[ASP.NET] Postcode expressie

Pagina: 1
Acties:

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:25

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om via een (requiredfield)validator in asp.net te controleren of er, volgens een juist nederlands formaat, een postcode is ingevoerd.
De postcode moet dus iets zijn als bv. 2222 GB.

Ik heb al in GOT gezocht, gegoogled en vele andere site's bekeken maar ik stuit alleen maar op engelse of amerikaanse expressies of expressies in andere talen. Kan iemand me hiermee helpen? _/-\o_

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

verkeerd topic

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 17:07 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Beter zoeken; staat hij echt tussen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Excuus, het loopt al aan het einde van de week en dan willen de prestaties nog wel eens achteruit gaan ;) Thanx

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Verwijderd

code:
1
^[0-9]{4}\s{0,1}[a-zA-Z]{2}$

De postcode die ik daar vind, lijkt me niet volmaakt. Als de gebruiker als eerste karakter een 0 ingeeft (bijv. 0111 BB), wordt deze goedgekeurd. Naar mijn weten is dit geen geldige Nederlandse postcode.

code:
1
^[1-9]{1}[0-9]{3}\s{0,1}[a-zA-Z]{2}$

Deze lijkt me dan beter.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Dat lijkt me ook, ik ben nog nooit een postcode tegenkomen die met een 0 begint. De 2e code die je opgaf moet dan inderdaad de juiste zijn.

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 10:13
ik denk dat

code:
1
^[1-9][0-9]{3}[\040?][a-zA-Z]{2}

ook een redelijk preciese is...

Met name de optionele spatie ipv het 'space' karakter (is volgens mij niet alleen spatie, maar ook tab e.d.) lijkt me wel prettig...

In wezen het zelfde als hierboven genoemd werd, maar toch een kleine bijdrage ;)

Getest in VB.NET...

edit:

backslash (\) vergeten...

[ Voor 17% gewijzigd door bramseltje op 11-01-2004 23:38 . Reden: oeps... ]

Pagina: 1