Toon posts:

[CF] DNS-less connection?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De hostingpartij van mijn opdrachtgever ondersteunt Cold Fusion. Ik gebruik een MS Acces database, maar ik ontdekte dat de relatie met de DB niet met een ODBC-koppeling gemaakt wordt, maar met een of andere ASP-code. Zie uitleg op de website van de hosting:

You can use a Microsoft Access database with your Windows hosting. Upload the database using FTP. Use the server.mappath function in ASP, in order to retrieve the full path to the Access database file. Example in ASP to build a connection string (if the Access database and ASP file are in the same folder):
code:
1
2
3
Set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MyConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; 
DBQ=" & Server.MapPath("sample.mdb") & ";"

Ook kreeg ik een link: http://www.haneng.com/lessons_20.asp als uitleg, maar ik snap er geen fluit van en hoop dat hier iemand weet wat nou de bedoeling is. Het lijkt erop dat ik in elke (ASP??? ik gebruik CF!!!) pagina een ingewikkelde code moet plaatsen zoals deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<HTML>
<BODY>
<%
Set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MdbFilePath = Server.MapPath("sample.mdb")
MyConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & MdbFilePath & ";"
SQL_query = "SELECT * FROM Friends"
Set RS = MyConn.Execute(SQL_query)
WHILE NOT RS.EOF
%>
<LI><%=RS("Name")%>: <A HREF="<%=RS("Link")%>">Homepage</A>
<%
RS.MoveNext
WEND
%>
</BODY>
</HTML>

(die stond op de site van www.haneng.com)

Wie kan mij helpen???

Verwijderd

Ik ga niet in op die code die er staat maar over het algemeen is het zo dat je die code om verbinding te maken met je database (dat lukt wel???) in een include file zet dus kun je met 1 regeltje code een connection tot stand brengen.... zoals je dus include bestanden véél vaker kunt gebruiken als er diverse onderdelen vaak voorkomen op je pagina (of pagina's)

code:
1
<!--#include file="conn/connJouwSite.asp" -->

BTW is het verstandig je DB in dezelfde map te zetten? Normaliter staat deze in een map ergens buiten de root van je site ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 23:24 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je connectionstring kan je in een variabele stoppen met application scope. Vervolgens roep je deze dan aan je in je code. Het includebestand is een variant op het herbruiken van code.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Hallo,

Ik heb juist het zelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden en zo ja kan je me die even doorsturen aub

een eventueel voorbeeld is zeker welkom

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:51:

Ik heb juist het zelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden
Ik heb de oplossing toch gepost?
Pagina: 1