Toon posts:

[win2k server] toevoegen terminal server 2003?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebbne hier een bedrijf van 25 medewerkers werkend met win2k server. Deze word al zeer zwaar belast dus het is niet handig deze extra te belasten met terminal server.

Nou wilden wij deze uitbreiden met een terminal server voor de standaard werkzaamheden. Ik heb begrepen dat 2k geen licecing kan uitdelen aan 2k3 klopt dit?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat klopt, je moet een 2003 server als licensing bak inrichten

je zou die 2003 doos kunnen inrichten als licensing bak (als member server) echter dien je dan wel wat registry keys' aan te passen op de andere terminal servers

A wise man's life is based around fuck you

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zwelgje, als ik het verhaal van de TS lees heeft hij nu nog geen terminal servers.

Aan de TS, je kunt dus een 2003 Server als terminal server inrichten en deze ook als licensing server inrichten. Voor 25 gebruikers geen enkel probleem lijkt me.

Maar is er voldoende kennis over terminal services aanwezig om dit goed te kunnen beheren ? Voor 25 gebruikers wordt meestal een client-server omgeving ingericht.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Zwelgje
seq_uence schreef op 09 januari 2004 @ 20:37:
Zwelgje, als ik het verhaal van de TS lees heeft hij nu nog geen terminal servers.

Aan de TS, je kunt dus een 2003 Server als terminal server inrichten en deze ook als licensing server inrichten. Voor 25 gebruikers geen enkel probleem lijkt me.

Maar is er voldoende kennis over terminal services aanwezig om dit goed te kunnen beheren ? Voor 25 gebruikers wordt meestal een client-server omgeving ingericht.
mja idd je hebt gelijk (ik concludeerde ten onrechte dat ie meer als 1 had...)

ik zag het woord 'uitbreiden'.. dus zodoende :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Mochten de clientpc's win2k of XP pro zijn, dan zou ik geen win2k3 kopen, doch win2k server nog een keer installeren op de nieuwe server.
Is een stuk goedkoper, aangezien je dan geen TS cals meer hoeft te kopen, en bij een win2k3 TS wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 23:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 00:14:

Is een stuk goedkoper, aangezien je dan geen TS cals meer hoeft te kopen, en bij een win2k3 TS wel.
Sorry?
TScals moet je nog steeds hebben bij mij weten hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 10 januari 2004 @ 10:39:
Sorry?
TScals moet je nog steeds hebben bij mij weten hoor :)
Quote:

"Mochten de clientpc's win2k of XP pro zijn"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus die TScals zijn eigenlijk gewoon oplichterij, dat is wat je ons nu vertelt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee hoor - je hebt voor alle Terminal Servers TSCAL's nodig, maar:
  • In NT4 workstation zitten niet overdraagbare TSCAL's voor NT4 Terminal Server Edition
  • In Windows 2000 Professional zitten niet overdraagbare TSCAL's voor Windows 2000 Terminal Servers in App Mode
  • In Windows XP Professional zitten niet overdraagbare TSCAL's voor Windows 2000 Terminal Severs in App Mode
Ze hebben echter besloten om die niet langer voor Windows 2003 geldig te laten zijn, en dus is het tegenwoordig een apart product

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
Volgens mij moest de Terminal Service Licencing Service op een DC draaien?
Ik zou zelf ook gaan in deze situatie voor een Windows 2000 Server, oa omdat je dan geen TS-CALS nodig hebt. en je je Licenting op je DC kan draaien

• Zwelgje
Rolfie schreef op 15 januari 2004 @ 19:05:
Volgens mij moest de Terminal Service Licencing Service op een DC draaien?
Ik zou zelf ook gaan in deze situatie voor een Windows 2000 Server, oa omdat je dan geen TS-CALS nodig hebt. en je je Licenting op je DC kan draaien
TS licensing kan ook op member server

maar, maar... windows 2003 bied vele mooie extra Terminal server opties die je laat lopen als je kiest voor 2003 ;(

Pagina: 1