Tweakers.net Best Buy VS Hardware.info PC Advies

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
Beste,

In beide advies-artikelen van Januari 2004 worden enkele systemen voorgesteld. Zeer interresant voor diegene (zoals ik dus) die op zoek is naar een nieuwe pc.

Waar ze bij tweakers allemaal gaan voor de AMD, gaan ze bij hardware.info voor Intel (m.u.v. het low-budget systeem).

Nu is mijn vraag dus: wie moet ik nou geloven? :?

- Ruud

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tweakers :P

Tja, wat denk je zelf dat beter is :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zaagmans schreef op 09 januari 2004 @ 18:11:
Nu is mijn vraag dus: wie moet ik nou geloven? :?
Jezelf. Vorm een eigen mening. Bedenk wat je zelf wilt en waar je jezelf het best bij voelt. (ie. sommige mensen hebben nou eenmaal een merken voorkeur)

Beide guides zijn goed (die van t.net het beste natuurlijk :p). Er is niet zoiets als de ideale algemene pc voor ieders wensen.

offtopic:
Gezien je naam mag je hier alleen op woensdag zijn. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 09-01-2004 18:15 ]

{signature}

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Intel vs P4 is lastig. P4 2800+ scoort het beste qua performance/geld. Maar ook amd's komen er zeer goed uit.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Voutloos
  • Niet online
sWORDs schreef op 09 januari 2004 @ 18:15:
Intel vs P4 is lastig. P4 2800+ scoort het beste qua performance/geld. Maar ook amd's komen er zeer goed uit.
offtopic:
Psstt... zoals je post nu is zit je merken door elkaar te halen...

{signature}

• Zaagmans
Ik begrijp dat ik zelf moet weten of ik nou AMD neem of Intel, maar het frappante is juist dat beide sites voor mid-range en high-end verschillen in keuze voor de CPU. Niet echt een steuntje in de rug voor diegene die nog zit te twijfelen..... O-)

- Ruud

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:15

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik denk dat je alles zowat door elkaar gooit, je bedoeld: Intel vs amd, en een P4 2800 HT presteerd beter dan een AMD 2800+... maar ja, voor prijs/kwaliteit zou ik naar AMD gaan, maar als je budget wat hoger ligt... naar pentium 4... maar dat is jouw keuze...

De Nederbelg !

• Voutloos
  • Niet online
Zaagmans schreef op 09 januari 2004 @ 18:18:
Ik begrijp dat ik zelf moet weten of ik nou AMD neem of Intel, maar het frappante is juist dat beide sites voor mid-range en high-end verschillen in keuze voor de CPU. Niet echt een steuntje in de rug voor diegene die nog zit te twijfelen..... O-)
Laten we zagen dat wij tweakers wat prijsbewuster zijn. :)

{signature}

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, je moet ook gewoon ZELF kiezen en niet een ander laten kiezen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Bij tweakers staat er een uitgebreid verhaal bij waarom er voor AMD gekozen wordt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Wat de videokaart betreft zou ik voor de Nvidia Radeon 5900 Pro gaan.... :+ ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij de Tweakers.net BBG zitten er links bij met reviews. Lees die even door, en trek je conclusies. De Opteron, die bij T.net werd gekozen voor de mid-range workstation, presteert in de ene applicatie beter, en in de andere applicatie slechter. Lees die reviews eens door en bekijk de banchmarks, zo kan je zien of het beter is te kiezen voor een andere processor. Dit is bij bijna elke vergelijking het geval, en bijna bij elke vergelijking kom je er zo uit.

Wel moet ik mede delen dat de Dual processor wereld anders in elkaar steekt dan de uniprocessor wereld. Misschien is het ook handig dit door te nemen: PMG FAQ - SMP FAQ.

Nog succes met je keuze. :)

Verwijderd

eightValve schreef op 09 januari 2004 @ 18:21:

Wat de videokaart betreft zou ik voor de Nvidia Radeon 5900 Pro gaan.... :+ ;)
Amd P4EE 2600+ 2,4ghz Thoroughbred C + HT 800FSB 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 18:25 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Als je naar de echte performance kijkt, zonder overclocken en andere geintjes :) is de AMD 64 de snelste processor. De buyguide geeft ook steeds reviews onderaan het advies, op basis daarvan is het advies ook ontstaan.

Als je voor het topmodel gaat, is de Amd het snelste, heb je iets minder te besteden, minder dan voor een Athlon 64 model. Dan zou ik toch echt gaan voor de P4 :) Aangezien deze reeks sneller is dan de barton athlons.

