Celeron 600 met de cC0 stepping ?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14687 Iemand al ervaring met het overklokken van die dingen? :?
Ik weet dat Eynstein ze nu binnen heeft.

en ik weet dat een Duron een veel betere oplossing is maar:
The only instance in which we recommend the cC0 Celeron is for users upgrading from specific setups. Primarily, those who might still be clinging to a BX/300A combo might find some use in the Celeron. Assuming your board meets the Celeron’s voltage demands, you could pop a cC0 into your current setup (no memory or board upgrade needed), and be able to run it at 900+ MHz with ease.
ik heb dan wel de C333 maar dat maakt niet veel uit.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Heb laatste een aantal PC shops gemaild betreffende de Cco stepping van de celly 633's een overzicht:

Space Promotion:

De laatste C2's 566 die wij hadden, waren met Cco core.

Met vriendelijke groet,

Pepijn
Space Promotion
www.space-promotion.nl

Hard-ware.nl

Neen, maximale stepping momenteel cB0.

DVC
Hallo,

Ik durf het niet te zeggen, het enige wat men mij kon vertellen was dat het een nieuwe zending was en dat ze er vanuit gingen dat het dus de nieuwste celerons zijn waar u om vraagd.
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

MVG

Ed de Vries (DVC Computers)

http://www.dvc-computers.nl/

Graficall
In the box product....
De doos geeft niets aan rond stepping of voltage.....
sorry.

m.vr.gr.,
Grafi-Call Computers

Montana Computers
Geachte heer,

De Intel Celeron 633 Mhz is een Boxed versie, dus ik kan u niet met zekerheid zeggen dat deze 1.7v is,
De tray celeron's zijn wel 1.7v ,

Vriendelijke Groeten,

Tony

Het is wel geen antwoord op je vraag maar geeft wel even weer dat er hier en daar al Cco steppings rond-dwalen. Dus de kans wordt met de dag groter dat je mensen tegenkomt die je wel wat meer info kunnen geven.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33
Ik heb de mijne (633mhz) besteld bij comptechworld, als het goed is is 'ie vandaag binnen.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Op maandag 11 december 2000 13:48 schreef vassago het volgende:
Ik heb de mijne (633mhz) besteld bij comptechworld, als het goed is is 'ie vandaag binnen.
laat even weten of ie 950 uit 'the box' haalt..

• hjs
  • Niet online
Ja, goed idee, Niet aan gedacht dat de 633 misschien ook wel goed te oc'en is :)

tot aan dat tweakers verhaal dacht ik alleen maar aan de c2-566 maar hoe sneller hoe beter op mijn oude BH6, en dan wil ik hem alleen maar op een fsb van 100 en hoger hoeft niet eens (geen ruimte voor extreme koelers, nou ja de Turbo wil ik ook wel aan zetten ;) )

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb al een tijdje een 633 (zal dus wel een cB0 zijn) en die doet perfect 950 met standaard hsf. hij post ook nog op 1045, maar dan kom ik windows niet in. 997 is niet echt stabiel.
een cC0 zal dus zeer waarschijnlijk wel 950 trekken..
laat ff weten als iemand er eentje binnen heeft hoe hard ie gaat..supergave dingetjes zeg!

• hjs
  • Niet online
En vassago is ie binnen? :?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ik heb als het goed is binnenkort een 633@950 van de Cbo stepping. Ben benieuwd of die Cco de ghz gaat halen..

• hjs
  • Niet online
En vassago is nu nog niet binnen? :?

Verwijderd

Alle celeron vanaf 600 mhz zijn van de nieuwe stepping ( core vergelijkbaar aan de coppermine alleen met 128 ipv 256)
De celeron 566 is/was verkrijgbaar in twee steppings.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Toch raar dat mijn Celly II 600 de stepping cB0 heeft dan...

edit:

Oh, wacht ff, epep, nu snap ik het! Je doelt op de coppermine core!. Nee daar gaat dit niet over :). Er zijn 2 verschillende wafers waarin de Celly II wordt gemaakt. Uit de nieuwere wafer, komen ook Celly 600's (en hoger), maar die hebben een iets kleinere core en lopen op een ander voltage. Dat zijn de steppings waarover het hier gaat. Die nieuwere stepping (cC0 stepping) moet beter te OC'en zijn dan de oude (cB0 stepping).

Verwijderd

Vassago?

• hjs
  • Niet online
Op maandag 11 december 2000 13:48 schreef vassago het volgende:
Deze *D

• hjs
  • Niet online
Niemand meer?

