vraagje... Ik zit nu te spelen met OpenVPN op Solaris/SunOS 5.8, sparc arch.
Heb net tun en openvpn gecompiled. Nu probeer ik het volgende:
Een paar mogelijkheden:
• OpenVPN is verkeerd geconfigureerd, voor ander OS.
Volgens config.h, regel 375 is ie toch echt voor Solaris geconfigureerd. En ook ./openvpn geeft weer dat openvpn voor solaris gecompiled is.
• OpenVPN gebruikt het verkeerde path?
Volgens tun.c, regel 979 is /dev/tun voor Solaris okay
• De node moet nog aangemaakt worden
Volgens de README bij de tun source, regel 60 gebeurt alles automatisch onder Solaris. Dit blijkt ook behoorliijk waar, want ik hoef niet eens meer de boot scripts aan te passen om de driver te laden.
• Devfs heeft een probleem
En daar hebben we waarschijnlijk wat. Ik krijg deze melding:
Dus de driver is geladen, maar de node wordt niet (goed) aangemaakt? De enige pagina die ik hierover kan vinden, is in het japans
Heeft er nog iemand suggesties? TIA
Ik moet bekennen dat ik niet zo bekend ben met Solaris, maar des te meer met Linux.
Heb net tun en openvpn gecompiled. Nu probeer ik het volgende:
code:
/dev/tun bestaat dus niet. En voor tap geldt hetzelfde. Waarom?1
2
3
4
5
| sun1:/root/openvpn-1.5.0# ./openvpn --dev tun Fri Jan 9 16:37:26 2004 0: OpenVPN 1.5.0 sparc-sun-solaris2.8 [SSL] built on Jan 8 2004 Fri Jan 9 16:37:26 2004 1: ******* WARNING *******: all encryption and authentication [...] Fri Jan 9 16:37:26 2004 2: Can't open /dev/tun: No such file or directory (errno=2) Fri Jan 9 16:37:26 2004 3: Exiting |
Een paar mogelijkheden:
• OpenVPN is verkeerd geconfigureerd, voor ander OS.
Volgens config.h, regel 375 is ie toch echt voor Solaris geconfigureerd. En ook ./openvpn geeft weer dat openvpn voor solaris gecompiled is.
• OpenVPN gebruikt het verkeerde path?
Volgens tun.c, regel 979 is /dev/tun voor Solaris okay
• De node moet nog aangemaakt worden
Volgens de README bij de tun source, regel 60 gebeurt alles automatisch onder Solaris. Dit blijkt ook behoorliijk waar, want ik hoef niet eens meer de boot scripts aan te passen om de driver te laden.
• Devfs heeft een probleem
En daar hebben we waarschijnlijk wat. Ik krijg deze melding:
code:
1
2
3
4
| sun1:/root/openvpn-1.50.# /usr/sbin/rem_drv tun sun1:/root/openvpn-1.50.# /usr/sbin/add_drv tun devfsadm: driver failed to attach: tun Warning: Driver (tun) successfully added to system but failed to attach |
Dus de driver is geladen, maar de node wordt niet (goed) aangemaakt? De enige pagina die ik hierover kan vinden, is in het japans
Heeft er nog iemand suggesties? TIA
Ik moet bekennen dat ik niet zo bekend ben met Solaris, maar des te meer met Linux.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 18:07 . Reden: enter te weinig ]