Toon posts:

Map op HD niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
K heb een map op me D-schijf staan die ik met geen mogenlijkheid kan verwijderen.
Me OS staat op de C-schijf en is win XP pro(up to date)
K ben erachter gekomen via NFTSDOS dat in de map een map genaamd: sp2 zit waar op zijn beurt ook weer bestanden en een andere map in staan.

hier de structuur van de mappen:
sp2 -> spmsg.dll
spuninst.exe
update -> eula.txt
spcustom.dll
update.exe

In windows geeft ie "niet toegankelijk, toegang geweigerd" of "controleer of de harde schijf vol is of tegen schrijven.........." aan.

De bestanden zijn niet terug te vinden in windows en ook niet in gebruik door windows(taakbeheer)

Via de search kwam ik erachter dat het nog wel eens te doen was via dos-promped maar dat was vergeefs.
Ook Partition magic 8 werkte niet, ook toegang geweigerd.
Zelfs via DOS, dus niet in windows, geeft me pc aan dat de map niet toegankelijk is.
K denk dat de map van een windows update afkomstig is(service pack 2 ofzo), daar suggereerd de naam ook naar.
K heb geen ruimte op een andere HD om me content op een andere HD te zetten, tis namelijk een 120GB en me andere HD's zijn niet groter dan 20.
Formateren is dus ook geen optie omdat op deze schijf al me school en media spullen staan, op cd zetten is teveel werk en veel bestanden passen niet eens op een CD.
Heeft iemand een idee om deze map weg te krijgen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

rechtermuis, take ownership.

En hier: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_d.htm#del

Of Google [google=can't delete ntfs folder]

[ Voor 73% gewijzigd door Microkid op 09-01-2004 18:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link maar het is niet lekker gegaan en nu is alles gewist.(behalve die ene map zelfs)
K heb CMD geopend, "RD /s D:" gedaan en nu is heel me schijf leeg behalve die map, hoe krijg ik alles terug?
Duidelijke uitleg graag want ik heb nu echt een gigantisch probleem nu alles eraf is.(werk en school).
P.S. CMD heb ik nog niet afgesloten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:20:
Bedankt voor de link maar het is niet lekker gegaan en nu is alles gewist.(behalve die ene map zelfs)
K heb CMD geopend, "RD /s D:" gedaan en nu is heel me schijf leeg behalve die map, hoe krijg ik alles terug?
Duidelijke uitleg graag want ik heb nu echt een gigantisch probleem nu alles eraf is.(werk en school).
P.S. CMD heb ik nog niet afgesloten.
Niet zo slim om geen backup te maken dan ...

Er zijn wel disk recovery tooltjes. zoals Google je ook kan vertellen : [google=lost data recovery ntfs]

Welke heb je zelf al geprobeerd ? En waar gaat het dan fout ? Zou in ieder geval absoluut niet gaan rommelen met nieuwe mappen maken/dingen naar de schijf kopieren enz.

De duidelijke uitleg die je in deze post van ons wenst, is wederzijds gewenst ;) Ook een beetje meer eigen initiatief zou imho best mogen ;)

Heet de hoofdmap toevallig '$ntservicepackuninstall$' ? Zoja, sp2 is momenteel een beta voor developers en geselecteerde testers met een verplichte rollback optie bij het installeren, aangezien het als een 180-day trial wordt gedistribueerd.Zou zomaar kunnen dat de bestanden door Windows beschermd worden om deze reden.

Zie voor meer info over Service Pack 2 het lopende topic : [XP] Service pack 2, de Beta[

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 09-01-2004 18:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:32

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je ook wel eerst gekeken wat 'RD /s d:' doet :? |:(

Hier kan je iig tools vinden voor datarecovery: OM FAQ / Beleid

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
nee k wist niet dat dat me hele harde schijf zou wissen binnen 2 seconden. maar is er geen manier via DOS promped( net zoals ctrl + z) in windows?
K heb wel wat undelete progjes gevonden maar daarmee kun je alleen bestanden die kleiner zijn dan 64 Kb terug krijgen en bijna alles is een stuk groter.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:35:
nee k wist niet dat dat me hele harde schijf zou wissen binnen 2 seconden. maar is er geen manier via DOS promped( net zoals ctrl + z) in windows?
K heb wel wat undelete progjes gevonden maar daarmee kun je alleen bestanden die kleiner zijn dan 64 Kb terug krijgen en bijna alles is een stuk groter.
Tsja ... data recovery tooltjs zijn over het algemeen niet gratis.... Daarom zal je inderdaad tegen dit soort beperkingen aan lopen .. Ik had er eentje van Winternals geloof ik gratis was .