Iedereen ook met een AMD CPU tegenwoordig ;)

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik haal zonder enig probleem 896 mhz met mijn Cc0 566. Ik heb zelfs 1000mhz zien staan bij een boot, maar toen hing ie ook meteen (leek me stoer om ff te doen. Op 940 oid loopt ie vast met het opstarten van windows. 1 keer kwam ie net in windows aan. Ik wil het voltage verhogen maar dat lukt niet met de convertor. Daar reageert het mobo niet op. Het hoogste voltage wat ik kan gebruiken is 1.9V. Ik denk dat ie wel stabiel zouw zijn op 940 mits ik het voltage op een of andere manier omhoog krijg. Want nu heb ik nergens last van (Lees: een nachtje prime torture + koe + 3dmark 2000).

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb een cB0 633 en heb laatst ff een waterblokje in elkaar gezet. Helemaal niet super ofzo, heel klein pompje er nog bij, maar hij poste al op een FSB van 115...(weet ff niet meer hoeveel de processor dan was, maar dat gaat richting de 1.1 gigaherz)
celerons rock!
(ben nog steeds benieuwd naar de cC0 stepping..)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

ik heb een cC0 proc, wil niet hoger dan 930, op 2,05 volt. hioj kan wel op 966, maar dan doet ie een beetje raar, dan wordt ik uit 3dmark geflikkerd zonder enige melding oid. en hangt mijn pc ineens reageert ie niet meer op mijn muis. Muis doet het dan nog wel..........

systeem specs

Verwijderd

Heb een 633 cC0 draait prima op 9,5x103

/me loves celerons !!

Verwijderd

Ik dacht dat een cellie multiplier locked was:?:?

Verwijderd

Zijn ze ook, maar omdat een celeron een lagerebus snelheid heeft hebben ze een hogere multiplier nodig om hoge snelheden te halen

• hjs
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 07:48 schreef cyberbeast het volgende:
Ik dacht dat een cellie multiplier locked was:?:?
633/66.6 = 9.5 (de celerons lopen nog op een fsb van 66)

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
hoe zit het dan met die nieuwe celly 2? die zijn toch standaard met een fsb van 100mhz.

als dit zo is, dan is de cbo toch alleen maar makkelijker te oc-en, want dan kun je de bus snelheid gewoon omhoog gooien.

ik hoop dus dat ze de Cbo blijven maken want is veel makkelijker. weet iemand of deze nog gemaakt worden?

• worsie
henkjansen,

Nee, de Celly II heeft ook een fsb van 66mhz. De eerstvolgende Celly II, de 800, is de eerste die overgaat op een 100mhz fsb. Die komt in Nederland in Januari op de markt.

Het verschil tussen de cB0 en de cC0 is dat de cC0 een iets hoger voltage gebruikt en dat de kern ietsje kleiner is.

• henk jansen
en die 100FSB dan? hoe oc je die dan? lang niet zo makkelijk. en komt die 800 ook in een 66Mhz versie. is veel makelijker

• worsie
Nee, 800mhz komt er niet in een66mhz fsb variant.

De 66 mhz laten zich idd lekkerder overklokken, omdat het eigenlijk niets anders dan P III's zijn die niet aan de kwaliteitsnormen voldoen. Waar de Celly 800 vandaan komt weet ik nog niet. Het zou best wel eens PIII 1 Ghz afval kunnen zijn. Dan wordt het misschine toch nog wel :9.

Het mooie van de 800 is natuurlijk wel de 100mhz fsb. De fsb snelheid is echt heel erg belangrijk voor je snelheid. Een PIII 800 met 133mhz fsb (multiplier 6) is echt sneller dan een PIII 800 met 100 mhz fsb. De Celly's presteerden altijd waardeloos tegenover de concurrentie vanwege de lage fsb. die Celly 800 is dus lang zo slecht niet voor de grote massa, alhoewel hij misschien niet zo denderend over te klokken zal zijn :(

• henk jansen
maar wat is nou het voordeel van zo'n ding dan? heb zelf ook een 600 @ 855 en zie dus nog geen snelheids winst als de 800 met een 100FSB niet over te klokken is althans niet zo veel.

Verwijderd

Ach. misschien wil de celly 800/100 wel op een 133 mHz bus lopen...je weet het niet ;)

• henk jansen
maar dan moet je ook 133mhz geheugen hebben anders heeft dit weinig nut. zelfde als een ferrari rijden met de handrem erop.

