WLAN opzetten

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren mijn router (Zyxel 650H-31) WLAN enabled gemaakt door er een ZyAir B-100 kaartje in te steken. Ik heb daarnaast ook een nieuwe laptop (HP Compaq nc6000) die ook WLAN enabled is.

Ik snap nog weinig van alle instellingen en naar mijn inzicht zou alles helemaal open moeten staan (WEP etc staat uit). Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een verbinding tot stand te brengen zelfs als ik met mijn laptop naast mijn router ga zitten.
Ondertussen is mijn desktop gewoon ouderwets nog steeds verbonden met de router via UTP. Hiermee kan ik de instellingen regelen.

Ik wil dus graag weten welke instellingen ik waar moet ingeven om het mogelijk te maken om te internetten zonder draadjes!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Deze mag dicht. Er zat op mijn laptop een hardware switch voor mijn WLAN (en bluetooth) adapter. Toen ik die aanzette was het meteen prijs!

Verwijderd

Ehh, ik zou je wel willen adviseren, niet alles helemaal open te zetten, anders kan namelijk iedereen bij jou in de buurt, fijn van jouw internetverbinding + openstaande shares genieten. Weet niet of dat de bedoeling is?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou , zoals bovenstaand al gezegd, idd MAC-control aanzetten, en ook eventueel WEP. Je kan ook nog je SSID verbergen, weet niet of jij die optie hebt. In die van mij, de Draytek 2500WE, wel.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb die opties wel. Ik gebruik nu WEP 128-bits dat MAC-control kan wel maar moet ik nog even uitzoeken! Ik was allang blij dat ze elkaar zagen en toen was het echt zo gepiept!