[edit] Systernals utilities

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 09-01-2004 18:52 . Reden: link geadd ]

Mijn spoorwegfotografie

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:30

ThaHandy

Discovery Channel

hey,
zoiets heb ik ook

E = 120GB ntfs partitie
alles kan ik doen in die map maar DIE map zelf kan ik niet deleten :? (ISO game :X )
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/foutt1.jpg
tab blad "beveiliging" is er niet bij :?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/foutt2.jpg

een nieuwe install van windows mocht niet baten :|

HD is verders tiptop in oorde, geen fouten oid

[ Voor 31% gewijzigd door ThaHandy op 09-01-2004 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
K heb me schijf toch maar geformateerd en me backup van 600MB gebruikt, van 100GB nterug naar nog geen eens 1GB.
Maar die map was echt met geen mogenlijkheid te verwijderen, alleen formateren hielp.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Rollback van het service pack geprobeerd en daarna geprobeerd ? De locatie van de uninstall map kan je aangeven bij installatie van de beta.

Mijn spoorwegfotografie

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 17:23
ThaHandy schreef op 09 januari 2004 @ 18:53:
hey,
zoiets heb ik ook

E = 120GB ntfs partitie
alles kan ik doen in die map maar DIE map zelf kan ik niet deleten :? (ISO game :X )
[afbeelding]
tab blad "beveiliging" is er niet bij :?

[afbeelding]

een nieuwe install van windows mocht niet baten :|

HD is verders tiptop in oorde, geen fouten oid
Sorry voor de kick, maar aangezien ik exact hetzelfde probleem heb leek het me overbodig een nieuw topic te maken.

Ik heb dit dus ook, ik heb een directory die ik niet kan verwijderen. Ik heb niet eens het gezeur met de rechten...hij kan simpelweg de map niet vinden als ik em wil deleten :/ Ik krijg een mededeling "Data error <cyclic redundancy check>." als ik via CMD hem probeer te deleten. Verwijderen via Verkenner resulteert in een niet reagerde Verkenner. Zelfs alleen al het aanklikken van het mapje duurt 30 sec ofzo voordat hij daadwerkelijk geselecteerd is.

Via norton antivirus kwam ik erachter dat in het mapje een Trojan Horse zat...heb die dus in quarintine geplaatst, en daarna ook uit de quarintine deleted. Het hele mapje is nu leeg (0 kb) maar kan hem nog steeds niet verwijderen. Ook via win2k (dual-boot) heb ik hetzelfde en ook na verse installatie winXP.

Wie kan mij helpen?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Open eens een command prompt, ga naar d: en doe een DIR /X
Je krijgt dan de MS-DOS namen te zien. Indien de naam daar anders weergegeven is, kun je eens proberen om de directory met die MS-DOS naam te verwijderen.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Opstarten vanaf een ander medium (bv. CDRom), dan houdt windows niks vast. Liefst vanuit de commandline proberen te verwijderen.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
en doe eens een keertje scandisk eroverheen gooien..... want volgens mij had je dat nog niet gedaan...

"Data error <cyclic redundancy check>." is de nette vertaling van

Kan gewoon dat bestand niet lezen... zoek het uit :P

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Mijn visie:
Je kan die map waarschijnlijk niet wissen omdat deze door een proces nog in gebruik is. Ik heb windows er meerdere keren op betrapt dattie bij het sluiten van een proces de map nog in gebruik laat (terwijl alle bestanden daarin verwijderd zijn). Je kunt dit eventueel met de processviewer van sysinternals controleren en de beruchte HANDLE sluiten.

Je kunt eventueel nog proberen bestanden terug te vinden met dit programma:
Testdisk van CG Security
Kheb geen flauw idee of het werkt en je moet best computer-kundig zijn om het te gebruiken, maar het kan maar genoemd zijn.

(ook een heel goed data-recover programma is EasyRecovery, maar die's niet gratis)
iig Suc6

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 17:23
thnx voor de tips. Heb het probleem ondertussen opgelost :) Ik ben idd eens verder gaan zoeken op die foutmelding en ben aan de hand van wat ik toen las eens schijfcontrole gaan doen. Dit kon hij niet helemaal afmaken en werd er gevraagd of het "gescheduled" moet worden bij de volgende boot.

Heb ik dus maar gedaan, dat deed ie in dat blauwe schermpje voordat je in windows komt. Uiteindelijk had ie een paar bad files gevonden ofzoiets. Toen ik weer in windows kwam was het mapje (die ik eerst met geen mogelijkheid weg kon krijgen) weg, en een nieuwe hidden directory "found001" erbij.

In dat mapje zat dus de inhoud van wat er eerst inzat (powerstrip ;)). Toen weer schijfcontrole gedaan maar kon hem toen nog steeds niet afmaken. Toen ook aangevinkt dat ie het schijfoppervlak moest gaan scannen, en dit moest ie weer in dat blauwe scherm doen.

Na een half uurtje rommelen had ie geloof ik een paar bad clusters gevonden. De log was binnen 2 seconden weg en ik zat net ff tv te kijken dus kon eigenlijk net niet zien wat ie nou precies gedaan had :/ Anyways; problem solved, case closed :7

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Pagina: 1