JayGTeam (213177)

• Zaagmans
JvS schreef op 09 januari 2004 @ 18:20:
Nee, je moet ook gewoon ZELF kiezen en niet een ander laten kiezen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Bij tweakers staat er een uitgebreid verhaal bij waarom er voor AMD gekozen wordt...
ZELF kiezen doe je niet zomaar vanuit het niets. Je bent misschien vanuit het verleden bevooroordeeld over bepaalde merken, maar uiteindelijk ben je redelijk beïnvloedbaar als je je keuze nog niet hebt gemaakt, vooral in een onzekere situatie.

Daarom probeer je als 'onzekere' consument wat te polsen bij mensen/websites wat nou als goed wordt ervaren. Als 2 goed aangeschreven sites totaal andere aanbevelingen geven wordt het er natuurlijk niet makkelijker op.

Oef..... :9

- Ruud

• Voutloos
  • Niet online
Zaagmans schreef op 09 januari 2004 @ 18:25:
[...]

ZELF kiezen doe je niet zomaar vanuit het niets. Je bent misschien vanuit het verleden bevooroordeeld over bepaalde merken, maar uiteindelijk ben je redelijk beïnvloedbaar als je je keuze nog niet hebt gemaakt, vooral in een onzekere situatie.

Daarom probeer je als 'onzekere' consument wat te polsen bij mensen/websites wat nou als goed wordt ervaren. Als 2 goed aangeschreven sites totaal andere aanbevelingen geven wordt het er natuurlijk niet makkelijker op.

Oef..... :9
En daarom moet je die linkjes dus volgen en zien waar de mening van zulke reviewers op gebaseerd is. B)
Lezen is het antwoord. Niet puur kijken naar de uitslag, maar ook kijken naar de beargumentatie en dan bekijken of je je daarin kan vinden.

{signature}

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:25:
[...]

Amd P4EE 2600+ 2,4ghz Thoroughbred C + HT 800FSB 8)7
maar wel dan een 16 klepper..... :+

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
Bij Hardwareinfo lopen niet de snuggersten rond. Ze plukken daar alles zomaar uit de lucht.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Stewie!
  • Laatst online: 12:20

Stewie!

Keen must die!

Breepee schreef op 09 januari 2004 @ 18:28:
Bij Hardwareinfo lopen niet de snuggersten rond. Ze plukken daar alles zomaar uit de lucht.
:? Explain :/

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Voutloos
  • Niet online
Breepee schreef op 09 januari 2004 @ 18:28:
Kijk als die mening voorvloeit op jouw beoordeling dat hun argumentatie niet goed is, dan heb je gelijk. Klaar. (Maar het blijft nog steeds jouw mening en geen feit)

offtopic:
Laten we stoppen met grapjes maken over merken. Ik zei het meteen al subtiel en zoal jullie het doen gaat het meer richting lachen om iemand.

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 09-01-2004 18:31 ]

{signature}

• Brent
  • Laatst online: 11:52
Neem bijvoorbeeld deze review er eens bij: http://www.hardware.info/reviews.php?id=174&page=11

Geluidskaarten test. Echter, er wordt geen woord vuil gemaakt aan de geluidkwaliteit (ruis of vervorming), het gaat enkel over de looks en de extra's. Over het geluid wordt enkel gezegd dat er geen slechte tussen zitten.

Of deze: http://www.hardware.info/reviews.php?id=445&page=5

Ze draaien wat benches, ze rekenen wat percentages uit en kijken welke kaarten de leukste spellen erbij heeft zitten. Over bijvoorbeeld 2D filter kwaliteit niets te bekennen.

Nog eentje: http://www.hardware.info/reviews.php?id=393&page=4

Als hoogtepunt wordt het alom bekende fenomeen van contrast verschil bij TFT's behandeld. Verder de gebruikelijke tabelletjes en kattebelletjes. Als ik dat eens vergelijk met een TFT met ome Tom, die er beeldscanners bijhaalt om een hele 3D grafiek in elkaar te draaien over hoe het zit met de kleurenkwaliteit doet dit allemaal erg armoedig aan.

Allemaal heel aardig dat ze dat doen, maar het is niets wat ik zelf niet had kunnen schrijven met de specs bijdehand. Als ik dat vergelijk met de grote jongens, komt het allemaal wel heel erg amateuristisch over. Veel vertrouwen in zo'n best-buy heb ik dan ook niet, want het lijkt gewoon dat ze die hardware hebben gekozen, omdat ze toch iets moesten kiezen.
Voutloos schreef op 09 januari 2004 @ 18:31:
[...]

