitzetten helpt ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
nope :(
en ook geprobeerd met orginele dvd's die dts hebben.geluid is wel goed maar geen dts

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:58:
nope :(
en ook geprobeerd met orginele dvd's die dts hebben.geluid is wel goed maar geen dts
ac3filter toevallig geinstalleerd? Staat die wel op spdif out?

Zomaar een inval :)

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Ikzelf heb een Audigy 1, en daar komt ook geen dolby digital uit als in de Creative Surround Mixer onder settings AC3-decode aangevinkt staat. Blijkbaar decodeerd de Audigy dan zelf en zet dat signaal op de digital output...

Misschien is dit een vergelijkbaar probleem ?

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Verwijderd

ToriHino schreef op 10 januari 2004 @ 00:41:
Ikzelf heb een Audigy 1, en daar komt ook geen dolby digital uit als in de Creative Surround Mixer onder settings AC3-decode aangevinkt staat. Blijkbaar decodeerd de Audigy dan zelf en zet dat signaal op de digital output...

Misschien is dit een vergelijkbaar probleem ?
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:24:
Powerdvd op spdif en dan in de audiohq ac3/dts decoding uitzetten helpt ook niet?
Is hetzelfde geintje, ik ken het probleem. Heeft me de eerste keer een kwartier zoekwerk gekost :)

Verwijderd

Topicstarter
haa :*) ...voor een gedeelte succes.ik heb nu op de gekopieerde films nu wel dolby digitaal.dat is een vooruitgang.nadat ik die ac3-filter ge-installed heb ,heb ik die nu dd met powerdvd.
echter als ik een orginele dvd van phil collins erin gooi dan weer niks.
probeer ik windvd dan geen dd.tis iig een vooruitgang.
het zou mooi zijn als ik die dts nu aan de praat zou krijgen,dus als iemand nog idee-en heeft..graag..
Pagina: 1