Asus A7V133 boot wel, na reboot zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11
Ik heb hier het volgende staan:

- Asus A7V133
- AMD Duron 1400
- 128mb 133Mhz OEM memory
- 4mb PCI videokaartje

Alles goed aangesloten, dus start hem op, en krijg gewoon een POST.
Dan loopt hij door naar de BIOS.
BIOS gesloten, en ik krijg een zwart scherm. HDD/Power leds branden, fans draaien, maar geen schijf-activiteit en geen piepjes.

Daarna pc hard uitgezet, en opgestart, en ik krijg weer beeld, en hij loopt automatisch naar de BIOS toe.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Ander geheugen
- Onboard video ipv PCI kaartje
- BIOS teruggezet naar default settings
- 100Mhz FSB ipv 133 (dan krijg ik helemaal geen beeld, ook niet bij een "koude start")
- Quick POST uitgezet, hierna checkt hij dus 6x het geheugen, en dit gaat goed. Ook geen vreemde ASCII tekens wat zou duiden op brak geheugen.

Moederbord heeft overigens perfect gedraaid icm een Athlon XP 2200 en ander geheugen.

Enig idee?
Ik ga zometeen het geheugen maar eens testen in een andere pc (de enige van de drie die nog 100% goed werkt, de 2e heeft een kapotte FDD controller lijkt het op :( . Lijkt geen stroom te krijgen, pin 1 zit goed, FBB enabled in BIOS en FDD getest in 3e pc, waar hij goed werkt. Gaat om een AOpen AK33.

p.s.
Ik kan anders de XP2200+ wel weer even overbouwen, en kijken of hij dan wel goed boot. Misschien ook een optie .. unless jullie iets anders weten. :'(

edit:

Hij herkent de Duron dus ook netjes als een 1400Mhz.

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 09-01-2004 16:44 ]

Verwijderd

ik zou zeggen probeer het even wat je zelf zegt :*)

• r0b
Lekker is dat, probeer je zo'n beetje alles, denk je. Kom je erbij het tikken van deze thread achter dat je processor verwisselen nog niet had geprobeerd, dus dat doe je even later nog. en het werkt! :P

Nuja, vreemd dat die duron er niet op draait.
Iemand hier ideén over?

Verwijderd

andere core?
andere FSB, maybe dat je die handmatig moet instellen?

• r0b
Zoals in de startpost staat heb ik een andere FSB inderdaad al geprobeerd, dit mocht niet baten.
Volgens asus.com support de A7V133-VM maximaal een Duron 1,3Ghz. Maar aangezien hij de processor wel als 1,4Ghz ziet, lijkt me dat voor een outdated bios te gelden. (Immers, het boardje draait ook perfect met een XP2200 @ 1800Mhz)

Op de A7V133-VM kan je trouwens kiezen voor jumperless FSB (BIOS) en via jumpers instellen, deze heb ik beide al geprobeerd.

edit:

Aangezien de XP2200 wél goed draait op dit plankje, kan ik er eventueel een flash overheen gooien.

[ Voor 29% gewijzigd door r0b op 09-01-2004 17:09 ]

Verwijderd

volgens mij heeft de 1,4 duron een andere core dan de 1,3 en denk dan toch dat hier het probleem ligt maar dan idd met de bios versie

heb je al de bios proberen te flashen naar een nieuwere versie dan?

• r0b
Ah, kijk, dat wist ik niet eens. Kan het probleem inderdaad verklaren. :)
Hij draait nu 1002A, zal hem even flashen naar 1006 1008.

edit:

Ik zie het, de Duron 1300 is nog Morgan, en vanaf 1400 een Applebred'je.

Overigens gek dat m'n XP2200 perfect draait, want support voor de XP2200 zit er pas in vanaf bios 1008.

Ik probeer het even .. :)

edit:

BIOS geflashed naar 1008, Duron werkt nog steeds niet.
Zometeen maar even een belletje plegen naar Asus, dunkt me .. :/

[ Voor 71% gewijzigd door r0b op 09-01-2004 17:39 ]

Pagina: 1