Kijk als die mening voorvloeit op jouw beoordeling dat hun argumentatie niet goed is, dan heb je gelijk. Klaar. (Maar het blijft nog steeds jouw mening en geen feit)

offtopic:
Laten we stoppen met grapjes maken over merken. Ik zei het meteen al subtiel en zoal jullie het doen gaat het meer richting lachen om iemand.
Ok, maar feitelijk blijven ze nog steeds oppervlakkig, en daar wil je de aanschaf van een nieuwe PC niet volledig op baseren dunkt me. Daarbij leidt ik af uit de diepgang van het nieuws en de typen nieuws dat het team van Tweakers.net meer kennis van zaken heeft en meer in de stof zit, dan de lui van hardwareinfo.

[ Voor 6% gewijzigd door Brent op 09-01-2004 18:57 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ik denk dat het feit dat ze bij Hardware.info voor Intel kiezen te maken heeft met het feit dat Intel marktleider is en veel mensen AMD nog steeds als een budget merk zien. Dit zal vast ook te maken hebben met de verschillende soorten bezoekers die zowel Tweakers.net als Hardware.info hebben.

Wat natuurlijk ook zo is dat de echte 'tweakertjes' die-hard AMD fan zijn, de prijs/kwaliteit verhouden van AMD beter is en wellicht kan het ook mee spelen dat AMD tweakers.net serverpark sponsort maar dat laatste is natuurlijk uit de lucht gegrepen.

• Zaagmans
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:55:
....

Wat natuurlijk ook zo is dat de echte 'tweakertjes' die-hard AMD fan zijn, de prijs/kwaliteit verhouden van AMD beter is en wellicht kan het ook mee spelen dat AMD tweakers.net serverpark sponsort maar dat laatste is natuurlijk uit de lucht gegrepen.
Dat laatste speelde in mijn gedachte ook mee... O-)

- Ruud

Verwijderd

eerlijk gezegd vind ik die guides van tweakers.net niet echt goed, een beetje tweaker die negeert die hele guide gewoon en gaat zelf researchen naar producten wat bij hem/haar past.

Ik vind zoiets zoals ze op Anandtech hebben veel beter die Price Guides maar ja dat is mijn mening.

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 15:23
*KNIP*

check je mail..

[ Voor 94% gewijzigd door Pollewob op 09-01-2004 19:49 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 19:09:
eerlijk gezegd vind ik die guides van tweakers.net niet echt goed, een beetje tweaker die negeert die hele guide gewoon en gaat zelf researchen naar producten wat bij hem/haar past.

Ik vind zoiets zoals ze op Anandtech hebben veel beter die Price Guides maar ja dat is mijn mening.
Een beetje tweaker gaat zelf researchen volgens jou, maar waarom zeg je dan dat de guides van Anandtech dan beter zijn? Die gebruik je dan toch ook niet als tweaker zijnde?

Je post is sowieso een beetje ongegrond, aangezien je niet eens uitlegt waarom je van mening bent dat die van T.net niet goed zijn en die van Anandtech wel :)
Neem nog even een pilletje? Of koop een nieuw toetsenbord, bij deze blijft je caps-lock hangen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 09-01-2004 19:20 ]

The devil is in the details.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik vond het een beetje jammer dat het mobo van de high-end game pc, een msi is en dan nog wel gebaseerd op een review van THG. (Het is overigens een wonder dat Asus daar niet als beste uit kwam dan). Dit aangezien THG heel sponsor minded is en vrijwel anti-AMD...

Edit: Sneller typen of minder snel denken 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Vincentio op 09-01-2004 19:24 ]

Verwijderd

December schreef op 09 januari 2004 @ 19:19:
[...]
Een beetje tweaker gaat zelf researchen volgens jou, maar waarom zeg je dan dat de guides van Anandtech dan beter zijn? Die gebruik je dan toch ook niet als tweaker zijnde?

Je post is sowieso een beetje ongegrond, aangezien je niet eens uitlegt waarom je van mening bent dat die van T.net niet goed zijn en die van Anandtech wel :)
Blijkbaar heb jij die guides van anandtech niet gezien, aangezien ze per hardware component advies geven wat in hun ogen de beste koop is. Ook krijg je daar een realtime pricing lijst erbij, erg handig.

Waarom T.net niet goed is, nou hun High end systeem behandelen ze als een budget systeem. IMO high end dan kijk je niet te veel naar geld, dat doe je bij low-end(budget) dus er zit al geen logica in.
Ook basseerd T.net zijn/haar beslissingen van hardware componenten op reviews van anderen, ja vind ik een beetje gaar gewoon...

imo waar je veel aan hebt zijn forums, reviews etc. guides vind ik echt nutteloos :)
Maar ja i guess de gemiddelde consument }:O zal wel blij zijn met T.net guide

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:57 ]

Pagina: 1