Modem Win2k = no go

Pagina: 1
Acties:

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
beste GoT-ters, ik heb het volgende probleem:

ik heb laatst bij mijn vriendin thuis hun pc voorzien van wat extra geheugen (32 -> 160 mb) en win 2k. (want ze hadden 98fe en die herkende de usb poorten niet en ze wilden iets nieuwers..)

nu heb ik dus win2k geinstalleerd (met sp4), toen alle hardware gecheckt en hopla het drama begon. ten eerste herkende windows de 2e printerkaart niet (voor de ouwe scanner), dus ik naar huis, cdtje met drivers meegenomen en klaar, dit werkte nou.

vervolgens klopte er ook iets niet met de modem. dus ik de bijgeleverde drivers geinstalleerd, niets. hij bleef op een of andere manier hangen en windows startte opnieuw op. -> opnieuw opstarten uitgezet, zo konik rustig verder.

vervolgens heb ik de modem in een ander pci slot gestoken, niets.
toen in de bios gekeken of misschien iets mis was met irq settings: alles ging automatisch, opgelet bij opstarten (even gepauzed) en gekeken: ieder apparaatje netjes ander irq.

nog geen internet (gebruikersnaam, wachtwoord en verbindings-instellingen overgenomen van 98 en kloppen dus, want daarme deed hij het wel)

toen ben ik thuis mijn oude modem gaan halen (conexant), waarmee ik zelf ook problemen met drivers heb gehad (voor xp). thuis drivers gedownd (van dezelfde site als waar mijn werkende driver voor xp op stond) en alle andere die ik maar kon vinden ook maar meegenomen (je weet maar nooit)

modem in de pc -> installeren -> geen fouten in apparaatbeheer (ook geen conflicten, uitroeptekens enz) en weer geen internet.

wie o wie heeft nog een idee wat ik nog kan proberen?? ik ben zo'n weekje bezig nou, heb gegoogled, gegot (search) maar kan geen oplossing vinden... :'(

het zou toch wel sterk zijn als ineens alletwee de modems kapot zouden zijn he? (pc was geaard bij installeren)

help alsjeblieft..
ohja, ik wist nou niet zeker of dit topic hier thuishoorde of in wos (leek me sterk) of in i&t (want het gaat uiteindelijk om de hardware) dus, als hij misplaatst is, sorry.

[ Voor 6% gewijzigd door dreku88000 op 09-01-2004 16:16 ]

Lenovo Thinkpad Yoga X380

• dreku88000
hallo? kan iemand nog een idee aandragen of weten jullie het ook niet?? ik ben dur nog niet uit dus als het ff zou kunnen, graag...

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

De werking van een modem in 2000 of xp is idd een heel gekloot. Wat je moet doen is het precieze type van de modem op zoeken. Op www.driverguide.com username: drivers pass: all. Daar kan je bijna alle drivers vinden!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Interne PCI Modem heb ik op een W2K server ook niet aan de praat kunnen krijgen... :(

Met een extern exemplaar lukt het wel.

Misschien een idee om dat 's te proberen.

• dreku88000
beercase, bedankt, maar daar had ik het al mee geprobeerd. dit idee had ik in een eerder forum al gevonde, maar het mocht niet helpen, sorry

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

/me heeft onlangs ergens het goedkoopste etech modempje uit de pricewatch gekocht, en dat werd keurig in een keer door win2kprof geinstalleerd. Geen enkel probleem. Daarvoor had ik een oud moterola modem (sm56) en die zou moeten kunnen werken, maar dat is mij iig niet gelukt... Als je een paar uur aan het zoeken bent, kun je goedkoper een goedkoop nieuw modempje erin prikken, en het werkt/

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Wat gebeurt er nu met je modem als je de instellingen opvraagt? Anders even met factory defaults laten inbellen: bij telefoon en modemopties in het config scherm: modems, [selecteer modem], eigenschappen, geavanceerd, extra instellingen: 'at&f'. En je hebt je modem ook niet toevallig op pulse ipv tone gezet? gaat ook niet werken natuurlijk. (onderaan je inbel instellingen; eerste tabje bij telefoon en modemopties.

Hoe staat je modem beschreven onder apparaatbeheer? Met merk en type of alleen iets in de trant van 'generic modem'?

Wat geeft de diagnostische gegevens over je modem terug? (dat is in hetzelfde menu als waar je de voorgenoemde 'geavanceerd' terugvind.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

wat is het merk modem, en pak eens drivers voor win2k en niet voor xp en win98, want dat gaat echt niet werken
kijk op het modem naar het fcc nummer en zoek dan via google of drivers site naar de goede drivers voor win 2000.]
ik krijg zelf's mijn oude trust onder win 2000 aan het werk.
Pagina: 1