vage asrock k7s8xe

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,

Ik heb gister mijn nieuwe mobo binnen gehad: een asrock K7S8XE R3.0.
Maar nu vandaag zag ik dus dat ik een sis 746 chipset, terwijl hij een sis 748 chip hoort te hebben :/

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanderlee/pics/k7s8xe.JPG Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanderlee/pics/k7s8xe2.JPG

Op het mobo staat zelf staat K7S8XE (maar das ook maar een stikertje).
En in bios zegt hij ook dat het een K7S8XE is, maar ik twijfel er dus aan :| het lijkt er op dat ik een K7S8X R3.0 (met een K7S8XE bios) heb ofzo :/
En ik heb al geprobeerd de heatsink van northbridge af te halen om te kijke wat er op de chip zelf staat, maar na de clipjes les gehaalt te hebben zat hij ook nog vastgeklapt.. dus had geen zin om dat eraf te trekken :)
Heb ik nou een K7S8XE of een K7S8X? want hoe kan het nou dat windows een K7S8X aangeeft en een SIS 746 northbridge chip? :o

[ Voor 9% gewijzigd door naps op 09-01-2004 17:07 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik weet voor 99,9% zeker dat je een 748 chipset hebt... Degene die een 746FX chipset hebben, worden geleverd met een andere northbridge koeler... Maar je kunt natuurlijk altijd je koelblokje verwijderen en dan kun je het zien...

Geloof nooit die testprogramma's,.. die spreken echt niet altijd de waarheid hoor..

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• naps
all_by_myself schreef op 09 januari 2004 @ 17:10:
Ik weet voor 99,9% zeker dat je een 748 chipset hebt... Degene die een 746FX chipset hebben, worden geleverd met een andere northbridge koeler... Maar je kunt natuurlijk altijd je koelblokje verwijderen en dan kun je het zien...

Geloof nooit die testprogramma's,.. die spreken echt niet altijd de waarheid hoor..
Op de site heeft de k7s8xe r3.0 ook een andere heatsink op de northbridge.. (goed kleurig met asrock erop) zelfde als de k7s8x.
En dus niet deze, hoe deze erop komt weet ik niet :P op de site staan alle k7s8x(e) met een andere koeler :)

en ja de heatsink eraf halen, al geprobeerd eraf te halen maar zit ook nog is vastgeplakt ofzo :+ en laat het er maar op ivm garantie :)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:10
op het mobo staat links naast de pci sloten het type nummer en dat is geen sticker naar paint....

en ik heb niet mijn kast opengemaakt maar ik dacht dat mijn Asrock k7s8x 3.0 iets anders ingedeeld was....

• naps
nachtnet schreef op 09 januari 2004 @ 17:22:
op het mobo staat links naast de pci sloten het type nummer en dat is geen sticker naar paint....

en ik heb niet mijn kast opengemaakt maar ik dacht dat mijn Asrock k7s8x 3.0 iets anders ingedeeld was....
staat niets hier, aleen een stikkertje :+ en de indeling van de k7s8x en de k7s8xe is het zelfde volgens de asrock site..
The ASROCK K7S8X-E looks identical to our K7S8X (SIS 746FX) mainboard. In fact, all the layouts looks exactly at the same. Basically, this board comes with no +12v connector like those on the P4 boards and some K7 boards. Based on a 2 phase design which is part of the cost down measure.
en erm volgens hun kun je met de k7s8xe ook de ram timings etc aanpassen, kan ik dus ook niet! |:(

Volgens mij ben ik gewoon dik genaaid door dat bedrijf, ik moet nu eten.. dus vanaaf zal ik ff die heatsink van mijn northbridge halen. ;(

[ Voor 46% gewijzigd door naps op 09-01-2004 17:40 ]

• naps
okeej, heb heatsinkje erafgehaald die troep ff weggeveegd.
En tadaa, wat stond er.. sis 748 :D

