Toon posts:

Moet ik DVD's rippen met de brander???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb in mijn PC een DVD-speler en een DVD-brander. Als ik DVD's rip met de speler en ik wil de gebrande DVD afspelen op mijn speler in de woonkamer dan lukt dat niet. (Display: ERROR).
Rip ik met de brander dan lukt het wel om ze in de woonkamer af te spelen.
Rara, hoe kan dat?????

Ik zou liever rippen met de speler want dat gaat sneller dan rippen met de brander.
Aardig detail is dat mijn brander bij de regiocode bij Eigenschappen regio 2 aangeeft en mijn speler zegt bij regiocode: niet geselecteerd. Kan het hier iets mee te maken hebben? Als ik de speler op regio 2 instel lukt dat ook maar start ik naderhand de PC opnieuw op dan staat er weer "niet geselecteerd". Als iemand me tekst en uitleg kan geven hoe ik dit kan oplossen hoor ik het graag want ik snap er niks meer van. 8)7

P.S: zowel brander en speler zijn van MSI.

BVD

Verwijderd

Als basaal antwoord op je vraag:

Nee, dat hoeft niet. Je kunt gewoon rippen met je DVD-speler en branden met de brander. Ik doe dat ook zo en dat gaat prima.

Het niet kunnen afspelen van de gebrandde DVD op de speler in de huiskamer kan echter, eerder andere oorzaken hebben zoals bijvoorbeeld:

DVD-R of DVD+R die wel of niet ondersteunt wordt, het merk van het DVD-schijfje etc. Heb je de vergelijkingen met gelijksoortige schijfjes geprobeerd ? Of zat daar wellicht verschil tussen.

Lees even in de handleiding van de DVD-speler in de huiskamer wat hij allemaal wel of niet ondersteunt.

Het kan er bij mij namelijk niet in dat het ligt aan het feit met welk apparaat er geript is.......

Andere opties: Met welk proggramma rip je de DVD's Zelf heb ik uitstekende ervaringen met DVD-shrink 3.0 beta 5. Branden doe ik dan met Nero.

Kijk vooral ook eens op www.extradvd.nl

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12

Zoefff

❤ 

Ik denk dat het eerder te maken heeft met het type DVD wat je brand, dan met software of drive waarmee je em ript (dat laatste sowieso niet).

Op wat voor DVD heb je je film gebrand, een DVD+ of een DVD-? Vaak is het namelijk bij oudere DVD spelers (die in je woonkamer dus) dat ze alleen DVD+ of alleen DVD- schijfjes kunnen afspelen, en niet allebei.

De verklaring voor het feit dat het de eerste keer niet lukte, en de 2e keer wel, is dan dat je een DVD+- brander hebt, en de eerste keer een DVD+ en de 2e keer een DVD- (of vice versa) hebt gemaakt...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huiskamer DVD-speler kan alle formaten aan: DVD, DVD+, DVD- en de RW varianten daarvan. Dus daar kan het niet aan liggen. Bovendien heb ik een DVD-RW genomen die was gebrand door een kennis en het bij mij uitstekend deed. Na heel wat gepuzzel heb ik die schijf genomen (waarvan ik dus wisr dat die door mijn DVD-speler herkend werd), gewist en vervolgens mijn eigen film opgenomen. Deze had dus dezelfde problemen als mijn eigen schijfjes. Daar ligt het dus ook niet aan.
Ik denk zelf dat het met de eerder genoemde regiocode te maken heeft. Wellicht dat die niet op regiocode 2 stond en dat het daardoor mis gaat. Ik weet het ook niet. Maar geloof me ik heb heel wat varianten uitgeprobeerd.
Verder werk ik met dezelfde programma's namelijk DVD-Shrink en Nero.

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 23:18

misterdjus

hoi2x

Heej ik ben zelf ook veel bezig met dvd's rippen enzo misschien heb je er wat aan:

Kijk eerst even of je dvd speler regio vrij is op www.vcdhelp.com je kan dan precies zien wat je dvd speler wel en niet afspeeld.

Als je dan je dvd gaat rippen (wat ik op je speler zou doen omdat de lens van je dvd brander dan minder snel slijt!) met het programma dvd schrink moet je zodra je de hele boel ge re-authored heb en wil gaan branden kiezen voor regio vrij. Of eventueel als jouwe alleen regio 2 afspeeld regio 2 kiezen maar vrij is beter en wordt dan door meer dvd spelers herkend.

De rest spreekt eigenlijk wel vanzelf.

De dvd branden doe ik met CopytoDVD omdat het dan op zeker goed gaat omdat je alleen het .ifo bestand hoeft te selecteren.

Bovendien hebben vrij veel dvd spelers moeite met dvd-rw's ook al staat er dat ze deze wel af kunnen spelen dus misschien kan je beter een dvd-r/dvd+r proberen.

Nog even over die dvd spelers op vcdhelp kan je ook kijken hoe je je dvd speler eventueel regio vrij kan maken. Ik moest dat ook eerst doen (cd la open zetten en een code intoetsen en toen kon ik alle regio's kiezen)

Nou misschien heb je er wat aan succes!!

hoi