• worsie
Tja,

Intel verkoopt die dingen ook niet om ze over te laten klokken. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de Celly 800 uitval is van de PIII 1000 EB. Die hebben de zelfde multiplier, en het kan eigenlijk nooit uitval zijn van de 100 mhz PIII's, want die zitten er te dicht bij qua kloksnelheden.

Een redelijke kans dus dat ie wel wat over te klokken is. Als de fsb de 120 haalt in de reviews ga ik er wel voor :) Dan is ie in kloksnelheid maar ietsje sneller dan wat ik heb, maar vanwege de hogere fsb zal ie zeker wel sneller zijn. En misschien kom ik nog wel wat verder met mijn peltier-opstelling (waterkoeling ligt nog op de tekentafel):7

Ja, 133 mhz geheugen zal je dan wel nodig hebben. 'T is nou eenmaal niet anders.

* worsie is blij dat ie al 133 mhz geheugen heeft :)

• henk jansen
wie zal deze celerons nog kopen dan als je ze niet zo makkelijk meer kunt over klokken, daarom waren ze zo populair.

ik vind het wel jammer ik wil best meer betalen voor een celly2 800 met 66mhz ipv een 100 wat maakt het nou uit dat je overclockt?

• worsie
Het aantal Celerons dat over wordt geklokt door hun gebruikers is in procenten uit te drukken, als het al geen promilen zijn. Niet iets waar Intel rekening mee houdt dus.

• henk jansen
dus de hoogste celly met een 66mhz bus is de 766mhz? zo ja koop ik die wel als laatse upgrade voor dit mainbordje en dan toch maar over op duron als het niet anders kan. want deze kun je toch wel oc-en?

• worsie
766 is de hoogste met 66 mhz bus ja. Kan je hem OC'en? Tuurlijk. Ik weet alleen niet tot hoe ver. Er staat er nog geen een in de www.overclockers.com CPU database.

Hoe hoger de multiplier, hoe lastiger over te klokken over het algemeen. En deze heeft een erg hoge multiplier (11.5, de hoogste die er is volgens mij).

• henk jansen
nou en als mijn bios het niet ondersteund effe een bios update halen. ik heb een abit be6-II die is wel leuk voor oc-en kan standaard tot 133mhz en per mhz overklokbaar. als je een goeie koeler hebt komt dit wel goed. met een beetje geluk moet je hem op 1.1 ghz kunnen laten draaien.

11.5 x 100 = 1.15ghz

maar in praktijk is iets minder vaak toch stabieler. en oc-database heb je minder aan asl tweakers onder elkaar. kan je nog eens wat aan vragen als het niet lukt heb ik bij de eerste oc ook gedaan. nu loopt de 600@855 als ik hem hoger laat lopen gaat hij windows niet meer in maar dat wil ik nog oplossen. weet je toevallig ook wat die 766 kost?

• hjs
  • Niet online
Zolang die grote pc-bouwers nog celerons in hun pc's stoppen (dell enzo) dan blijven de verkopen goed genoeg voor intel, en voor de mensen die dat soort pc's kopen is het goed nieuws die fsb van 100 mhz in de nieuwe celerons (dus vanaf 800). Voor Tweakers zal het wel iets minder goed nieuws zijn, zo goed als ze nu te oc'en zijn zal wel niet terug komen, hoewel, dat dachten we ook toen die celeron's er kwamen met l2 cache (de 300a die het allemaal op 450 deden) en daarna dachten we het weer (maar de 366 deed het prima op 550) en toen dachten we het bij de C2 (566@850). We wachten maar af, zal in ieder geval niet meer zo fijn zijn met een BX bordje, en als je toch aan een andere mobo moet dat ga ik persoonlijk voor de Duron+mobo

• worsie
Moet je ff kijken op Pricewatch. Hij is net geloof ik flink in prijs gedaalt, en in Januari komt er weer een prijsverlaging van Intel. Maar daar gaat wel weer een maand over heen voor je dat hier echt begint te merken.

Kan geen link geven, want ik kan Tweakers niet op op het moment. Krijg een time-out.

• henk jansen
dat word ook mijn volgende stap. duron schijnt wel makkelijk te oc-en

en daar komt bij dat ik door andere tweakers uitgekotst word omdat ik nog op celly draai>:)

we zien wel effe aan wat intel ons brengt want ik wil toch die 66 hebben maar ja als duron zoveel meer voordelen brengt kan het niet anders.