Vraag me aleen af waarom ik mn mem timings in bios nergens kan veranderen :(

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb ook net een Xe gekocht, rev3.
Maar ik heb ook helemaal geen geheugen instellingen en ook geen 6 pci sloten.
Maar tis dus wel een 748. (ook geen vcore adjustment :( ja alleen 5% omhoog |:( )
Ow ja, ik heb vandaag geprobeerd de bios de flashen naar 1.21performance bios, maar das mislukt :( Nu doet ie nix meer!
dus kzou hem maar niet gaan flashen!

systeem specs

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bord als de TS, en ja, dat is een SIS748 chip.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

DaOverclocker schreef op 17 januari 2004 @ 21:12:
Ik heb ook net een Xe gekocht, rev3.
Maar ik heb ook helemaal geen geheugen instellingen en ook geen 6 pci sloten.
Maar tis dus wel een 748. (ook geen vcore adjustment :( ja alleen 5% omhoog |:( )
Ow ja, ik heb vandaag geprobeerd de bios de flashen naar 1.21performance bios, maar das mislukt :( Nu doet ie nix meer!
dus kzou hem maar niet gaan flashen!
Ik ken je probleem, FSB jumper op 100 MHz, en CMOS batterij eruit voor 3 minuten.

Daarna moet hij gewoon weer booten.

Suc6

Verwijderd

Geeft dat ding even een bios update, dan kan je wel de mem timings aanpassen.

Verwijderd

Even bij OCWorkbench kijken voor een tweakbios, ik zou niet de 1.21d downloaden die geeft nogal wat problemen, zoals vermeldt door DaOverclocker (remedies genoeg op OCWorkbench, kheb zelf de bios moete vervangen om mijn K7S8XE weer aan de praat te krijgen)
N.B. AIDA32 geeft wel netje een SIS 748 chipsetje weer.
een K7S8X (sis 746FX) en een K7S8XE (SIS 748) hebben 6 pci sloten
een K7S8X R3 (sis 746FX), K7S8XE R3 en K7S8XE+ hebben 5 pci sloten
Heb je een sata aansluiting (ik zie 'm niet bij de batterij) dan heb je een K7S8XE+
aangezien je dus een sis 748 chipset hebt moet het een K7S8XE R3 zijn

Verwijderd

Volgens mij is het simpel
Als je bij Asrock op de site kijkt zie je dat de K7S8XE rev. 3.0 5 pci-sloten heeft
De oude heeft er 6

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:56
sorry voor het "oude topic uit de sloot halen" (schaaaaam)

maar ik heb ook zon probleem (de fotos doen het niet meer maar als iemand ze nog heeft graag :P)

ik heb hier een Asrock K7s8Xe en die heeft een zilver nb koelblokje (lijkt een beetje op de ASUS nb blokjes)

nu heb ik het probleem op de doos staat hybrid booster (ik kan die in de bios nergens vinden :(...)

someone help :P:P:P _/-\o_ _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is je probleem :?

Ik snap er iig niets van, als je wil weten wat voor chipset je hebt, gewoon northbridge heatsink eraf halen. En wat er op de doos staat... daar staan wel vaker rare dingen :o

Als je dan al een oude }:O uit de sloot schopt DUIDELIJK omschrijven wat je probleem is :o

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BurnerT schreef op 18 juli 2004 @ 14:35:
sorry voor het "oude topic uit de sloot halen" (schaaaaam)
Ik wil hier even aan toevoegen: wáárom doe je het dan toch? Wat is dat voor een mentialiteit? Dat vraag ik me ernstig af.. Open dan gewoon een nieuw topic? (mits voldoend aan GoT richtlijnen uiteraard) Het linkje naar dit topic kun je altijd in de topicstart plaatsen onder "ik heb dit gezocht en dit gevonden, maar het had geen soelaas, omdat ... ".

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 18-07-2004 15:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.