Ik heb hier het volgende staan:
- Asus A7V133
- AMD Duron 1400
- 128mb 133Mhz OEM memory
- 4mb PCI videokaartje
Alles goed aangesloten, dus start hem op, en krijg gewoon een POST.
Dan loopt hij door naar de BIOS.
BIOS gesloten, en ik krijg een zwart scherm. HDD/Power leds branden, fans draaien, maar geen schijf-activiteit en geen piepjes.
Daarna pc hard uitgezet, en opgestart, en ik krijg weer beeld, en hij loopt automatisch naar de BIOS toe.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Ander geheugen
- Onboard video ipv PCI kaartje
- BIOS teruggezet naar default settings
- 100Mhz FSB ipv 133 (dan krijg ik helemaal geen beeld, ook niet bij een "koude start")
- Quick POST uitgezet, hierna checkt hij dus 6x het geheugen, en dit gaat goed. Ook geen vreemde ASCII tekens wat zou duiden op brak geheugen.
Moederbord heeft overigens perfect gedraaid icm een Athlon XP 2200 en ander geheugen.
Enig idee?
Ik ga zometeen het geheugen maar eens testen in een andere pc (de enige van de drie die nog 100% goed werkt, de 2e heeft een kapotte FDD controller lijkt het op
. Lijkt geen stroom te krijgen, pin 1 zit goed, FBB enabled in BIOS en FDD getest in 3e pc, waar hij goed werkt. Gaat om een AOpen AK33.
p.s.
Ik kan anders de XP2200+ wel weer even overbouwen, en kijken of hij dan wel goed boot. Misschien ook een optie .. unless jullie iets anders weten.
- Asus A7V133
- AMD Duron 1400
- 128mb 133Mhz OEM memory
- 4mb PCI videokaartje
Alles goed aangesloten, dus start hem op, en krijg gewoon een POST.
Dan loopt hij door naar de BIOS.
BIOS gesloten, en ik krijg een zwart scherm. HDD/Power leds branden, fans draaien, maar geen schijf-activiteit en geen piepjes.
Daarna pc hard uitgezet, en opgestart, en ik krijg weer beeld, en hij loopt automatisch naar de BIOS toe.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Ander geheugen
- Onboard video ipv PCI kaartje
- BIOS teruggezet naar default settings
- 100Mhz FSB ipv 133 (dan krijg ik helemaal geen beeld, ook niet bij een "koude start")
- Quick POST uitgezet, hierna checkt hij dus 6x het geheugen, en dit gaat goed. Ook geen vreemde ASCII tekens wat zou duiden op brak geheugen.
Moederbord heeft overigens perfect gedraaid icm een Athlon XP 2200 en ander geheugen.
Enig idee?
Ik ga zometeen het geheugen maar eens testen in een andere pc (de enige van de drie die nog 100% goed werkt, de 2e heeft een kapotte FDD controller lijkt het op
p.s.
Ik kan anders de XP2200+ wel weer even overbouwen, en kijken of hij dan wel goed boot. Misschien ook een optie .. unless jullie iets anders weten.
edit:
Hij herkent de Duron dus ook netjes als een 1400Mhz.
Hij herkent de Duron dus ook netjes als een 1400Mhz.
[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 09-01-2004 16:44 ]