• worsie
Wij Celeronners steunen elkaar wel:)

Die AMD nozems moeten gewoon niet zo zeiken :P

• henk jansen
ik wist al dat die prijsverlaging in januari kwam. had ik al gelezen op tweakers. weet iemand toevallig of ze weer met de tweakers server bezig zijn want ik kan er ook niet op

• henk jansen
wat voor celly heb je dan een cco of cbo en wat zijn jou bios instellingen

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Juist, De wij als Cellys onder elkaar laten elkaar niet in de steek hoor!
Ook al verovert de Duron hierzo nog al wat terrein!!!!
Binnenkort ga ik ook een pelt + waterkoeling aanschaffuh!!! Kijken hoever ie boven de 1ghz uitkomt!! :):):):):)
Celly Rules!!!!

systeem specs

• worsie
cB0, zie ook onder.

Bij een Asus P2B-F valt niet zo bijster veel in te stellen in mijn bios :).
Geheugen loopt op CAS3, voltage 1.9V. fsb 103

• henk jansen
goh ik voel me hier weer helemaal thuis. kunnen we niet een eigen news posting krijgen "die hard celly's" of zo. als ik die snelheden zo zie loop ik met mijn 600@855 flink achter. dus moet nog effe knooien. ik heb een cbo en weet iemand nog een paar instellingen vooral wat stroom betreft want mijn bus wil nu niet hoger en ik heb het idee dat dit aan mijn voltage ligt wat kan iemand me aanbevelen

• henk jansen
hoe stel je het geheugen in op cas3? gewoon in de bios? ben nu op mijn werk en kan dit nu niet checken met thuis. heb hier trouwens een athlon maar blijf daarom het liefst op celly.

• worsie
CAS 3 stel je in in je bios ja. Maar dat wil je liever niet ;)

CAS heeft te maken met de acces-time van je geheugen. Daarin heb je CAS 3 en CAS 2. CAS 2 is sneller, en dus beter. Niet alle geheugenmodules kunnen op CAS2 draaien echter. Het is sterk afhankelijk van de kwaliteit en van de fsb-snleheid. Ik heb 2 64MB 100mhz DIMM's, en die kunnen dus niet op CAS2. Mijn 128MB 133mhz DIMM redt het wel op deze fsb, maar ik heb liever 256MB op CAS3 dan 128MB op CAS2.

• henk jansen
ik heb er 2 van 128 en 1 van 64MB maaar allen op 100Mhz staan deze dan ook op cas3?

• worsie
Geen flauw idee. Ik ben helaas niet helderziend ;)

Moet je in je bios zoeken. Je kan ze gewoon ff op CAS2 zetten en kijken of ze het doen. Zo niet dan krijg je allemaal vage errors en gaat het dus niet. Gewoon weer terugzetten dan. Hier kan je niks mee slopen.

edit:

Vaak is er namelijk ook een auto-functie, dan stelt ie zelf alles in.

• hjs
  • Niet online
ik heb mijn Celeron 600 binnen, en ip 1.75 volt loopt ie op 900 mhz en op 1.8 op 927 mhz (turbo aan op mijn Abit BH6).
Hoger zal wel niet lukken omdat de volgende stap op mijn bh6 een beetje groot is (weet niet eens precies wat de volgende fsb setting is :( )

cC0 stepping bij Eynstein vandaan met hun Coolermaster dp5-6h11 koeler zonder koelprut maar met de sticker die erop zit en een MSI converter (-> slot1)

Verwijderd

nou, voor het geld dat jullie een C600 halen haal ik een Duron 800 die de 1.2 GHz haalt..

dus lul nou niet.. die Celeron's zijn gewoon crippled P3's.. daarom kunnen ze zo snel...
maargoed... Celeron op 933 moet het nog afleggen tegen een duron 800@800 dus...

• hjs
  • Niet online
Ik weet het, maar dan moet je er ook nog een mobo van een paar honderd piek bij kopen en dat gaat me net ff te ver. en dan zal je zien dat mijn 235 watt voeding ook niet voldoet voor een AMD.

Dit was de goedkoopste oplossing voor een upgrade op mijn oude BH6.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

he batman, waar baseer jij je op?
die celerons zijn perfect voor mensen die nog een bx board oid hebben. Ik heb zelf een 633 die 1 ghz doet, en die is ook best wel snel.
Je moet een keer achter een pc gaan zitten met een 1 ghz celeron en een 1 ghz duron, en dan wat spelletjes spelen en wat office applicaties doen. Wedden dat je het verschil niet merkt?

als ik een nieuwe pc moest kopen dan ging ik natuurlijk ook wel voor amd...het is gewoon goedkoper en nog wat sneller ook ..maar als je dus wil upgraden met hetzelfde bord..

