HHC-L61 Heatpipe koelt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gegroet mede tweakers.

Ik heb pas geleden een HHC-L61 koeler gekocht van Coolermaster om mijn lieve processortje te koelen. Het gaat hier om een 1800+. Ik heb hem geinstalleerd volgens de handleiding op de website (met koelpasta).

Als mijn pc een tijdje idle draait word mijn processor rustig rond de 60%. Dit was met mijn oude standaard koeler zelfs nog minder...

Wat doe ik fout??

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Mishmash schreef op 09 januari 2004 @ 17:06:
Gegroet mede tweakers.

Ik heb pas geleden een HHC-L61 koeler gekocht van Coolermaster om mijn lieve processortje te koelen. Het gaat hier om een 1800+. Ik heb hem geinstalleerd volgens de handleiding op de website (met koelpasta).

Als mijn pc een tijdje idle draait word mijn processor rustig rond de 60%. Dit was met mijn oude standaard koeler zelfs nog minder...

Wat doe ik fout??
En hoppa, daar komt het standaardlijstje weer :(
• Te veel/te weinig koelpasta?
• Koeler verkeerd om?
• Goede druk op de core?
• Airflow?
• Welk programma gebruikt? Of is het via het BIOS?
• BIOS update?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als eerste:
De HHC-L61 koeler is er vooral om stil te zijn en niet voor de warmte...

Verder:
Heb je de koeler goed om gemonteerd?? Kan je controleren door te voelen of je Heat-sink warm wordt of niet...
Heb je soms teveel koelpasta gebruikt? Je moet echt maar een heel klein beetje gebruiken. Een druppel is meestal al teveel...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Mishmash
Ok komt ie:

- Voldoende koelpasta, niet teveel.
- Koeler zit goed om erop
- Hoe kan je de druk meten op de core? Ik heb hem met de clip die erbij zat vastgezet op m'n socket. Zou toch goed moeten zijn...
- airflow is goed. Kast staat nu zelfs open.
- meting gaat via bios. Kan niet verkeerde bios versie zijn want als ik ga gamen gaat ie ook haperen e.d.

Heatsink word ook goed warm ja. Ik heb een kleine druppel koelpasta gebruikt en de koelpasta voorzichtig over de core verspreidt.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Mishmash schreef op 09 januari 2004 @ 17:13:
Ok komt ie:

- Voldoende koelpasta, niet teveel.
- Koeler zit goed om erop
- Hoe kan je de druk meten op de core? Ik heb hem met de clip die erbij zat vastgezet op m'n socket. Zou toch goed moeten zijn...
- airflow is goed. Kast staat nu zelfs open.
- meting gaat via bios. Kan niet verkeerde bios versie zijn want als ik ga gamen gaat ie ook haperen e.d.

Heatsink word ook goed warm ja. Ik heb een kleine druppel koelpasta gebruikt en de koelpasta voorzichtig over de core verspreidt.
Als je kast openstaat heb je nauwelijks airflow hoor :) :D

Maar zoals hierboven al gezegd werd, niet echte topkoeler. En als je toch betere koelresultaten wilt moet je gewoon een andere koeler aanschaffen, of er een andere fan opschroeven. Anders moet je de temps gewoon accepteren, want je hebt alles goed in orde (airflow, koelpaste etc.)

Enneh, als je niet gaat oc'en is 60 graden best te doen hoor :)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
Dat ding is gemaakt om stil te zijn :+ Als je 'n goede temp wil moet je HCC-001 pakken bijv. die heb ik gehad, en koelt veel beter, maakt wel wat meer herrie mja het is het een of het ander he....

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22
Hij is gemaakt om stil te zijn maar waaro houd dat ding mijn xp2100 dan op 40 graden? :P maar je post er geen temperatuur bij dus dan weten w niet of hij goed koelt. Maar zoals al is gezegd hij is niet gemaakt om te overklokken ofzo maar puurom de stilte. (daarom heb ik er ook 2 :P)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

maar je post er geen temperatuur bij dus dan weten w niet of hij goed koelt.
lol hij bedoelt natuurlijk 60 graden ipv 60% 8)7 wel goed lezen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 17:27 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Webgnome schreef op 09 januari 2004 @ 17:25:
Hij is gemaakt om stil te zijn maar waaro houd dat ding mijn xp2100 dan op 40 graden? :P maar je post er geen temperatuur bij dus dan weten w niet of hij goed koelt. Maar zoals al is gezegd hij is niet gemaakt om te overklokken ofzo maar puurom de stilte. (daarom heb ik er ook 2 :P)
Leren lezen is misschien erg handig. Als je even beter kijkt zul je zien dat zijn proc 60C wordt. Ja ik zie ook dat er 60% staat maar hij bedoelt 60C als je beetje logisch nadenkt en ook de reacies van de anderen hier door leest.

Dat jou 2100+ 40C wordt kan ook aan de core liggen. Hij heeft niet gezegd wat voor core hij heeft. Jij hebt waarschijnlijk een Tbred. Als ik zo naar de temp kijk denk ik dat hij een Palomino heeft. En die worden warmer.

Dus de vraag wat voor core heb je??

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mishmash
Tbred coretje. En ja het moet idd 60C zijn ipv 60%... Foutje :)

Ik heb al naar m'n volts gekeken maar die staan volgens mij goed. Welke voltages moet ik hebben?

Verwijderd

Mishmash schreef op 09 januari 2004 @ 19:01:
Tbred coretje. En ja het moet idd 60C zijn ipv 60%... Foutje :)

Ik heb al naar m'n volts gekeken maar die staan volgens mij goed. Welke voltages moet ik hebben?
lol, ze staan goed, maar je weet niet hoe hoog ze moeten 8)7

Het ligt eraan wat je OPN is. Daar staat het in. Maar probeer eerst eens 1,50V ofzo, als ie dan onstabiel is, ga dan naar 1,55V of 1,60V. :)

• Mishmash
Ik zei ik denk dat ze goed staan omdat ik er zelf nie aangekomen ben :)

Verwijderd

Je kan natuurlijk altijd die fan vervangen voor een model met wat meer CFM.

Bijvoorbeeld:
- Papst 3412 NGMV + 92>60 trechter
- Papst 8412 N/2G + 80>60 trechter

Maar een 1800+ die niet is overgeklokt zou in een kast met voldoende airflow niet boven de 50'C moeten uitkomen. Althans, dat is mijn ervaring met dezelfde koelvoet icm een 2000+ en 2600+ (maar dat zijn ook andere cores).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 19:17 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zolang je pc stabiel is is er weinig aan de hand, dit soort vragen van "te warm?" komt vaak zat in PMG voorbij ook, gebruik maar eens de search op "processor te heet" enzovoort :P. Zolang je zeker weet dat je koeler goed is geinstalleerd èn je pc is stabiel, is er weinig om je over druk te maken. Aangezien je wel zegt dat er hangups komen, is het een idee om wat aan je airflow te doen, of zoals eerder gemeld is, een betere koeler te kopen. Want er vallen idd van die koeler geen mega-prestaties te verwachten.

Deze gaat verder dicht omdat de standaard tips voor goed koelen prima te vinden zijn met de search, en je de keuze voor een nieuwe koeler zelf zal moeten maken. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.