[php] Bezoekersteller extern

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik zit met het volgende dilemma.

Ik wil op een site zonder serverside mogelijkheden een bezoekerstellertje maken. Heel simpel, gewoon het aantal bezoekers alleen.

Nu wil ik dat deze gebruik maakt van scripts binnen een ander domein die wel php access hebben.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Ik dacht om iets met een plaatje te doen [img]"www.anderdomein.nl/haalAantalbezoekers.php"[/img] of zoiets. Maar hoe kan ik dit nu gewoon tekstueel eruit halen?

Bedankt voor elke suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:40
Je zegt het zelf al? Die 'img'-manier die je aangeeft werkt goed, denk ik; in dat haalAantalbezoekers.php-script moet je gewoon het tellertje updaten en vervolgens het plaatje doorsturen. Kan je zelfs nog met caching werken!
Als je het later uit wilt breiden kan je get-variabelen meegeven, en zo kan je je eigen statistiekenproggie schrijven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe kan ik dan de bezoekersaantallen terugkrijgen? Document.write ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 16:30:
Ja maar hoe kan ik dan de bezoekersaantallen terugkrijgen? Document.write ofzo?
Ah, op die fiets ;).

Ik weet niet of je in HTML andere pagina's kan includen, dan is het natuurlijk heel makkelijk (maak een pagina getaantal.php op j e PHP-server en include die in je html-script), anders kan je eens kijken naar het zelf maken van plaatjes: http://nl3.php.net/image-create en daar dan vervolgens het aantal in schrijven; dan krijg je een plaatje op de HTML-site met het aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dat includen ga ik even proberen. Dan output ik eigenlijk alleen het tekstbestandje wat ik telkens update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Super_ik

haklust!

k laat mn tellertjes altijd gewoon een plaatje genereren, ook handig :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixi
  • Laatst online: 27-08 23:59

ixi

Ik denk dat je het moet zoeken in de richting van
<script language="javascript" src="extern adres">
In dat javascript bestandje zet je een funktie, die een getalletje uitspuugt met document.write, en dat getalletje laat je met php veranderen.

In je html document gewoon op de plek waar je het wilt hebben <script ...> tellerfunktie(); </script>

edit: even wat duidelijker...

[ Voor 55% gewijzigd door ixi op 09-01-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ixi, dat is wel een idee. Ik kom er net achter dat ik geen html in html kan includen.
Werkt dat ook binnen verschillende domeinnamen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixi
  • Laatst online: 27-08 23:59

ixi

Je zou ook met een inline frame de externe pagina laten zien, alhoewel ik persoonlijk een inline frame nooit echt een nette oplossing vind.

Over het javascript src:
Werkt dat ook binnen verschillende domeinnamen?
Net even getest: YUP!

[ Voor 32% gewijzigd door ixi op 09-01-2004 16:48 ]

Pagina: 1