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:08
Zeg HJS, de volgende stap is 112mhz FSB, als je dat haalt, hoor je bij de 1 GHz-club (9x112=1008mhz) 8-)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• hjs
  • Niet online
Ik zal het een keer proberen met Softfsb, maar mijn voltage ga ik niet verder verhogen.

Maar ik weet bijna zeker dat het niks wordt, van 900 naar 927 moest ie al van 1.75 naar 1.8

Verwijderd

Mijn cBo Celeron 600 draait al lange tijd stabiel 9*103 MHz met 1.75 volt op een BH6 ;). Ik kom niet veel hoger, ook niet als ik het voltage omhoog gooi (ik heb niet hoger geprobeerd dan 1.85v). Ik vind het een prima upgrade van mijn Celly 333@560. Die draaide wel op 112 MHz, maar deze celly 2 dus niet :(.
Alles bij elkaar genomen ben ik zeer tevreden al ben ik wel een beetje jaloers op de AMD bezitters 8-)

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:08
HJS, je voltage kan makkelijk naar 1.9V. Er zijn mensen op dit forum die op 2.0+ zitten met hun Celly2

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• hjs
  • Niet online
Mhh, nou over een tijdje misschien, die 400 mhz extra vink al erg lekker.

Nu zit er tussen de koeler en de c2 gewoon dat stukie tape dat op de coolermaster zat, als ik eens wat artic silver heb kan ik het ook welles proberen. (Eynstein zou wat koelprut meesturen maar hij was het vergeten helaas)

Verwijderd

Ik heb nu een Celly 700 @ 10,5 x 83 = 875 Mhz (Spire MA-nogwat) De 100 Mhz FSB pakt hij jammer genoeg niet... :'(

Ik zou ook wel zo'n celly633 (950:)) cC0 willen... Waar verkopen ze die dingen eigenlijk en hoeveel kosten ze?

• hjs
  • Niet online
Bij eynstein in ieder geval niet, want Noud rade mij aan de 600 maar te doen omdat die cC0 was. Maar een 633 zal iets van 275 ofzo kosten. Hoop pc boeren zal je moeten uitleggen wat cC0 is als je belt om te vragen of ze die hebben >:)

Verwijderd

Ja, dat d8 ik al... Denk je dat het de moeite waard is? (heb nu een 700)

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op maandag 18 december 2000 09:32 schreef worsie het volgende:
Nee, 800mhz komt er niet in een66mhz fsb variant.

De 66 mhz laten zich idd lekkerder overklokken, omdat het eigenlijk niets anders dan P III's zijn die niet aan de kwaliteitsnormen voldoen. Waar de Celly 800 vandaan komt weet ik nog niet. Het zou best wel eens PIII 1 Ghz afval kunnen zijn. Dan wordt het misschine toch nog wel :9.

Het mooie van de 800 is natuurlijk wel de 100mhz fsb. De fsb snelheid is echt heel erg belangrijk voor je snelheid. Een PIII 800 met 133mhz fsb (multiplier 6) is echt sneller dan een PIII 800 met 100 mhz fsb. De Celly's presteerden altijd waardeloos tegenover de concurrentie vanwege de lage fsb. die Celly 800 is dus lang zo slecht niet voor de grote massa, alhoewel hij misschien niet zo denderend over te klokken zal zijn :(
de celleron is geen afval van een p3
Het verschil nu met de celleron 800
is het l2 cash en de fsb de p3 800 draait op 133
en de cell 800 op een fsb van 100
die dingen kun je ook wel goed overclocken
op 125 zetten
8x 125 = 1000

• hjs
  • Niet online
Tja, 300 piek voor nog geen 100 mhz :?

Verwijderd

mijn cele 600 (standaard voltage 1.7)
draait stabiel op 1000Mhz
heb al is geboot op 1.2Ghz
maar ik ben een schijter dus ik heb em ff terug op 1000 gezet toch een mooie winst van 400Mhz 8-)

Verwijderd

Ik heb een cel600,SL4pb(cc0, OEM) en heb 'm een paar dagen ingbrand op 600@1,95V. Ik krijg 'm korte tijd op 900@1.9V maar dan crashed hij, hij wordt denk ik te warm (rond de 48+graden). Ik heb nu een spire MA324-20. Zal een golden orb oid beter werken? De super orb zal niet passen ivm de beperkte ruimte tussen m'n slocket en dimms...
Pagina: 1